מצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה (צילום: אורן בן חקון)
מצעד הגאווה בירושלים (צילום: אורן בן חקון)

כוננות שיא לקראת מצעד הגאווה בירושלים: מערך משטרתי יוצא דופן

כ-2,400 שוטרים - גלויים וסמויים - וכוחות יס"מ יתפרסו בכמה מעגלי אבטחה, חלק יוצב על גגות מבנים; יוקם מערך אווירי הכולל בלון צפלין; ויועמד צי של מצלמות מעקב. כל הפרטים לקראת מצעד הגאווה בירושלים שייערך בחמישי הקרוב, 2.8

פורסם בתאריך: 31.7.18 16:33

מחר, חמישי, 2.8.18, ייצא לדרך מצעד הגאווה בירושלים שיעמוד השנה בסימן מורשת קהילתית, להוקרת ותיקות ו-ותיקי הקהילה. במשטרת ירושלים השלימו את ההיערכות לקראת האירוע, בין השאר, כחלק מכוננות השיא, קציני המחוז ערכו בשבוע שעבר סיור מקדים לאורך תוואי האירוע. למצעד צפויים להגיע השנה רבבות צועדות וצועדים – כזכור, בשנה שעברה השתתפו באירוע למעלה מ-25 אלף איש.



כ-2,400 שוטרים, לוחמי מג"ב, אופנועני יס"מ, כוחות תגבור ומתנדבים יתפרסו כבר החל משעות הצהריים לאורך ציר הצעדה, במקומות הכינוס וברחובות הסמוכים לשמירה על בטחון המשתתפים, שמירת הסדר הציבורי ומהלכו התקין של המצעד. על מערך הכוחות יפקד הממ"ז ניצב יורם הלוי.

הצועדים יתכנסו בגן הפעמון החל מהשעה 15:45 – במתחם זה מתכננים המארגנים לקיים חתונה של זוג נשים. בשעה 17:30 ייצאו בצעידה במסלול הבא – גן הפעמון- פלומר; רח' קרן היסוד; רח' קינג ג'ורג'; רח' הלל; רח' מנשה בן ישראל – גן העצמאות. ב-20:00 צפוי להתחיל בגן העצמאות מופע מוזיקלי בהשתתפות הזמרות דנה אינטרנשיונל, נינט ומירי מסיקה.

עוד קודם לכן, יש לציין, ארגון הלהט"ב הארצי יוציא שיירת רכבים ממודיעין לירושלים, שתנוע על כביש 1 ועד למתחם התחנה בעיר.


מסלול מצעד הגאווה (צילום: דוברות המשטרה)

מסלול מצעד הגאווה 2018 (צילום: דוברות המשטרה)




מהמשטרה נמסר כי "במסגרת היערכות המשטרה, וכחלק מהפעילות לשם שמירה על הסדר הציבורי, שלום הציבור ובטחונו, וכן בהתאם להוראות חוק הסמכויות לשם שמירה על בטחון הציבור, תערוך המשטרה בידוק לבאי המצעד בכניסות לאירועי המצעד, כפי שנקבעו ותואמו עם מארגני המצעד: לא תותר כניסה למתחמי המצעד (שטח הכינוס, תוואי המצעד ושטח סיום המצעד) עם כלי נשק מכל סוג; חל איסור על הטסת רחפנים\כלי טייס מכל סוג; כניסה למסלול המצעד תתאפשר אך ורק דרך שטח הכינוס בגן הפעמון ובכיכר פריז; לא תתאפשר כניסה ויציאה למסלול המצעד שלא במקומות שפורטו לעיל (פרט למקרים חריגים)".

במשטרת ירושלים בנו השנה את מערך האבטחה של המצעד כך שיכלול מספר מעגלים, שבהם יתפרס מערך נרחב של שוטרים – גלויים וסמויים, על מנת למנוע ממפגעים פוטנציאליים להגיע לצועדים. כזכור, במצעד הגאווה שנערך לפני שלוש שנים, ב-2015, נרצחה הנערה שירה בנקי ז"ל, בת 15 ו-9 חודשים במותה, על ידי החרדי ישי שליסל, שביצע את הרצח חודש לאחר שסיים לרצות מאסר של 10 שנים בעקבות הרשעתו בתקיפה וניסיון לרצח במצעד הגאווה ב-2005.


