אמבולנס (צילום: ג'יני)
(צילום: ג'יני)

פעוטה נחנקה בזמן האוכל בגן שעשועים בהר חומה, פונתה לשערי צדק במצב אנוש

פרמדיקים של מד"א הוזעקו לגן השעשועים ופינו את הפעוטה, בת שלושה חודשים, במצב אנוש לבית החולים שערי צדק

פורסם בתאריך: 13.6.18 18:34

דיווח ראשוני: פעוטה בת שלושה חודשים נחנקה הערב, רביעי, בזמן האוכל בגן שעשועים בהר חומה – פרמדיקים של מד"א הוזעקו לגן השעשועים ופינו אותה במצב אנוש לבית החולים שערי צדק.

ממד"א ירושלים נמסר כי "בשעה 17:58 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על פעוטה מחוסרת הכרה, ככל הנראה לאחר שנחנקה בזמן האוכל בגן שעשועים בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ומפנים לבית החולים שערי צדק פעוטה כבת שלושה חודשים במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה".

פרמדיקים של מד"א ישראל כהן ועזריאל פינסקי סיפרו: "כשהגענו לגן השעשועים ראינו את הפעוטה מחוסרת ההכרה, ללא דופק וללא נשימה כשרופאת ילדים שהיתה במקרה בגן מבצעת בה פעולות החייאה בסיסיות. הענקנו לה טיפול רפואי מתקדם שכלל תרופות, הנשמות ועיסויים ופינינו אותה במצב אנוש תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים שם הרופאים ממשיכים להאבק על חייה".

מאיחוד הצלה – מחוז ירושלים נמסר: "למוקד 1221 של איחוד הצלה התקבלה קריאה על פעוטה שאיבדה את ההכרה תוך כדי שהותה בגן שעשועים בשכונת הר חומה בירושלים. מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה סניף ירושלים ביצעו בה פעולות החייאה מתקדמות. צוותי חוס"ן היחידה לסיוע נפשי של איחוד הצלה הוזעקו אף הם למקום עקב אופי ונסיבות האירוע. נסיבות המקרה בבדיקה".

שמואל ארואס, חובש באיחוד הצלה, תיאר: "כשהגעתי לזירה הפעוטה היתה ללא דופק ונשימה. ביצענו בה פעולות החייאה ולאחר מכן היא פונתה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים שערי צדק תוך המשך פעולות החייאה במצב קשה".

משערי צדק נמסר כי "למרכז הטראומה פונתה תינוקת בת 3.5 חודשים תוך כדי החייאה עקב חנק מאוכל ככל הנראה. פעולות החייאה נמשכו  בבית החולים. התינוקת מאושפזת בטפול נמרץ ילדים מונשמת ומורדמת במצב קשה אך יציב".

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מסרה היום לאחר המקרה כי "יש להקפיד ולהתאים את סוג המזון ואופן הגשתו לגיל הילד. בזמן האכלת תינוקות ופעוטות על מבוגר אחראי להיות בהשגחה צמודה לילד".


להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד

להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

מצוקה קשה בבית חינוך בקטמון – האם התיכון בסכנת סגירה?


המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)


****

כזכור, לפני שבועים תינוק בן שנה, נחנק תוך כדי אכילת פתיתים בביתו שבשכונת רוממה בירושלים, הובהל במצב קשה לשערי צדק. פרמדיקים של מד"א ומתנדבים באיחוד הצלה העניקו לתינוק סיוע רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים.  לפני שלושה שבועות תינוק בן חצי שנה נכווה משמן רותח בבית המשפחה בשכונת נוה יעקב. הוא פונה במצב בינוני על ידי מתנדבי איחוד הצלה לבית החולים שערי צדק. במקרה אחר שהתרחש בירושלים לפני כחודשיים – חייה של פעוטה בת שמונה חודשים מירושלים, שנחנקה מכפתור ניצלו לאחר שמתנדבים של איחוד הצלה הצליחו להוציא את הכפתור מגרונה. באיחוד הצלה – מחוז ירושלים סיפרו כי למוקד החירום של איחוד הצלה התקבלה קריאה על פעוטה שנחנקה בביתה בשכונת מקור ברוך. מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה סניף ירושלים הגיעו לבית הפעוטה והצילו את חייה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר