מחאת הלהט"ב בירושלים השבוע, דגל הקהילה שהושלך לפח האשפה (צילום: עדי זורע, יח"צ)
מחאת הלהט"ב בירושלים השבוע, דגל הקהילה שהושלך לפח האשפה (צילום: עדי זורע, יח"צ)

מחאת הלהט"ב בעיר: שלטי מחאה הועלמו; דגלים הושלכו לפח

סערת חוק הפונדקאות, המפלה לרעה זוגות הומואים, לא נרגעת: פעילי הקהילה הגאה הגיעו ביום רביעי למאהל המחאה מול בית ראש הממשלה ונדהמו לגלות שלטים קרועים ודגלים בפחים

פורסם בתאריך: 26.7.18 11:30

השבוע האחרון עמד בסימן מאבק הלהט"ב כנגד חוק הפונדקאות, שמפלה כידוע זוגות הומואים. זה החל ביום ראשון האחרון, אז הגיעו מאות מוחים ומפגינים לכיכר פריז במרכז העיר, בסמוך לבית ראש הממשלה, והפגינו כנגד החוק.



בהמשך השבוע הקימו פעילי הקהילה הגאה בירושלים אוהל מחאה מול בית ראש הממשלה. אוהל המחאה אמור היה להיפתח לקהל הרחב ביום רביעי בצהריים, אולם לאחר עבודות ההקמה בערב קודם לכן, נדהמו הפעילים לגלות ביום רביעי כי השלטים הגדולים שנתלו נקרעו ונעלמו וכי דגלי הקהילה שהוצבו במקום נזרקו לפחי האשפה.

"זו עוד תזכורת עצובה שהכוחות והאלימות עוד מרימות את ראשן המכוער ברחובות ירושלים", מציין בכאב עופר ארז, מנכ"ל הבית הפתוח, "ובדיוק בגללן אנחנו כאן, בדיוק בגלל זה אנחנו נהיה במצעד הגאווה והסבלנות בירושלים ביום חמישי הבא ובכל יום אחר בשנה בבית הפתוח".

מחאת הלהט"ב בירושלים השבוע (צילום: עדי זורע)

מחאת הלהט"ב בירושלים השבוע (צילום: עדי זורע)

זהורית שורק, פעילה בכירה בקהילה הלהט"בית ושובתת הרעב בתחילת השבוע: "אם ראש הממשלה באמת דואג לזכויות שלנו, אז כפעילות אנחנו דורשות צילומי וידאו של האיזור כדי לראות מי השחית. אדוני ראש הממשלה, אתה דואג לנו? תתחיל בביטחון שלנו".

אייל לוריא פרדס, שמועמד מטעם מרצ למועצת העיר ירושלים, שהגיע למקום: "זהו צעד נוסף של קיצוניים שמנסים לכפות עלינו מרחב ציבורי שאינו הולם את ערכיה הדמוקרטיים של מדינת ישראל ואת השקפות הציבור הישראלי. כל צעד כואב כזה רק מאשש עד כמה המאבק של הקהילה הגאה בירושלים ובישראל הוא קריטי לדמותה של המדינה. אני קורא לכולם לבוא למאהל המחאה ולעזור לנו לתת את תשובת הנגד לקיצוניים".

כאמור, המחאה התפרצה בעקבות העברת חוק הפונדקאות המתוקן, שמדיר זוגות גברים, אבות יחידניים ונשים מהקהילה הגאה שידועות בציבור מלגשת להליך פונדקאות. במחאה של קהילת הלהט"ב הביעו תמיכה גופים רבים במשק הישראלי, בהם גם האוניברסיטה העברית בירושלים.

דגל הקהילה שהושלך לפח האשפה (צילום: יח"צ)

דגל הקהילה שהושלך לפח האשפה (צילום: יח"צ)

במכתב שיצא מאת נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' אשר כהן ורקטור האוניברסיטה העברי פרופ' ברק מדינה , הם ציין: "האוניברסיטה העברית בירושלים מחויבת להתייחס לכל בני האדם כאל שווים. אנחנו מוחים על הפלייתם של בני הקהילה הגאה במימוש זכותם להורות. השימוש בשירותיהן של נשים נושאות ('פונדקאיות') הוא עניין שקיימת לגביו מחלוקת סבירה, ואין זה מובן מאליו שלאדם הזכות להשתמש בשירותיה של אם נושאת. אך אסדרת התחום צריכה להיעשות תוך כיבוד החובה להתייחס לכל בני האדם כאל שווים. אין הצדקה להסדר המפלה שקבעה הכנסת, שמתיר לאנשים אחדים להתקשר בהסכמי פונדקאות ושולל זאת מאחרים, מחמת נטייתם המינית, וגורם עקב כך פגיעה קשה בהם. אנו תומכים במחאת הקהילה הלהט"בית ביום ראשון הקרוב, יום שבו האוניברסיטה סגורה עקב תשעה באב. אנו קוראים לכנסת לחזור בה מן ההסדר המפלה שקבעה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר