לבנה צליל (צילום: אייל לוריא-פרדס)
לבנה צליל (צילום: אייל לוריא-פרדס)

בשבוע מצעד הגאווה בירושלים: הותקף פעיל בקהילה הגאה

לבנה צליל, פעיל בקהילה הגאה ובבית הפתוח בירושלים, הותקף אתמול בלילה, שני, סמוך לתחנה המרכזית, בידי עובר אורח: "הוא התנפל עלי, הפיל אותי ושבר לי את דגל הגאווה"

פורסם בתאריך: 31.7.18 18:14

בשבוע הגאווה בירושלים – פעיל בקהילה הגאה הירושלמית הותקף. הפעיל, לבנה צליל, טוען כי אתמול בלילה, שני, הוא הותקף סמוך לתחנה המרכזית בירושלים. לדבריו עובר אורח חרדי התקרב אליו, הפיל אותו לקרקע ושבר את דגל הגאווה שהיה עימו.

היום, שלישי, הגיש צליל תלונה בתחנת לב הבירה במשטרת ירושלים.

צליל, פעיל גם בבית הפתוח בירושלים, מתאר: "הוא התקרב אליי ואמר לי, אני אשבור אותך ואשבור לך את הדגל שלך, התנפל עליי, הפיל אותי ושבר לי את דגל הגאווה".

ממשטרת ירושלים נמסר: "המתלונן הגיע היום (31.7.18) לתחנת המשטרה ותלונתו התקבלה במשטרה. המשטרה פתחה בחקירה אשר נמצאת בראשיתה".



אייל לוריא-פרדס, מועמד רשימת מרצ למועצת העיר, התלווה לצליל ושניהם ניגשו לתחנת המשטרה על מנת להגיש תלונה. "שלוש שנים אחרי רציחתה של שירה בנקי ז"ל ועדיין אנחנו רואים את התוצאות האלימות של ההסתה הלהט"בפובית מקרב פוליטיקאים ורבנים. האלימות נגדנו לא נפסקת ואנו דורשים מהמשטרה להפעיל את כל האמצעים שברשותם כדי למצות את הדין עם התוקף כדי שכל להט"ב יוכל ללכת עם דגל הגאווה בירושלים ללא חשש. אני קורא לכמה שיותר מחברי וחברות הקהילה וכל ישראלי שאכפת לו להגיע ביום חמישי למצעד הגאווה בירושלים ולתת את תשובה המונית לאלימות ולחושך".

כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר", במשטרת ירושלים ערוכים לקראת מצעד הגאווה שייערך בעוד יומיים, 2.8.18, ויעמוד השנה בסימן מורשת קהילתית, להוקרת ותיקות ו-ותיקי הקהילה. במשטרת ירושלים השלימו את ההיערכות לקראת האירוע, בין השאר, כחלק מכוננות השיא, קציני המחוז ערכו בשבוע שעבר סיור מקדים לאורך תוואי האירוע. למצעד צפויים להגיע השנה רבבות צועדות וצועדים – כזכור, בשנה שעברה השתתפו במצעד למעלה מ-25 אלף איש.

כ-2,400 שוטרים, לוחמי מג"ב, אופנועני יס"מ, כוחות תגבור ומתנדבים יתפרסו כבר החל משעות הצהריים לאורך ציר הצעדה, במקומות הכינוס וברחובות הסמוכים לשמירה על בטחון המשתתפים, שמירת הסדר הציבורי ומהלכה התקין של המצעד.

הצועדים יתכנסו בגן הפעמון החל מהשעה 15:45 – במתחם זה מתכננים המארגנים לקיים חתונה של זוג נשים. בשעה 17:30 ייצאו בצעידה במסלול הבא – גן הפעמון- פלומר; רח' קרן היסוד; רח' קינג ג'ורג'; רח' הלל; רח' מנשה בן ישראל – גן העצמאות. ב-20:00 צפוי להתחיל בגן העצמאות מופע מוזיקלי בהשתתפות הזמרות דנה אינטרנשיונל, נינט ומירי מסיקה.

עוד קודם לכן, יש לציין, ארגון הלהט"ב הארצי יוציא שיירת רכבים ממודיעין לירושלים, שתנוע על כביש 1 ועד למתחם התחנה בעיר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר