רחוב סיירת דוכיפת, פסגת זאב
רחוב סיירת דוכיפת, פסגת זאב

פסגת זאב: מאבק נגד הקמת נתיב תחבורה ציבורית

דיירים ברחוב סיירת דוכיפת חוששים כי הקמת נתיב תחבורה ציבורית, המתוכנן בכביש, תגרום למפגעי רעש וזיהום אוויר. העירייה: "לא צפויה הגברת רעש לתושבים"

פורסם בתאריך: 3.10.17 09:48

תושבי רחוב סיירת דוכיפת מתנגדים להקמת נתיב תחבורה ציבורית סמוך לביתם. לטענתם, בנתיב יחלפו כ־25 אוטובוסים בשעה – מה שיוביל למפגעי רעש וזיהום אוויר. כמו כן, התושבים, שפנו בנושא לעירייה, מתלוננים כי במסגרת התוכנית יתבטלו מקומות החניה של הדיירים.

"אנו רואים את הרחבת הכביש כמהלך מיותר", מציינים הדיירים, "התוכנית אינה מתמודדת עם עומס התנועה. הנת"צ יסתיים מיד אחרי הצומת והתועלת לא תהיה ברורה. במקביל לתוכנית זו פועלים לפתוח את הכביש הטבעתי וכביש קלנדיה שיהוו צירי תחבורה יעילים, ישירים ומקלים עבור תושבי יו"ש. בנוסף בעבר נערך פיילוט ניסיוני בו פתחו את כביש אדם עטרות לנסיעת אזרחים שהוכתר בהצלחה".

 



 

אהוד רמבח, יו"ר מינהל קהילתי פסגת זאב, מוסיף ואומר: "המינהל הקהילתי מסכים עם התושבים. המינהל יקיים בהקדם שיתוף ציבור, שבו ייאספו ההתייחסויות וההערות לפרויקט שיועברו לעיריית ירושלים ולמשרד התחבורה"

מהעירייה נמסר: "בניגוד לטענות התושבים, הפרויקט ברחוב סיירת דוכיפת אינו מרחיב את הכביש. עיריית ירושלים מבצעת בתוך רוחב הדרך הקיימת נתיב תחבורה ציבורית, במטרה להקל על עומסי התנועה במקום. בנוסף, מבצעת העירייה מספר פרויקטים נוספים אשר יקלו על העומסים הקיימים וביניהם לפני מחסום חיזמה כביש נוסף, 437, המוביל תנועה ישירות לעיסאוויה ומשם ביצוע רמפת א־זייתים, שמעבירה תנועה דרך מנהרת נעמי שמר, ישירות לשדרות אשכול. כל הפרויקטים עתידיים להסתיים במקביל".

 



 

בעירייה מוסיפים ואומרים כי "בניגוד לנטען בעניין הרעש, בסקר שבוצע על ידי חברת מוריה נקבע כי במסגרת הפרויקט לא צפויה הגברת רעש לתושבים. גם מבחינת הזיהום, לא צפויה הגדלת כמות כלי הרכב הנכנסים לרחוב (ההיפך הוא הנכון, בזכות הפרויקטים הנוספים המקודמים) ועל כן לא צפוי שינוי גם בעניין הזיהום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. איציק

    לדעתי כתושב שנוסע בכביש הזה יום יום טעות להוסיף נתיב לתחבורה ציבורית מכיוון שכלי רכב פרטיים ניכנסים לסיירת דוכיפת באלפים כל בוקר ואוטובוסים ממש מעט אני חושב שהיו צריכים להוסיף עוד נתיב לרכבים פרטיים העומס בכביש הזה הוא עצום וכל בוקר יש פקקים ממשש נוראים

  2. שימי

    לדעתי, כתושב הרחוב שגר ברחוב הזה כל יום כל השבוע כל השנה, מכיוון שאוטובוסים משאיות ורכבים פרטיים גורמים רעש ופיח בלתי נסבל, היו צריכים לבטל את כל הנתיבים ברחוב הזה ולשתול בו כלניות, מה דעתך?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר