הפקקים בכניסה להר חוצבים: הסדרי תנועה חדשים

נהגים מתלוננים על חסימת הפנייה שמאלה בצומת הרטום-גולדה מאיר-שפע חיים, שלטענתם מובילה להכבדה בעומסי התנועה באזור. העירייה: מהלך שנועד לשפר את מצב התנועה וזרימתה

פורסם בתאריך: 24.9.17 09:44

הפקקים בכניסה להר חוצבים נראה שהופכים מיום ליום לבלתי נסבלים. באזור החלו הסדרי תנועה חדשים, ובין השאר נחסמה הפנייה שמאלה בצומת שבין רחובות גולדה מאיר פינת שפע חיים לכיוון רמות. לטענת נהגים המהלך הוביל להכבדה בעומסי התנועה.

 



חזי שאול, מנהל תחנת מוניות רמות אלון, מתאר: "עיריית ירושלים שינתה את הסדר התנועה בצומת שבין גולדה מאיר פינת שפע חיים. מרבית מהתנועה במקום פונה שמאלה לכיוון רמות והפנייה פשוט נחסמה. הנהגים מופנים להסתובב שמאלה לתוך הפקקים של הר חוצבים ולפנות ימינה לרמות. הדבר יוצר הרבה פקקים לכל התנועה. במקום להרחיב את הכביש של גולדה על מנת שהתנועה תזרום הם עושים דברים לא הגיוניים ולא מקצועיים. העירייה עשתה את המהלך כיוון שהיא רוצה לתת לתנועה של גולדה לזרום. פניתי לעירייה במכתב לפני שבוע ועדיין לא קיבל תגובה".

כזכור, כפי שפורסם בהרחבה באתר "כל העיר" החודש החל לפעול מיזם לנסיעות שיתופיות בהר חוצבים Moovit Carpool, וזאת על רקע מצוקת החניה הקשה ועומסי התנועה הכבדים באזור.

 

(צילום: אורן בן-חקון)



מהעירייה נמסר בתגובה: "הופעל הסדר תנועה חדש בצומת הרטום – גולדה מאיר – שפע חיים שהינו חלק מהסדר מערכתי כולל שנועד לשפר את מצב התנועה וזרימתה – לא רק באזור הר חוצבים, אלא  באזורים נרחבים בעיר כולה. כידוע, אזור הר חוצבים מושך תנועה רבה מהעיר ומחוצה לה ובשעות שיא בבוקר הרמזורים על גולדה לא הצליחו להעביר את הנפחים העצומים בפרק זמן קצר. ביטול הפניות שמאלה בצומת הרטום – גולדה – שפע חיים נועד לשיפור תפקוד הרמזורים. מדובר בביטול מופע ברמזור  והעלאת רמת השרות שלו כתוצאה מכך. כאשר הרמזור מתפקד ברמת שרות יותר גבוהה ועם פחות מופעים ברמזור, הוא מצליח להעביר נפחים הרבה יותר גדולים ולהקל על התנועה. עומסי התנועה שהיו בימים האחרונים היו בשל העבודות. כיום ההסדר פועל באופן מלא וכבר בבקרים האחרונים רואים הקלה ושיפור בעומס התנועה מגולדה מאיר עד לשכונת רמות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתדל להשאיר את הרכב בבית.

    רק נתיבי תחבורה יעודים בלי מכוניות עליהם יעזרו שם, מגיע עם אוטובוס מחניון שפירים עד העליה של גולדה ב40-50 דק, ואז עומד בעליה עוד חצי שעה.

  2. Avi

    צודק זה טירוף החסימה הזאת אני תמיד רגיל לנסוע דרך שם זה אחד הסיבות לפתיחת הכביש הזה ( שפע חיים) עכשיו הפנייה בוטלה טירוף

  3. נינה

    הפקקים מהר חוצבים לכוון גולדה מאיר הם בלתי נסבלים. התנועה משפע חיים חוסמת את התנועה של הר חוצבים. צריך 30דקות רק בכדי לצאת מהר חוצבים ולפנות לגולדה מאיר!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר