צפיפות באוטובוס (צילום: אלון קאס)
צפיפות באוטובוס בירושלים (צילום: אלון קאס)

העומסים באוטובוסים: משרד התחבורה מתחיל לתגבר קווים אל העיר העתיקה

תוספת של 30 אחוז נסיעות ביום לרובע היהודי; שיפורים גם לתושבי קרית היובל; סוקרי נסיעות ימליצו על קווים נוספים הראויים לתגבור

פורסם בתאריך: 1.11.17 18:06

על רקע העומסים החמורים שנרשמים באוטובוסים ברחבי העיר: משרד התחבורה מתחיל לתגבר קווים בעיר, במה שיש לקוות מהווה רק את הסנונית המבשרת על שיפור משמעותי שעתיד לבוא בתחום. כיום, התחבורה הציבורית בעיר רחוקה מלספק את צרכי תושבי העיר, ונדמה כי רק תוספות משמעותיות של קווים, וכן יצירת פתרונות נוספים – יוכלו לשפר מהותית את רווחת הציבור בכל הנוגע לשימוש בתחבורה הציבורית הירושלמית.

נכון לעתה, שירות התחבורה הציבורית לעיר העתיקה ולרובע היהודי בירושלים שודרג ויהיה מעתה בהיקף של כ-80 נסיעות אוטובוס ביממה במקום 61 נסיעות עד היום. על כך הוחלט ברשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה לאור הביקושים וכדי לייעל את התחבורה לעיר העתיקה.

 



 

עד היום פעלו באזור זה שני קווים נפרדים, קו 8, וקו 38 שנסע דרך מרכז העיר במסלול ארוך ומפותל. מעתה יאוחדו הקווים לקו אחד, תחת המספר 38, שיסע במסלול מקוצר מהרובע, דרך שער האשפות, החאן, רחוב קרן היסוד, רחוב אגרון, כיכר צה"ל, שער יפו ובחזרה לרובע, וידלג על מרכז העיר העמוס.

 

מפת שיפור שירות קו 38 לעיר העתיקה בירושלים

מפת שיפור שירות קו 38 לעיר העתיקה בירושלים

לפי צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים, אישר ביצע את השדרוג: קו האוטובוס הקצר יהיה אמין יותר ויבטיח שירות סדיר וזמני המתנה קצרים יותר בדרך לרובע ולעיר העתיקה. הקו המחודש יפעל בתדירות משופרת בכ-30 אחוז. במקום 61 נסיעות יומיות, יהיו מעתה 80 נסיעות. הקו ישיק לתוואי הרכבת הקלה בתחנת כיכר ספרא (העירייה), סמוך לכיכר צה"ל, ויאפשר הגעה נוחה מהעיר העתיקה לשוק ובחזרה.

 


עומסים באוטובוסים (צילום: אלון קאס)

עומסים באוטובוסים (צילום: אלון קאס)


עוד לפי צוות תוכנית אב לתחבורה – נרשם ביקוש גבוה במיוחד לקווים הנוסעים אל הרובע היהודי, ואשר יעבדו החל מעתה באופן משיק לתחנת העצירה לרכבת הקלה, כך שנוסע יוכל לעשות את המסלול המלא עד לרובע היהודי, מבלי שייאלץ לבצע כברת דרך באופן רגלי.

צוות אב לתחבורה אף יפעיל סוקרי נסיעות במספר קווי אוטובוס בעיר, וזאת על מנת לבדוק היכן ראוי לתגבר את כמות הנסיעות. המלצות סופיות יגובשו, וכמובן יועברו לחברת אגד שתצטרך לבדוק אם ביכולתה לענות על הצרכים.

לעת עתה, שיפור נוסף בתחבורה בירושלים יהיה בקרית היובל: קו 23 מהתיכון למדעים להר הרצל, ייכנס מעתה לדרך כרמית וישרת את תושבי הבניינים החדשים. הקו יעצור בתחנה חדשה בדרך כרמית בשני הכיוונים.

כך גם בוצע שדרוג בשירות התחבורה בין גבעת זאב לירושלים באמצעות, תגבור קווי 133, 134. השדרוג יקל על העומסים בשעות השיא וישפר את השירות בשעות השפל. לוח הזמנים החדש, יחבר את תושבי היישוב לירושלים, בעזרת נסיעות נוספות ותדירות גבוהה יותר.

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר