(דוברות המשטרה)

הליצנים המפחידים – משטרת ירושלים במסר חד וברור

על רקע תופעת הליצנים המפחידים ברחובות - גורם במשטרת ירושלים מוסר ל"כל העיר": "במידה ומישהו נתקל בליצן מפחיד, חשוב מאוד להזמין את המשטרה באופן מיידי ולא להגיע לעימותים"

פורסם בתאריך: 3.10.17 17:27

תופעת הליצנים המפחידים שהתפשטה ברחבי המדינה, מעסיקה הורים רבים בירושלים. כידוע, במסגרת התופעה צצות דמויות בתחפושת ליצן ומפחידות קהל, בדרך כלל בשעות הלילה. כך קורה בגנים ציבוריים ובסמטאות חשוכות וצרות – כאלה שלא תמיד נעים להתהלך בהן בשעות הלילה. לעתים אף אוחז הליצן בסכין שכל המטרה היא להפחיד את העוברים והשבים במן מעשה שבעיניו  נחשב למתיחה קונדסית.

אלא שפורומים ובקבוצות וואטסאפ של הורים בירושלים מעלים השבוע חששות שכלל לא לוקחים את התופעה כמתיחה קונדסית. ההורים חוששים שילדיהם יפגשו בליצן שכזה בדרך מבית הספר הביתה, או מהחוגים. כך למשל אחת האימהות בפורומים תיארה פחד, אימה וצורך לתדרך בדיוק את בנה כיצד לשוב במהרה לביתו במסלול הקצר ביותר. בקבוצות פייסבוק ירושלמיות התנהל אמש, שני, דיון בנושא ובתופעה המפחידה, זאת לאחר שאחד הפעילים בקבוצה כתב בסביבות השעה 21:00: "יש מצב שראיתי בן אדם מחופש לליצן ברחוב…?".

 



ליצן מתוך הסרט (צילום: אי.פי)

(צילום: אי.פי)

גורם במשטרת ירושלים מתייחס היום, שלישי, לראשונה בשיחה עם "כל העיר" לתופעה ומציינים כי "בעקבות התופעה ערכנו בדיקה מעמיקה בכל התחנות ברחבי ירושלים, עד כה לא התקבלו תלונות, אבל במידה ומישהו נתקל בליצן חשוב מאוד להזמין את המשטרה באופן מידי ולא להגיע לעימותים. על ההורים לפקח יותר על הילדים, שבעצם לא יעשו מעשי קונדס שכזה ולא יצאו החוצה כליצנים מפחידים".

במשטרה מדגישים ומוסיפים: "נמשך מאבק המשטרה הנחוש בתופעה החברתית הפלילית והפסולה של נערים עם מסכת ליצנים, המנסים לזרוע פחד בקרב הציבור, ולהפר את שגרת חייו. יש לציין כי התופעה גוררת גם חשש שמישהו יפרש את ההלצה כאיום ממשי ויפגע בנערים, שעושים לעתים שימוש באביזרים שונים דמויי כלי תקיפה. אנו קוראים לציבור לא ליטול את החוק לידיים ולא לפגוע באותם בני נוער. ככל הנראה מעשים אלו, הינם בהשראת סרטונים וטרנד בינלאומי שצבר תאוצה ברשתות".


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר