משה ליאון ויעל ענתבי (צילום: אריה לייב אברמס)
משה ליאון ויעל ענתבי (צילום: אריה לייב אברמס)

בעקבות המינוי החדש של ראש העיר: האם המינהלים הקהילתיים בירושלים ירוקנו מסמכויות?

אתמול, רביעי, מונתה באופן רשמי יעל ענתבי למחזיקת תיק המינהלים הקהילתיים. לפני כחמש וחצי שנים - אותה ענתבי טענה: "הרעיון של המינהלים כשל ורק גורם לנזקים". והיום? "מתכונת הפעילות הנוכחית לוקה בחסר", היא מסרה ל"כל העיר". "אפעל כדי להעמיד את המינהלים במקום הראוי להם"

פורסם בתאריך: 18.4.24 10:05

"כולנו יודעים שהרעיון של המינהלים הקהילתיים כשל ורק גורם לנזקים, כפילויות וניכור התושבים משיתוף אמיתי. יש להעבירם למתכונת מתנ"סים בלבד כמו בכל הארץ כדי שהפעילות בהם תהיה מוכוונת תושבי בלי פוליטיקה ברמה הנמוכה ביותר שיש. לא בכדי אין כעוף המוזר הזה בכל הארץ. אין זה המקרה של מציון תצא תורה" – על הציטוט הקשה הזה אחראית יעל ענתבי, מי שמונתה רק אתמול (רביעי) באופן רשמי למחזיקת תיק המינהלים הקהילתיים במועצת עיריית ירושלים.

הדברים נאמרו על ידי ענתבי לפני כחמש וחצי שנים. לאחר סיום קדנציה כסגנית ראש העיר ניר ברקת, בימים שראש העיר הנוכחי משה ליאון החזיק בתיק המינהלים הקהילתיים.

ומכאן עולה השאלה – עתיד המינהלים הקהילתיים בירושלים לאן? האם הם ירוקנו מסמכויות? האם הם אכן ישמשו כמתנ"ס המספק חוגים וספרייה עירונית בלבד? ומהי עמדתו של ראש העיר ליאון, שהחזיק, כאמור, בתיק המינהלים הקהילתיים ודרכו הצליח להגיע להרבה מאוד תושבים.


הפוסט של יעל ענתבי מלפני חמש וחצי שנים (צילום מסך מתוך פייסבוק)

הפוסט של יעל ענתבי מלפני חמש וחצי שנים (צילום מסך מתוך פייסבוק)


המינהלים הקהילתיים בירושלים, כידוע, משמשים כצינור המקשר בין העירייה לבין התושבים. היה זה רעיון של טדי קולק ז"ל שנתן בידי המינהלים כוח לא מבוטל – לצרך הנגשת מידע, שיתוף ציבור ושמיעת דעת התושבים בשכונות. לא מעט ביקורת נשמעה בעבר ועדיין נשמעת על המינהלים ועל תפקידם, כשגם מהצד השני – זה של המינהלים – נשמעת ביקורת על כך שהעירייה משתמשת בהם רק כשנוח לה.

אולם כעת, ימים בודדים לאחר הרכבת הקואליציה העירונית החדשה – קואליציה רחבה שכוללת את כלל סיעות הבית – נראה שמעמדם של המינהלים הקהילתיים במתכונתם הנוכחי בסכנה. האם הבחירה בענתבי, לנוכח דבריה, מובילה לכיוון של ריקון המינהלים מסמכויותיהם? ואולי בכלל דעתה של ענתבי השתנתה בחמש וחצי השנים האחרונות?

 

 

אז זהו – שהדעה של ענתבי ממש לא השתנתה. במענה לפניית "כל העיר" השבוע היא מסרה: "מתכונת הפעילות הנוכחית של המינהלים הקהילתיים לוקה בחסר כפי שאמרתי בעבר".

ענתבי הוסיפה והסבירה מדוע, אם כן, לקחה את תיק המינהלים הקהילתיים: "דרשתי ושמחתי לקבל את התיק הזה כדי לשנות ולשפר ולהעמיד את המינהלים במקום הראוי להם. במסגרת תפקידי אפעל לכך שהמינהלים הקהילתיים ייצגו נאמנה את התושבים ללא ניכור הנובע לעיתים מכך שפעילות הנהלת המינהל לא משקפת את רצון התושבים. לאחר שיפור תפקודם יהיה אפשר אפילו להעביר למינהלים יותר סמכויות.

"אני בהחלט מתכוונת לגרום לכך שבחירות למינהלים קהילתיים יהיו בזמן (ובמינהלים בהם פעילות ההנהלה מצומצמת אפילו יוקדמו). שוועדות במינהלים יתקיימו באופן סדיר, בהשתתפות נרחבת של תושבים וגם שנציגי העירייה ישתתפו בהם בקביעות. כמובן שגם מצד העירייה חשוב ששיתוף הציבור בנושאים עקרוניים יתבצע כראוי ולא רק יידוע של הציבור".

ראש העיר משה ליאון מסר: "יעל ענתבי היא חלק מהקואליציה ותפעל על בסיס עקרונותיה. הקואליציה הזאת בראשות ראש העיר משה ליאון רואה חשיבות גדולה בקיומם של המינהלים הקהילתיים ואף בחיזוקם. אנו משוכנעים שעמדה זו הנחתה את חברת המועצה ענתבי כאשר ביקשה לקבל את המינהלים הקהילתיים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם לכל הפרשנים והיועצים בטלויזיה לומר דבר והיפוכו ולהצדיק כל אמירה וניגודה ולהמשיך לככב בכל ערב בחדשות אז גם לך מותר. ואם תתפרק הקואליציה תהיי שוב נגד נכון?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר