קו אוטובוס מהיר (צילום: מיכל פתאל)
(צילום אילוסטרציה: מיכל פתאל)

סוף למונופול אגד בירושלים: 50 אחוז מהקווים בעיר יופעלו על ידי חברות מתחרות

סוף גם לצפיפות, העומסים והאיחורים באוטובוסים של אגד בירושלים? המכרזים הראשונים ייצאו ב-2019

פורסם בתאריך: 14.6.18 10:54

בהמשך לתלונות הרבות של הנוסעים הירושלמים על עומסים, איחורים וצפיפות באוטובוסים בעיר, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר" – לאחר משא ומתן ארוך אתמול, רביעי, נחתם הסכם עקרונות בין אגד לבין משרדי האוצר והתחבורה, לפיו כל הקווים של אגד ברחבי הארץ יוצאו למכרז – משמעות ההסכם עבור ירושלים, שעשרות קווי אוטובוס בעיר יופעלו על ידי חברות אחרות. לפי ההסכם אגד, שכיום קואופרטיב, תהפוך לחברה ללא מעמד מיוחד. למעשה, הסכם שובר את מונופול אגד בירושלים כמפעילה פרטית של קווי האוטובוסים הציבוריים. מדובר בהחלטה שמשקפת הגיון עסקי ושוויוני כלפי שאר חברות האוטובוסים בשוק.



כזכור, רבות נכתב ודובר ב"כל העיר" על מצב התחבורה הציבורית בירושלים – הצפיפות הקשה באוטובוסים, התדירות הנמוכה והלא אמינה של קווים שלא יוצאים בזמן ולעתים אף לא יוצאים כלל, על היעדר קווים ישירים מהשכונות לתחנה המרכזית והמצב רק הולך ומחריף, ומי שסובל מכך הוא הציבור שמשתמש באוטובוסים, ברובם קשישים וקשישות, ילדות וילדים, נערים ונערות ותושבים שאינם מחזיקים בכלי רכב פרטי, בעיקר בשל המעמסה הכלכלית.


צפיפות באוטובוס (צילום: אלון קאס)

צפיפות באוטובוס אגד בירושלים (צילום: אלון קאס)


במסגרת ההסכם, תהליך הוצאת הקווים למכרזים ייארך במשך עשור. כמו כן, אגד תזכה למימון ממשלתי על מנת להוציא לפרישה 3,100 עובדים לפי החלוקה הבאה: 1,300 עובדים מתוך 1,500 שנחשבים לחברי אגד ו-1,800 עובדים דור א' מתוך 2,400.

לפי הודעת משרד התחבורה אגד צפויה להפוך בתוך חצי שנה מקואופרטיב לחברה, ותידרש לעמוד ברמת השירות המקובלת בשוק, בנוסף, היא תצטרך להצטייד באוטובוסים חשמליים. המכרזים הראשונים לייצאו לדרך בשנת 2019.

שר התחבורה ישראל כץ ציין בין השאר כי במסגרת הסכם העקרונות אגד תהיה חברה תחרותית מודרנית ומובילה לטובת אזרחי מדינת ישראל. עוד ציין שהמהלךי יוביל לשיפור השירות ולהכנסת אוטובוסים חשמליים לכבישים עם שילוב של טכנולוגיות חדשות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה

    לידיעת כל אלה ששמחים על כך, כל חברת אוטובוסים אחרת מתחרה, גם היא לא תעמוד בלוח הזמנים כל עוד אין נתיבים המיועדים לאוטובוסים בקווי שירות, השמחה מוקדמת מאוד, כל שנה מתאספות עוד ועוד מכוניות על הכבישים ללא הורדת מכוניות ישנות.

  2. דד

    שנה וחצי ואין כלום. עדיף מוניות ומיניבוסים. לא יקרה במאה הנוכחית

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר