הכותל המערבי (צילום: נמרוד גליקמן)
הכותל המערבי (צילום: נמרוד גליקמן)

ט' באב בירושלים: אלפי שוטרים בעיר העתיקה

אלפי מתפללים ומתפללות צפויים להגיע לכותל המערבי - ממשטרת ירושלים נמסר כי החל מהשעה 17:00 תיסגר העיר העתיקה לכלי רכב פרטיים למעט תושבי האזור

פורסם בתאריך: 22.7.18 08:00

היום, ראשון, 22.7, מצוין יום ט' באב – יום חורבן בית המקדש. אלפי מתפללים ומתפללות צפויות להגיע לכותל המערבי – אלפי שוטרים יתפרסו ברחבי העיר העתיקה ויאבטחו את הבאים אליה. כמו כן, מהמשטרה נמסר כי לקראת צאת הצום "החל מהשעה 17:00 תיסגר העיר העתיקה לכלי רכב פרטיים למעט תושבי האזור. כלי רכב הנושאים תו נכה יכנסו לעיר העתיקה דרך שער ציון, לבאים מכיוון דרך חברון/דוד רמז. הציבור מתבקש להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה הציבורית".

המשטרה פונה לציבור לנהוג בהתאם לחוק  ולהישמע להוראות השוטרים.



עוד נמסר מהמשטרה כי "שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ייפרסו לשמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הנפש והרכוש, סביב העיר העתיקה וסמטאותיה ובאזור בתי הכנסת לשם שמירת הסדר והביטחון, אבטחת המתפללים, הסדרה והכוונת התנועה במזרח ומערב העיר. מערך בטחון השוטף והאבטחה בעוטף ירושלים יעובה ותבוצע פעילות כנגד מבצעי עבירות ושוהים בלתי חוקיים, תוך מתן דגש לאכיפה כנגד מסיעים, מעסיקים ומלינים".

בנוסף, במשטרה מוסיפים ואומרים כי "משטרת ישראל תסייע לרשות המקומית באכיפה בהתאם ל'חוק איסור פתיחת בתי עינוגים בט' באב'".

כבכל שנה, מפרסם מגן דוד אדום את הנחיותיו לצום עבור הקהל הרחב – במד"א מטפלים מדי שנה במקרים רבים ביום צום תשעה באב, הידוע כאחד הצומות הקשים בשנה עקב החום הכבד. כונני מד"א רכובים על אופנועים, צוותי חובשים ופרמדיקים באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ יאבטחו רפואית את המתפללים הרבים הצפויים להגיע לרחבת הכותל המערבי בירושלים וזאת בנוסף לרכבים יעודים של מד"א הכוללים טרקטורון ואופניים חשמליים שינועו במידת הצורך בסמטאות העיר העתיקה.


הכותל המערבי (צילום: דוברות מד"א)

הכותל המערבי (צילום: דוברות מד"א)


"מדי שנה, מטפלים צוותי מד"א בקריאות רבות של נפגעי התייבשות, חולשה, התעלפויות ותשישות כתוצאה מהצום ומהחום הכבד השורר בעונה זו", מציינים במד"א.

במד"א מזהירים כי "צפוי לשרור במהלך הצום עומס חום בינוני עד כבד בכל חלקי הארץ. טמפרטורות גבוהות, שהייה בחום והימנעות משתייה ומזון עלולים לסכן את הצמים. יש לשים לב במיוחד לילדים וקשישים במידה ושוררים תנאי חום כבד. בכל צורך רפואי יש להזעיק במהירות את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות אפליקציית 'מד"א שלי'. במד״א מבקשים מהציבור לשמור על קשר עם בני משפחה מבוגרים על מנת לוודא שהם מרגישים בטוב לאורך הצום".

בנוגע ליציאת הצום, ממד"א נמסר כי "מומלץ לשבור את הצום בארוחה קלה. להתחיל בשתייה פושרת (לא חמה מדי) מלווה בפרוסת עוגה או שתי פרוסות לחם עם גבינה. לאחר כשעה ניתן לאכול ארוחה קלה. מומלץ להשתמש באפליקציית 'מד"א שלי' על מנת להזעיק את צוותי מד"א בקו החירום 101".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מדי שנה, צוותי מד"א מעניקים טיפול מהיר ואיכותי לנפגעים כתוצאה מפגעי החום הכבד במהלך הצום. אני ממליץ לציבור להקפיד על שתייה מספקת טרם ייכנס הצום, להימנע מכל פעילות פיזית מאומצת במהלך הצום ולהימצא במרחבים ממוזגים על מנת לצמצם את פגיעות החום האפשריות. אני מזכיר לציבור לחייג למוקד החירום 101 של מד"א בכל צורך רפואי. מד"א יעמוד לשירות הציבור, כבכל יום אחר בשנה, ויטפל בכל קריאה שתגיע אליו".

***

בתוך כך, כפי שפורסם אתמול, מוצ"ש, באתר "כל העיר" גם היום ייערכו מגוון אירועים לציון ט' באב, הגדול שבהם הוא האירוע המסורתי של בית אבי חי לציון ט' באב – מרתון סרטי קונפליקטים העוסקים בשסעים ובמתחים בחברה הישראלית.

במהלך האירוע – "הבית רועד" שמו, יעסקו מנחי המפגשים – אנשי קולנוע, במאים ויוצרים – בסוגיות שונות העוסקות בשבטיות של החברה הישראלית ואיך כל זה מיוצג בקולנוע.

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר