עצרת הזעקה של ש"ס ודגל התורה (צילום: שוקי לרר)
עצרת הזעקה של ש"ס ודגל התורה (צילום: שוקי לרר)

העצרת של ש"ס ודגל התורה אמש: הרב קנייבסקי וחכם כהן סחפו אלפים בזעקה לקדושת ירושלים

רבבות מתומכי דגל התורה וש"ס הגיעו אתמול לעצרת 'זעקה למען קדושת ירושלים' בהשתתפות הרבנים המובילים. אחד המארגנים יעקב מורגנבסר אומר ל"כל העיר": "הרב קנייבסקי אמר לנו לעשות עצרת תפילה. היתה התרגשות גדולה"

פורסם בתאריך: 13.11.18 09:53

אלפים רבים הגיעו אמש (שני, 12.11) לעצרת המונית ל'זעקה למען קדושת ירושלים' שארגנו סיעות דגל התורה וש"ס. בעצרת השתתפו, כפי שפורסם ב"כל העיר", הרב חיים קנייבסקי, המכונה הגאון רבי, מהרבנים המובילים של דגל התורה, וכן חכם שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, שסחפו את ההמונים בתפילה וזעקה למען קדושת ירושלים.



כזכור, בהזמנה לעצרת נכתב "ועיר האלוקים מושפלת עד שאול תחתיה… יתכנסו רבבות אלפי ישראל על ידי שריד בית מקדשנו לעצרת תפילה וזעקה למען קדושת ירושלים'. אחד מיזמי האירוע, יעקב מורגנבסר, אף אמר ל"כל העיר" כי "עצרת התפילה היא לקראת המערכה מחר (שלישי) על קדושת ירושלים".

באירוע השתתפו רבני סיעות ש"ס ודגל התורה ורבנים נוספים, כמו גם חברי כנסת ושרים מטעם ש"ס ודגל התורה. "הרב קנייבסקי אמר לנו לעשות עצרת תפילה בכותל לקראת הבחירות בירושלים", הוסיף ואמר מורגנבסר. "היתה  התרגשות גדולה. הודיעו בכל עולם הישיבות והכוללים של ש"ס ודגל התורה. צריך להבין, מדובר באירוע בסדר גדול ענק. קודם כל אירוע שבו משתתפים הרב קנייבסקי וחכם כהן לא מתרחש בכל יום והוא בסדר גודל ענק. מעבר לכך, עצם הגעתו של הרב קנייבסקי לירושלים יצרה באופן אוטומטי ציפייה והתרגשות גדולה בקרב הציבור החרדי".

חכם כהן, בן 87, הוא ראש ישיבת פורת יוסף ונשיא מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס. הוא נולד בירושלים. הוא מכהן במועצת חכמי התורה של ש"ס החל משנת 1984 ועומד בראש ועדת הכשרות של בד"ץ נוה עציון. חכם כהן נחשב לעילוי גדול, ובאפריל 2014, כחצי שנה לאחר פטירתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, הוא מונה לנשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס.

הרב קנייבסקי, בן 91, הוא כאמור מהמנהיגים הבולטים של הציבור החרדי ליטאי. הוא פוסק הלכה וחיבר ספרים רבים במגוון מקצועות תורניים. בשנת 2012, לאחר פטירתו של הרב ?? אלישיב זצ"ל, הוא עמד ביחד עם הרב שטינמן בהנהגת הציבור החרדי-ליטאי הקשור למפלגת דגל התורה. מאז פטירתו של הרב שטינמן הוא מעורב יותר בהנהגת הציבורי החרדי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מצחיק. הם אלה שמטמאים את העיר. כל הצביעות הזאת שלהם דוחה.

  2. ינ

    הרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל
    מה הבורות הזו אמורה להביע? תףתחו ויקיפדיה…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר