רובע המדיה JVP (צילום: Idobi)
רובע המדיה JVP (צילום: Idobi)

רובע המדיה JVP: המאיץ 'יזמים' יושק השבוע

במהלך הערב יוצגו שישה מיזמים חדשים ומקומיים, וביניהם ה־WEWORK המזרח-ירושלמי הראשון ושכונת מכולות אקולוגית. גיא שפיגלמן, מנכ"ל עמותת 'PresenTense': "אנו גאים להיות חלק ממהפכת היזמות בירושלים"

פורסם בתאריך: 3.9.17 09:08

ערב השקות מיוחד למיזמים ירושלמיים מסקרנים יתקיים ביום שני הקרוב, 4.9, ברובע המדיה JVP שבדרך חברון. במהלך הערב יוצגו שישה מיזמים שנבחרו על ידי אנשי מאיץ היזמות (ה-accelerator) 'יזמים', שהוקם על ידי עמותת 'PresenTense'. הערב הוא שיאה של עבודת מיונים שנמשכה ארבעה חודשים, והוא יתקיים במעמד ראש העיר ניר ברקת.

מאיץ 'יזמים' של עמותת 'PresenTense' פועל בירושלים זו השנה השביעית, ולאורך השנים טיפח וסייע ליותר מ־100 יזמים, עם עשרות מיזמים חדשניים. הוא מדורג ראשון בארץ בתחום היזמות בקרב נשים חרדיות.

בשנה האחרונה, במסגרת גרסתו החדשה, פעל המאיץ בשיתוף העירייה וארגון 'צעירים במרכז' ופתח את שעריו לשישה מיזמים בלבד – מיזמים בעלי השקפת עולם רחבה, חזון מגובש ויכולות יישום גבוהות, אשר מציעים מענה לאתגרים מרכזיים הנמצאים על סדר יומה של העיר ירושלים. כעת, עם השלמת התוכנית, כל אחד מהם מוכן לצאת לשוק האמיתי.

בין מסיימי התוכנית אפשר למצוא את מיזם 'SmartRent' – קומפלקס מגורים להשכרה שיוקם בלב שכונת רמות, ובו 128 יחידות דיור שהן למעשה מכולות מעוצבות המאובזרות כבית לכל דבר. הקומפלקס ישתרע על פני 22 דונמים וייתן דגש על חקלאות ואקולוגיה.

"Peacework' – "ה-Wework של מזרח ירושלים" (צילום: יח"צ)

"Peacework' – "ה-Wework של מזרח ירושלים" (צילום: יח"צ)

 

מיזם נוסף הוא "Peacework' – "ה-Wework של מזרח ירושלים", 240 מ"ר של חלל עבודה ישראלי-פלסטיני משותף בשכונת שייח' ג'ראח, שפונה לארגונים חברתיים הפועלים לקידום רב-תרבותיות, סובלנות ודו-קיום, וקורא להם לשבת יחד ליצירה משותפת. החלל כבר קיים ויתחיל לפעול בקרוב.

'מרכז צעירים חרדי' הוא מרכז תעסוקה ויזמות הפונה לצעירים חרדים בגילי 25-18 שנשרו ממסגרת הישיבה, וייעודו – לסייע לצעירים למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם, ולהתמודד עם האתגרים העומדים בפניהם. המרכז פעיל כבר בימים אלה ומצמיח מתוכו כמה סיפורי הצלחה.

'מנוף – המסלול החברתי להתחדשות עירונית' מאגד קבוצות תושבים לפינוי בינוי או לתמ"א 38 ליצירת הסכמה בקרב הדיירים, למיצוי זכויות, להסרת חסמים, לתמיכה, לייעוץ ולליווי הדיירים בידי גורם מהמגזר השלישי.

"Peacework' – "ה-Wework של מזרח ירושלים" (צילום: יאלעד זגמן)

"Peacework' – "ה-Wework של מזרח ירושלים" (צילום: יאלעד זגמן)

 

'EZ Aliyah' הוא מיזם שמטרתו להקל בתהליך הקליטה של עולים חדשים, על ידי הנגשת הביורוקרטיה הישראלית, כולל ליווי וייעוץ בנקודות חיכוך. הפרויקט נועד לתת מעטפת משלימה, דווקא בכל הקשור לצרכים השגרתיים והיומיומיים.

'Xfactor' – מיזם שמתנהל בשיתוף פעולה עם אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, ומחבר בין סטודנטים עם מוגבלויות לבין 'מנטורים', סטודנטים ותיקים מהפקולטה, שילוו את הסטודנטים המתקשים ויסייעו להם תמורת מלגה.

גיא שפיגלמן, מנכ"ל עמותת 'PresenTense': "אנו גאים להיות חלק ממהפכת היזמות בירושלים. אנו מאמינים כי קהילה תומכת היא תנאי הכרחי להצלחתו של היזם הבודד, והצלחתם של יזמים ושל מהלכי יזמוּת בחברה היא המפתח לקיום קהילה פעילה וחזקה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר