מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)
מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)

חורף חם: יוזמה לקידום חיי הלילה בעיר

כ-150 אמנים יופיעו במקומות הבילוי, עלות ההשקעה בפרויקט - 360 אלף שקלים. מחזיק תיק התרבות סגן ראש העיר עופר ברקוביץ: "התכנית תחזק גם את בתי העסק וגם את מעמד האמנים העצמאיים"

פורסם בתאריך: 12.11.17 22:02

האם חיי הלילה בעיר הולכים לקפוץ מדרגה? מיזם עירוני ייחודי יצבע את חיי הלילה בצבעים ססגוניים – כ-150 אמנים ירושלמיים, ממגוון תחומים – מוזיקאים, מחזאים, כוריאוגרפיים ועוד, יופיעו בחודשים נובמבר, דצמבר וינואר במקומות הבילוי ברחבי ירושלים עבור הקהל הרחב. עלות ההשקעה העירונית במיזם עומדת על כ-360 אלף שקלים.

מחזיק תיק התרבות סגן ראש העיר עופר ברקוביץ (התעוררות), מיוזמי הפרויקט, מספר בשיחה עם "כל העיר" : "כדי שירושלים תהיה עיר אטרקטיבית לצעירים צריך לייצר בה חיי לילה מפותחים. אנחנו מרגישים שקיים משבר בנושא הזה בעיר, ושלא קיימות יוזמות חדשות לשיפור הדבר. בנוסף, הקהל לא מגיע בהמוניו למקומות הבילוי, והרבה אנשים בוחרים לבלות במקומות אחרים".

פועל מול הגורמים המקצועיים - עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

"גיבשנו תפיסה שאומרת שחלק מחיזוק התרבות בירושלים זה גם חיזוק של חיי הלילה", מדגיש ברקוביץ. "דרשתי תקציב מיוחד עבור זה, ביחד עם מחזיקת תיק העסקים הקטנים מסיעת התעוררות עינב בר כהן. התקציב מיועד לשיווק חיי הלילה של ירושלים, ולהעברת מסר ליזמים חדשים שיבואו לפתוח פה עסקי חיי לילה, כיוון שהעירייה מקדמת ומסייעת לעסקים מהתחום, ומכיוון שהם חשובים".

 



 

איך הפרויקט יעבוד בפועל? 

"העירייה תממן תכנים ואירועים בתוך בתי העסק, בתיאום מול בתי העסק השונים ותוך חשיבה משותפת. אנחנו מאמינים שיצירה של תוכן איכותי ומטריה שיווקית רצינית יכולות לייצר חיזוק של העסקים האלה. שנה שעברה התכנית ייצרה עשרות אירועים שונים בבתי עסק והשנה אנחנו רוצים לגדול. האירועים באים לחזק את סצנת חיי הלילה של ירושלים. פירוש הדבר בפועל, שאנחנו לוקחים את הפעילות הרגילה שקיימת בבתי העסק ומשדרגים אותה".

 

ואיך האמנים הירושלמים יקודמו? 

"זה עוד נדבך משמעותי, שהתכנית באה גם לחזק את בתי העסק וגם את מעמד האמנים העצמאיים בירושלים. זאת האג'נדה שלנו. התכנית זאת נותנת מקום לאנשים שמופיעים במקומות יותר קטנים. הרעיון של התכנית הזאת, בניגוד לפסטיבלים גדולים, היא ממש לעשות משהו מותאם לבתי העסק לפי הרצונות שלהם. מה שמתאים להם, ומה שנכון לכל בית עסק. אנחנו עובדים בצורה יותר מדויקת להביא את האנשים לבתי עסק. המטרה פה היא חיזוק בתי העסק בתחום חיי הלילה. פאבים, ברים וכו'".

 


מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)

מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)


 

 

איך האמנים ובתי העסק יכולים להצטרף לתכנית?

"אנחנו נשתמש בפלטפורמות של העירייה לפרסומים ונפרסם גם בעיתונות. במקביל אנחנו מוציאים קמפיין, ובכל הפלטפורמות שדרכם אנחנו בקשר עם קהל. מנהל אגף התרבות יורם ברוורמן מרכז את הפרויקט הזה, ביחד עם הצוות המקצועי של האגף".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר