האוטובוסים החשמליים של אגד (צילום: אגד)
האוטובוסים החשמליים של אגד (צילום: אגד)

האם זה יעזור? הצפיפות בקווי אגד בירושלים: תוספת של עשרה אוטובוסים חשמליים

על רקע הצפיפות הקשה באוטובוסים והתדירות הנמוכה של הקווים: עשרת האוטובוסים החשמליים יצטרפו בקרוב למערך התחבורה הציבורית בעיר

פורסם בתאריך: 14.8.18 09:05

אגד תצטייד בעוד עשרה אוטובוסים חשמליים לטובת מערך ההסעה הציבורית בירושלים. כך הודיעה החברה לאחרונה. שבעה מתוך עשרת האוטובוסים החדשים הם מתוצרת חברת BYD הסינית, שנחשבת לאחת המובילות בעולם בתחום.



רבות נכתב ודובר על מצב התחבורה הציבורית בירושלים – כפי שפורסם ב"כל העיר" – הצפיפות הקשה באוטובוסים של אגד, התדירות הנמוכה והלא אמינה של קווים שלא יוצאים בזמן ולעתים אף לא יוצאים כלל, על היעדר קווים ישירים מהשכונות לתחנה המרכזית ועושה הרושם שכל הגורמים הרלוונטיים, בראשם משרד התחבורה ואגד, מעודכנים, מכירים את הבעיה ומבטיחים לפעול לשיפור המצב. כמו שזה נראה המצב רק הולך ומחריף ומי שסובל מכך הוא הציבור שמשתמש באוטובוסים, ברובם קשישים וקשישות, ילדות וילדים, נערים ונערות ותושבים שאינם מחזיקים בכלי רכב פרטי, בעיקר בשל המעמסה הכלכלית.

(צילום: 15 דקות)

צפיפות בקו 31 (צילום: 15 דקות)

מהחברה נמסר כי מערך של 25 אוטובוסים חשמליים של החברה כבר פועל במפרץ חיפה, וכי כל פרויקט כזה הינו פרויקט מורכב, ומהווה ראש חץ להתנסות ולהחדרת טכנולוגיה להנעה חלופית, באגד בפרט ובשוק התחבורה הציבורית במדינת ישראל בכלל. "ההפעלה של אוטובוסים אלה זוכה להצלחה רבה, והיא משמשת בסיס למהפכה עמוקה וירוקה בתחום ההנעה בחשמל של תחבורה ציבורית במרכזים מטרופוליניים", אומרים בחברה.

לפרויקט שותפים בצורה מלאה משרד התחבורה והמשרד לאיכות הסביבה, וכן יבואני ויצרני אוטובוסים חשמליים, כולל יצרנית האוטובוסים BYD. אגד, בשיתוף צמד המשרדים, הרחיבה את הפרויקט לירושלים באמצעות 'קול קורא' עקב ההצלחה של הפרויקט במפרץ חיפה, שלדברי החברה עלתה על המצופה.

האוטובוסים החשמליים של אגד (צילום: אגד)

(צילום: אגד)

דורון ודאי, מנכ"ל שלמה מוטורס, יבואנית BYD בישראל: "בכל העולם ישנה הבנה גוברת שהנעה ירוקה, בעיקר במרכזים אורבניים, נעשית באמצעות הנעה חשמלית. ההבנה הגוברת למשמעויות איכות החיים, לצורך להפחית את זיהום האוויר ולמתן יתרון לתחבורה ציבורית במרכזי הערים – כל אלה מייצרים יתרון מובהק לאוטובוסים בהנעה חשמלית. אנחנו רואים היום גם שינוי תפיסתי ואסטרטגי בקרב קובעי המדיניות בישראל: להערכתנו קצב ההצטיידות באוטובוסים חשמליים יגבר, והוא יכול להגיע בשנת 2019 לפי חמישה מהקצב הנוכחי, אם יימשך התמריץ הכלכלי מצד משרדי התחבורה ואיכות הסביבה. סקרים רבים מאוד מדרגים את סוגיית זיהום האוויר כאחת משלוש הסוגיות הבוערות בעיצוב איכות החיים המוניציפאלית".

בסך הכול פועלים כיום בישראל 29 אוטובוסים חשמליים מתוצרת BYD, המופעלים על ידי אגד, קווים, מטרופולין ודן. חברת BYD היא חברה רב לאומית שהוקמה במחוז שנזן בסין בשנת 1995. בשנת 2016 לבדה היא מכרה 114,315 כלי רכב חשמליים חדשים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מאיר

    כל הכבוד על היוזמה המבורכת. זו בהחלט התחלה טובה להפחתת זהום האויר, מרווה שההמשך יבוא במהרה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר