64 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים (24-16) נפגעו בתאונות דרכים בירושלים בשנת 2024, מהם שבעה נהרגו ו-29 נפצעו קשה. בעשור האחרון (2024-2015) נפגעו בתאונות דרכים בבירה 892 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים, מהם 31 נהרגו ו-211 נפצעו קשה – כך מדווחת עמותת אור ירוק בהתבסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2024 נהרגו בתאונות דרכים בארץ 43 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים (24-16), לעומת 31 רוכבים צעירים שנהרגו בשנת 2023 – עלייה חדה של 39 אחוז. שנת 2024 היא השנה הקטלנית ביותר בעשור האחרון עבור רוכבים צעירים, ועל פי הנתונים, 41 אחוז מכלל רוכבי האופנועים והקטנועים שנהרגו בשנה החולפת – היו צעירים.
בסך הכל, 549 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים נפגעו בתאונות דרכים במהלך 2024, מהם 233 נפצעו קשה – גם זה שיא של עשור. כ-66 אחוז מהם נפגעו בכבישים עירוניים.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "באופן כללי, נהגים צעירים הם אוכלוסייה בסיכון גבוה למעורבות ולהיפגעות בתאונות דרכים. רוכבי האופנועים והקטנועים הצעירים נמצאים בסיכון מוגבר אף יותר, בשל מאפייני האופנוע, חוסר היציבות והיעדר ההגנה לרוכב. לצעירים אין את היכולת לקרוא את מפת הסכנות שבכביש, הם בעלי ביטחון עצמי מופרז ונתונים ללחץ חברתי. לכן השילוב הזה יוצר היפגעות גבוהה מאוד בתאונות דרכים".
יעקב קרא לממשלה לפעול בדחיפות לצמצום מספר ההרוגים: "הנתונים הקשים מחייבים את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים למקד תכנית פעולה בקרב הרוכבים הצעירים, ולשפר את כל הליך ההכשרה בפרט. במקביל, יש לשפר את התשתיות כך שיגנו על רוכבי הדו-גלגלי ולחזק את הנוכחות המשטרתית בכבישים כדי לייצר הרתעה שתמנע עבירות תנועה מסכנות חיים".
ירון
אני לא מבין למה הפליאה נהיגה כמו של רובי הקטנועים על המדרכות ללא בין רכבים לגביהם חוקי התנועה לא חלים אז שלא יתפלאו שיש נפגעים
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
התמונה היא תמונה של דיזינגוף בתל אביב ולא תמונה של ירושלים!