שירה בנקי ז''ל

שירה בנקי ז"ל


כוח האבטחה הנרחב של משטרת ירושלים במצעד הגאווה יכלול מערך אווירי – בלון צפלין יועלה לאוויר. כמו כן, שוטרים יתפרסו גם על גגות המבנים לאורך תוואי המצעד – על מנת לאבטח את הצועדים ולמנוע ממתנגדי המצעד לבצע פרובוקציה, כמו למשל להשליך חיתולים מלוכלכים או חפצים אחרים, שעלולים לסכן את הצועדים. בנוסף, תוואי המצעד יהיה חסום בגדרות ובשוטרים, שימנעו מאנשים לחדור לתוך המצעד שלא דרך גן הפעמון.

באירועי יוקמו שני חפ"קים משטרתיים: האחד יהיה אחראי על מערך המצלמות – השוטרים יהיו מחוברים למצלמות העירוניות, בנוסף יוצבו מצלמות נוספות לאורך תוואי הצעדה. בחפ"ק המשטרתי הנוסף יהיה מבצעי ושם יהיו קציני המחוז, בראשם מפקד משטרת מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי.

המשטרה ערוכה לאבטח גם את המשתתפים בהפנינג המוזיקלי בגן העצמאות – שיכלול, כאמור, הופעות של דנה אינטרנשיונל, נינט ומירי מסיקה.

כאמור, במבצע המשטרתי הנרחב ישתתפו למעלה מ-2,400 שוטרי מחוז ירושלים בתגבור מסיבי מכוחות שיטור מרחבי הארץ.

מנגד, במשטרה אישרו השבוע לקיים שתי הפגנות נגד מצעד הגאווה. במהלך המצעד יפגין, כמדי שנה, בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה,סמוך לרחוב המלך דוד – רחוק מעיני הצועדים. כמו כן, קבוצת רבנים ביקשה מהמשטרה להפגין מתחת לגשר המיתרים – מחאה שצפויה להיות שקטה.


מצעד הגאווה בירושלים 2016 (צילום: אורן בן-חקון)

מצעד הגאווה בירושלים 2016 (צילום: אורן בן-חקון)


הסדרי התנועה:

החל מהשעה 15:00 המשטרה תסגור את רחובות הצעדה:

רח' קרן היסוד – פלומר – רח' קינג ג'ורג' – רח' הלל – רח' מנשה בן ישראל.

וכן יסגרו לתנועה גם הרחובות המובילים אליהם כולל רחוב אגרון, הלל, קינג ג'ורג' מקרן היסוד ועד רח' בארי, אלחנן, שלום עליכם, מאפו, אחד העם, עזה (מארלוזרוב עד כיכר פריז), אבידע, קק"ל, ההסתדרות.

חניה וכניסה המיועדים לנכים – מתחם החניה הדרומית של גן הפעמון הכניסה מדרך בית לחם.

הכבישים ייפתחו בהתאם להתקדמות הצועדים.

לאור העומסים הצפויים, הנהגים מתבקשים לגלות סבלנות ולהישמע להוראות השוטרים, ולהיות קשובים לדיווחים שיועברו באמצעות התקשורת.

אפליקציית WAZE תעודכן ברחובות החסומים ועם פתיחתם לתנועה.

בכל שאלה או הבהרה ניתן לפנות למוקד 110 של המשטרה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מישהו עשה פעם חשבון כמה עולה לנו כל המצעד הזה, המיותר בלשון המעטה!!

  2. ל

    כל יום ויום שוטפים לנו את המוח בתקשורת עליהם, כל יומיים מצעד תועבה, הסוטים האלה השתלטו ומנהלים את כל התקשורת, נמאס לחילונים ולדתיים כאחד!!!!!!!!!!!!!!!
    הסוטים החולים והמאוסים מחללים את ירושלים, בושה!!! לא בעד אלימות אבל הפדופילים האלה חוצים כל גבול!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר