מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה, פשקוויל עצרת נגד שוק מחנה יהודה (צילומים: אוליבייה פיטוסי, שלומי כהן)
מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה, הפשקוויל (צילומים: אוליבייה פיטוסי, שלומי כהן)

החרדים נגד מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה – עצרת מחאה גדולה

הסערה שעורר סגן השר ליצמן לגבי דרישתו לסגור את חיי הלילה התוססים בשוק מסרבת לדעוך - הערב, שני, תיערך בעיר עצרת בהשתתפות רבנים

פורסם בתאריך: 11.6.18 15:58

"קול זעקה ומחאה", כך נכתב על פשקוויל שהתפרסם בימים האחרונים ברחוב החרדי שמכריז על קיום עצרת נגד המשך פעילות מתחם הבילויים שוקק החיים בשוק מחנה יהודה. העצרת תתקיים הערב, שני, בהר המנוחות.

על הפשקוויל נכתב: "הננו בזה להרים קול מחאה על הפירצה הנוראה החומות הקדושה בתוכי ירושלים עיר הקודש, אשר בראו זרים והפכו את 'שוק מחנה יהודה' למסבאות והוללות, ולצערנו מדי ערב ובפרט בסוף שבוע ובימי אידיהם מאות של ריקים ופוחזים ממלאים את רחובות השוק וסביב לו ושותים ומשתכרים והפריצות נוראה ומחרידה וצרו צעדינו מללכת ברחובותינו, איך נוכל לשתוק על ריבוי חטאים בסמוך לבתינו".


הפשקוויל שנתלה ברחוב החרדי (צילום: שלומי כהן)

הפשקוויל שנתלה ברחוב החרדי (צילום: שלומי כהן)


את העצרת שמתקיימת בהר המנוחות מובילים הרבנים דוד בצרי, שמואל פנחסי ובניהו שמואלי, סמוך למקום קבורתו של הרב מרדכי שרעבי ז"ל, שייסד את ישיבת המקובלים "נהר שלום" ברחוב שילה בנחלאות. המשתתפים מתכננים לתקוע בשופרות ולערוך הקפות.



כזכור, לפני שבועיים התראיין סגן השר ליצמן לעיתון "המודיע", כשבין היתר הוא ציין כי תמיכת הציבור החרדי בבחירות הקרובות לראשות העיר תינתן למועמד שיסגור חיי הלילה בשוק מחנה יהודה. "מניעת פירצת ההוללות במחנה יהודה – תנאי לכל תמיכה חרדית עתידית בראשות עיריית ירושלים", לשון דבריו של ליצמן.

הדברים הללו עוררו, כאמור, סערה גדולה וקריאה חד משמעית מצד ציבור גדול שקוראת לשמור על מתחם השוק פתוח גם בשעות הערב והלילה לטובת הבליינים הרבים שפוקדים את המקום. כפי שכבר דווח, מתחם השוק עבר בשנים האחרונות שינוי גדול בתמהיל החנויות, והוא נהנה מפריחה כלכלית וקולינרית עם כ-350 בתי עסק שפועלים בו. השוק נחשב כיום לאחד מקומות הבילוי המבוקשים והטרנדים בירושלים, ומגיעים אליו תיירים מכל העולם, ומכל רחבי המדינה.


מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה חיי הלילה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה (צילום: אוליבייה פיטוסי)


מנגד, העסקים בשוק מחנה יהודה לא מתרגשים. בין השאר אמרה דיני קסורלה, הבעלים של דוויני פיתה בר, שפועל ברחוב בית יעקב 6 כי "אין כל חדש באמירה הזאת. גם לפני שנה ליצמן רצה לסגור את השוק, כיוון שלטעמו זה מתחם התבוללות, ולכן אין מה להתרגש מזה. זה קשור לבחירות הקרובות לראשות העיר, וזה בדיוק כמו מה שקורה עם מתחם התחנה".

מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה חיי הלילה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר