המרכז המסחרי בהר חומה (צילומים: עו"ד אורי ישראל פז)
המרכז המסחרי בהר חומה (צילומים: עו"ד אורי ישראל פז)

המרכז המסחרי בהר חומה: 60 מקומות חניה, 0 חניות לנכים

תושבים נכים שמתגוררים בשכונה מתכוונים לנקוט בהליכים משפטיים נגד העירייה, שמצידה טוענת: "לאחר בדיקה מקיפה נמצא כי נכון לסמן מקום חניה כללי אחד - לרכב נכים גדול"

פורסם בתאריך: 3.6.18 08:48

במרכז המסחרי בהר חומה, ברחוב אליהו קורן, ישנן כ-60 מקומות חניה. מתוכן, אין אף חניה שמיועדת לנכים, כך על פי עו"ד אורי ישראל פז, אשר שלח בשם לקוחותיו מכתב לעירייה "בדרישה לסמן חניות נכים במרכז המסחרי בהר חומה – התראה חמורה לפני נקיטת הליכים משפטיים לפי חוק תובענות ייצוגית".


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

המרכז המסחרי בהר חומה (צילום: עו"ד אורי ישראל פז)

(צילום: עו"ד אורי ישראל פז)


בשיחה עם "כל העיר" מספר עו"ד פז כי "פנו אלי כמה מתושבי הר חומה, שהם נכים. אחד מהם אף ניסה להתנהל מול העירייה על ידי התכתבויות. העירייה הודתה בפניו שיש בעיה שצריך לטפל בה. ההתכתבויות היו לפני למעלה משנה. בנוסף לזה, ביולי 2017 נערך סיור של כל הגורמים הרלוונטיים בעירייה עם הלקוח שלי, כולם ראו את הבעיה, אמרו יוצאים לדרך ומוציאים לפועל. מאז ועד היום לא נעשה דבר מטעם העירייה".

מה ידוע לך על ההתנהלות של תושבי השכונה הנכים במקום?
"אישתו של אחד הלקוחות שלי, היתה חולת סרטן, ונכה 100 אחוז. לפני שנה, היא הגיעה עם הרכב שלה באחד מימי השישי למרכז המסחרי, והחניה היתה מלאה. היא חנתה עם תעודת הנכה שברשותה במקום של תחבורה ציבורית, וקיבלה קנס של 250 שקל. כשהיא פנתה לעירייה, גלגלו אותה מכל המדרגות, והיא שילמה את הקנס. בינתיים היא נפטרה. לעירייה לא אכפת מהאנשים במקום".


המרכז המסחרי בהר חומה (צילום: עו"ד אורי ישראל פז)

המרכז המסחרי בהר חומה (צילום: עו"ד אורי ישראל פז)


יובל וגנר, נשיא עמותת נגישות ישראל, התייחס לדברים ומסר כי "זה לא תקין. על פי החוק, נדרש שיהיו חניות נכים מסומנות כחלק מתקנות נגישות למקום קיים, וצריך להבין שזה אינטרס של בעלי החנויות. בישראל ישנם כ-18 אחוז אנשים עם מוגבלות, ו-11 אחוז קשישים, מתוכם יש אנשים עם תו חנייה נכה שגם הם לקוחות שצורכים את שירותי החנויות, ואם אין חנייה הם לא יכולים להגיע. הם מאבדים את הלקוחות האלו. זה אינטרס עסקי, חוקי וחברתי, ויש לפנות לבעל המרכז המסחרי ולשרוד ממנו לסמן חניית נכים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "במקום נערך סיור עם כל הגורמים המקצועיים בעירייה ולאחר בדיקה מקיפה נמצא כי נכון לסמן מקום חניה כללי אחד – לרכב נכים גדול. סימון החניה הועבר לתכנון מהנדס תנועה ולקבלת אישור רשות תמרור. יש לציין כי לא קיימות תקנות לגבי סימון מקומות חניה לאורך הרחוב, אשר מחייבות כמות מקומות חניה לנכים, ומחלקות הסדרי תנועה ונגישות עובדות על פי נוהל של סימון שני אחוזים מכלל החניות, המסומנות לרכב נכה".

עו"ד אורי ישראל פז (צילום: ינאי רובחה)

עו"ד אורי ישראל פז (צילום: ינאי רובחה)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר