חברי פאב המפלצת ואיתי גוטלר (צילום: פרטי)
חברי פאב המפלצת ואיתי גוטלר (צילום: פרטי)

הושגה פשרה: פאב המפלצת יעבור למתחם פרטי קבוע בקרית היובל

במסגרת הפשרה שהושגה לא תתקיים פעילות מסחרית בפאב - בין היתר מכירת שתייה אלכוהולית, וזאת עד למעבר למתחם פרטי קבוע בשכונה

פורסם בתאריך: 28.8.17 11:28

המינהל הקהילתי יובלים והנהלת פאב המפלצת הגיעו להסדר עם העירייה שבמסגרתו הפאב ימשיך לפעול באופן זמני בהסכמה בשטח המינהל הקהילתי, עד למציאת מקום קבע. את תיווך ההסדר הובילו איתי גוטלר – תושב השכונה, חבר קואופרטיב המפלצת וחבר מועצת העיר מטעם סיעת 'ירושלמים' ושייקה אל עמי, מנהל מינהל קהילתי גנים.



כזכור, הפאב, שבחודש מרץ האחרון הוצא נגדו צו סגירה על ידי העירייה, ימשיך לפעול באופן זמני בשטח המינהל הקהילתי – וזאת עד להעברתו באופן קבוע למתחם פרטי סמוך. במסגרת ההסדר שנחתם בין הנהלת הפאב והנהלת המינהל הקהילתי יובלים, הסכימה הנהלת הפאב שבמהלך תקופת הביניים עיקר הפעילות הלוגיסטית בימי שישי בערב תתקיים בתוך מבנה המתנ"ס, ובחצר לא תיערך פעילות מסחרית – אולם היא תמשיך לשמש את חברי הקואופרטיב, את הלקוחות ואת המבלים. מנגד, הסכימה העירייה להפסיק עם הנסיונות לסגור את הפאב, ולקדם מתן אישורים להפעלת הפאב במתחם הפרטי הסמוך וקבלת רישיונות עסק.


פאב המפלצת (צילום: אודי אביטל)

פאב המפלצת (צילום: אודי אביטל)



גוטלר מדגיש כי "פאב המפלצת, שהפך להיות סמל של המאבק לשימור המרחב הציבורי בירושלים כמקום נקי מכפייה, ימשיך לפעול – באישור ובתמיכת העירייה. הניצחון של פאב המפלצת הוא לא רק ניצחון של תושבי קרית היובל, אלא של כל הציבור המתון בירושלים, ואני שמח שזכיתי יחד עם סיעת ׳ירושלמים׳ גם להבטיח בשלב זה את עתידה של יוזמה חברתית חשובה – וגם לתרום לשימורה של קרית היובל כשכונה רבגונית ופתוחה".

מהעירייה נמסר: "עיריית ירושלים מברכת על ההסכם שהושג בין מפעיל הקואופרטיב לבין המינהל הקהילתי המסדיר את פעילות פאב המפלצת בהתאם לחוק ולקווים המנחים שהגדירה העירייה. העירייה, שאינה צד בהסכם שהושג, שמחה על ההבנה של  אנשי הקואפרטיב את העובדה כי עליהם להסדיר את הפעילות בהסכם על המינהל ובהתאם לחוק ולהנחיות המינהל הקהילתי. העירייה שבה ומדגישה את תמיכתה ביוזמות קהילתיות מבורכות כמו המפלצת ולכן לאורך המו"מ בין הקאופרטיב למינהל הקהילתי הבהירה את תמיכתה אולם גם הגדירה את הקווים המנחים לפעילות במתחם ציבורי בהתאם לחוק ולסטטוס קוו. במסגרת ההסכם, התחייבו אנשי הקואופרטיב כי פעילותו לא תהיה מסחרית, הוא יפעל בהתאם לכללי הפעילות בשבת במינהל הקהילתי ובאופן המאפשר שיתוף של כלל המגזרים בפעילות. יש להדגיש כי מפעילי הפאב הודיעו לעירייה כי הם מנהלים מו"מ להעתקת הפעילות למקום פרטי, שיופעל בהתאם לחוק. בעירייה מברכים את יו"ר המנהל הקהילתי רוני שרון, את מנהל מינהל גינות העיר שייקה אל עמי, חבר המועצה איתי גוטלר שעשו לילות כימים על מנת להביא להסכמה ולפתרון המשבר, ומקווה שבכך יעבור המסר שבירושלים כלל המגזרים צריכים לחיות זה לצד זה תוך כבוד הדדי ושמירה על החוק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר