יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)
יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו הכריז על התמודדותו לראשות העיר

חביליו, יו"ר עמותת צחור ולשעבר היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, הודיע הבוקר באופן רשמי על התמודדותו לראשות העיר. סיסמת הקמפיין: "חביליו. מצילים את ירושלים"

פורסם בתאריך: 26.11.17 14:10

יוסי חביליו, יו"ר עמותת צחור ולשעבר היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, הודיע כי יתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר שיתקיימן ב-2018. הבוקר, ראשון, עלה קמפיין שילוט חוצות של חביליו בסיסמא "חביליו. מצילים את ירושלים". חביליו צפוי להתמודד מול יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ, שהכריז לפני שבועיים על התמודדותו לראשות העיר ומול אבי סלמן, היועץ לשעבר של ברקת. בינתיים, שאר המועמדים הפוטנציאליים – סגן ומ"מ ראש העיר מאיר תורג'מן ומשה ליאון, מחכים להחלטתו של ברקת האם להתמודד לקדנציה שלישית או לרוץ לכנסת, על מנת להחליט על התמודדות לראשות העיר.

"במהלך תשע שנות ברקת-ברקוביץ', ירושלים הלכה אחורה כמעט בכל תחום אפשרי", מציין חביליו, "שכונות רבות עברו תהליך מואץ של התחרדות ושל דחיקתו מהן של הציבור החילוני, המסורתי והדתי לאומי, הלכה וגברה עזיבת העיר על ידי צעירים ומבוגרים שלא מוצאים בה את עתידם, אין מספיק מקומות עבודה ומוסדות ציבוריים דוגמת תאגיד השידור הישראלי ואחרים ממשיכים לנטוש את העיר. הדיור יקר, הרחובות מלוכלכים והבעיה הכי קשה היא העדר מנהיגות. ראש העיר ברקת מאפשר לעצמו להיות מובל על ידי גורמים קיצוניים, והתעוררות כמו חברי הקואליציה האחרים, הסתפקו במהלך תשע השנים האחרונות בעיקר בפוסטים בפייסבוק, מבלי שבאמת ניסו לעצור את ההדרדרות של העיר".

 


יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

(צילום: ישראל כהן)




יוסי חביליו קמפיין

חביליו מוסיף ואומר: "אני מודאג יותר ויותר מהפיכתה של ירושלים לעיר פחות פתוחה, פחות חופשית. עיר שהייתה תמיד עיר של ניגודים וקהילות שונות ומגוונות, הופכת אט אט לעיר של אוכלוסיות זרות אחת לשנייה, עיר שבמקום לקרב, הנהגתה דוחקת ממנה ציבורים גדולים שמרגישים בה יותר ויותר זרים. עיר בירה שמקום להיות אבן שואבת לאוכלוסיות, ננטשת על ידי ציבורים גדולים שמרגישים שהיא כבר לא העיר שלהם. עיר שמנהיגיה מתהדרים בעוניה, במקום לפעול לחיסולו.

"אני מאמין שחשוב שתהיה בירושלים תנועה שלא תפחד להיאבק על מה שחשוב לבוחרים שלה. לחרדים יש נציגים שמאיימים ולוחצים, לציבור הפלורליסטי בעיר, אין כאלו נציגים. ניר ברקת נבחר בקולות הציבור החילוני, המסורתי והדתי לאומי, אבל בגד בו משיקולים פוליטיים. התעוררות ואחרים דיברו הרבה אבל עשו מעט מאוד, משה לאון ומאיר תורג'מן לא ספרו את הציבור הזה מלכתחילה. ירושלים זקוקה לאלטרנטיבה, ירושלים זקוקה למנהיגות שתציל אותה מתחלואי תקופת ברקת ברקוביץ'".

 

את הקמפיין מובילים הפרסומאי יוסי כהן מבעלי משרד הפרסום "למל כהן" והיועץ האסטרטגי גלעד היימן מבעלי משרד "ספוט תקשורת ואסטרטגיה". לדברי מובילי הקמפיין, "הקמפיין מתייחס לתחלואים השונים מהם סובלת ירושלים – העדר מנהיגות, נטישת תושבים, לכלוך, מחסור בתעסוקה, שיתוק, שחיתות, יוקר דיור, הכנסת מוסדות חינוך חרדיים לשכונות חילוניות ודחיקת הציבור הפלורליסטי מהן ועוד".

 

יוסי חביליו קמפיין

יוסי חביליו קמפיין

חביליו, נולד וגדל בירושלים למשפחה שחיה בעיר מאות שנים מאז גירוש ספרד, הוא התגורר באורה ובשבוע האחרון עבר להתגורר בדירה שבבעלותו ברמת שרת. לאחר פרישתו מתפקיד היועץ המשפטי לעירייה – בעקבות מחלוקות שהתגלעו בינו לבין ראש העיר ניר ברקת, הקים חביליו את עמותת "צחור – צדק, חופש, חינוך ורווחה בירושלים". בין השאר ייצג חביליו את זכאי הדיור הציבורי לדירה מפרזות, נוסעים ברכבת הקלה שקיבלו דוחות שרירותיים מסיטיפס, בעלי מרכולים הפועלים בשבת במרכז העיר, מפעילי פאב המפלצת בקרית היובל, תושבי הגבעה הצרפתית ועיסאוויה במאבק נגד הקמת מטמנה בקרבת השכונות, מנהלי גלריית ברבור בנחלאות ובית טיילור בקרית היובל ועוד. "בכל המאבקים האלו, עמד יוסי חביליו לצידם של ירושלמים רבים", מציינים בטה חביליו, "לעתים קרובות, אל מול עיריית ירושלים שבשל רצונה לרצות קבוצות קיצוניות, התנערה ממחויבותה לתושביה. בזמן שעיריית ירושלים נאבקה בתושביה, חביליו סייע להם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר