מחאת תושבי לב העיר מחוץ לאולם מועמת העירייה
מחאת תושבי לב העיר מחוץ לאולם מועמת העירייה

וידאו – מהומה מחוץ למועצת העירייה: הפגנה של תושבי נחלאות והשוק

על רקע סכנת ההתקנות הפיראטיות של בלוני הגז בשוק: תושבי לב העיר הפגינו בתוך בניין העירייה מחוץ לאולם המועצה, לאחר שזה נסגר לקהל הרחב בעקבות ביקורו של שר הפנים אריה דרעי

פורסם בתאריך: 28.10.17 19:30

מאבק תושבי שוק מחנה יהודה ונחלאות נגד סכנת ההתקנות הפיראטיות של בלוני גז הגיע לישיבת מועצת העירייה. ביום חמישי האחרון, 26.10, הגיעו עשרות תושבים לאולם מועצת העירייה, שננעלה לציבור הרחב עקב ביקורו של שר הפנים אריה דרעי. התושבים, בראשם יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג, ציפו כי במהלך הישיבה תעלה לדיון הצעת סדר לטיפול במפגעים שיש בשוק, אולם הם נותרו מחוץ לאולם. התושבים הניפו שלטים שעליהם נכתב בין השאר "מי לא מרחם על תושבי לב העיר".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", באזור שוק מחנה יהודה מותקנים באופן פיראטי בלוני גז, שעלולים לסכן את דיירי האזור. בעקבות סיור שנעשה על ידי לנג ונציג מטעם משרד האנרגיה נסגרו באופן מידי בלוני גז, שבהם התגלתה דליפת גז חמורה ונשלחו מכתבי התראה למספר מסעדות. כמו כן, התושבים מתלוננים על מפגעי הרעש שנגרמים להם במקום.

בלוני גז פיראטיים בשוק (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)

בלוני גז פיראטיים בשוק (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)


 


 

"אין להקל ראש בטיפול הנושא", מדגיש לנג, "מדובר בתופעה רחבה באזור – של התקנת ארובות לא חוקיות ובלוני גז באופן לא בטיחותי ופיראטי החשוף לתקלות, תוך התעלמות מסיכון חיי האוכלוסיה המתגוררת במקום והמבקרים. לצערנו, בירושלים ובארץ היו אסונות קשים של פיצוץ בלוני גז שהותירו תושבים ללא קורת גג וחמור מכך, גבו חייהם של אנשים. לכן הגיע הזמן שהרשויות בכלל ועיריית ירושלים בפרט, יכנסו לעומקן של הבעיות המתרחשות בחצר האחורית של לב העיר, יציבו קווים אדומים ויקדמו מדיניות של אכיפת חוק על מנת למנוע את האסון הבא. האחריות על איכות חייהם, בריאותם ובטיחותם של התושבים מוטלת בראש ובראשונה על הרשות המקומית, כולל בטיפול מול הרשויות השונות, ולכן עליה להתערב לאלתר בנושא".

 

מחאת תושבי לב העיר מחוץ לאולם מועמת העירייה


 

לנג מוסיף ואומר כי "בזכות הלחץ המשותף של התושבים וחברי מועצת העירייה התקבלה החלטה שמנכ"ל העירייה יגיש עד למועצה הבאה דוח טיפול במפגעים באזור שוק מחנה יהודה – הציפייה היא שהמפגעים החמורים יטופלו בחודש הקרוב".

השר אריה דרעי בישיבת מועצת העירייה 26.10.17

השר אריה דרעי בישיבת מועצת העירייה 26.10.17

חברת המועצה, פלר חסן נחום (ירושלמים) מציינת בשיחה עם "כל העיר" כי "אנחנו עובדים עם המינהל שהציג בפנינו סיפורים חמורים על מה שקורה בשוק, וזאת בעיה ציבורית מאוד חמורה שעלינו לטפל בה. זאת האחריות של העירייה. בפועל, קיימים בלוני גז פיראטיים וארובות לא תקינות, ועל מחלקת בריאות ומחלקת תברואה של העירייה להיות על זה".

תושבי נחלאות והשוק מחוץ לאולם המועצה

תושבי נחלאות והשוק מחוץ לאולם המועצה

מהעירייה נמסר בתגובה: "טיפול בנושא של מפגעים כתוצאה משימוש בבלוני גז, כגון דליפת גז, אינו באחריות עיריית ירושלים ואינו בתחום סמכויות האכיפה של העירייה, אלא באחריות מינהל הדלק והגז שזה תחום מומחיותו ואחריותו החוקית. באם יידרשו גורמי האכיפה העירוניים לסייע למינהל הדלק והגז בכלים נוספים, הם יעשו זאת, בהתאם לסמכויותיהם בחוקי העזר העירוניים. בכל הנוגע לארובות גז – יערך דיון בראשות התובע העירוני ביחד עם כל הגורמים הרלוונטיים, על-מנת לפתור את המטרדים הנובעים מקיומם".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר