משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)
משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)

הקואליציה של משה ליאון: ניסיון לגבש תמיכה מקיר לקיר

ש”ס, דגל התורה, מאוחדים והבית היהודי כבר בפנים; כעת ינסה ראש העיר הנבחר משה ליאון לצרף לקואליציה שלו גם את עופר ברקוביץ ויוסי דייטש; לראשונה, באופן תקדימי, ליאון, שסיעתו לא הצליחה להיכנס למועצת העירייה, ייחשב ל”מנדט ה-32”

פורסם בתאריך: 14.11.18 17:51

החל גיבוש הקואליציה החדשה בראשותו של ראש העיר הנבחר משה ליאון. כידוע, ש”ס בראשותו של צביקה כהן, שכוללת חמישה מנדטים ודגל התורה בראשותו של אליעזר ראוכברגר, שמונה שישה מנדטים, יהוו חלק נכבד מהקואליציה העירונית החדשה וצפויים לקבל תיקים משמעותיים במועצת העירייה.



ראש העיר יכול למנות עבורו שמונה סגנים – וככל הנראה ש”ס ודגל התורה, שהלכו עם ליאון מתחילת הדרך והאמינו בו, יזכו לשני סגנים כל אחת.

יו”ר הבית היהודי בירושלים חגית משה, שהצטרפה לליאון לקראת הסיבוב השני, צפויה לשמש כסגנית ראש העיר ולפי ההערכות היא תכהן כמחזיקת תיק החינוך, במקומו של ראש העיר היוצא ניר ברקת.

גם סיעת מאוחדים בראשות אריה קינג לא תמכה כידוע בליאון בסיבוב הראשון, אך הצטרפה לקראת ההתמודדות מול עופר ברקוביץ בסיבוב השני, וגם היא צפויה לקבל נתח בדמות סגנות לפחות חצי מהקדנציה. בנוסף תקבל סיעתו של קינג גם תיק משמעותי, שייקבע בשבועות הקרובים.

עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

כזכור, רשימתו של ראש העיר הנבחר משה ליאון, “ירושלים שלנו”, לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה. מועצת העיר מונה כ-31 מנדטים וכאמור, סיעתו של ליאון אינה ברשימה הזו. לאחר שליאון נבחר לראשות העיר יירשם למעשה תקדים, שבמסגרתו ייחשב ראש העיר ל”מנדט ה-32”, מה שמעולם לא קרה עד היום בירושלים. זאת מכיוון שלא יכול להיווצר מצב שראש העיר לא יהיה במועצה.

ומה לגבי היריב הגדול ברקוביץ? ליאון הכריז עוד לפני הסיבוב השני כי הוא יזמין את “התעוררות” – הסיעה הגדולה ביותר במועצה שכוללת שבעה חברים להיות חלק מהקואליציה. המשא ומתן לא צפוי להיות קל, שכן התעוררות עשויה לדרוש תיקים משמעותיים ו”כבדים”, על רקע היותה הסיעה הגדולה ביותר במועצה, וכמו כן תבקש למנות שני סגני ראש עיר מטעמה.

מו”מ קואליציוני נוסף צפוי ליאון לקיים גם מול יוסי דייטש ורשימת אגודת ישראל, וזאת למרות הקרע שהתגלע בסיבוב השני, שבו העדיפו החסידים של אגודת ישראל שלא לתמוך באופן ברור בליאון. חלקם ישבו על הגדר ואחרים הצהירו בגלוי על הצבעה לברקוביץ.

מי שכרגע לא נראים בתמונת הקואליציה המתגבשת הם לורה ורטון (מרצ), יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) וחיים אפשטיין (בני תורה). אך לא מן הנמנע כי ליאון ינסה בכל זאת לצרפם למרות שאין לו תיקים משמעותיים להציע להם.

אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)

אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)

בראיון ל”כל העיר”, שפורסם בשבוע שעבר, סיפר ליאון כי הוא שומר לעצמו את תיק שפ”ע ותברואה – האמון על ניקיון העיר. “לתושבי ירושלים מגיע לקבל את הטוב ביותר ברמת ניקיון”, ציין ליאון, “מגיע להם לקבל רמה שלא קיבלו בשנים האחרונות. אני מסתובב המון בעיר, עושה ספורט בבוקר, רואה את המצב. צריך לנקות את העיר. אני מלא תשוקה לזה, ואני רוצה שהעיר תראה אחרת ושכולם ייהנו מזה”.

עוד הוסיף ליאון “אני אמנם מתכוון לתת הקלות בדוחות חניה, כפי שהתחייבתי, אך מתכוון להחמיר באכיפה ובקנסות בכל הנוגע לניקיון. יהיו קנסות ואכיפה למשליכי פסולת וכן ליוצרי מפגעים שונים. ירושלים צריכה להיות נקייה”.

לבסוף, הדגיש ליאון כי “לא יהיה בעיר תושב אחד שלא ירגיש שהוא מקבל את היחס האישי”, סיכם ליאון, “אני מתכוון לעבוד בשביל כולם. לאף אחד לא תהיה הרגשה שכביכול קבוצה אחרת בעיר שולטת בו. אני לא שייך לשום קבוצה, ההפך, אני האיש שבאמצע. אני משוכנע שגם הקואליציה שאקים תעבוד בשיתוף פעולה ולמען כולם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יוסי העוזר של דייטש

    אתם מצחיקים ליאון עלה בזכות יוסי דייטש
    12000 חסידים נמנעים 12000 ליאון ורק 4000 לבקוביץ
    זה אמנם אתנן יותר גדול לבקוביץ,אבל ליאון רק ככה זכה.

  2. כד

    גם נקיון וגן מפגעים כמו חניה על מדרכות או רכיבה עליהן. לא יתכן שרק בת״א יתנו דוחות.

  3. ירושלמי מודאג

    "עוד הוסיף ליאון “אני … מתכוון להחמיר באכיפה ובקנסות בכל הנוגע לניקיון. יהיו קנסות ואכיפה למשליכי פסולת וכן ליוצרי מפגעים שונים. ירושלים צריכה להיות נקייה”." יש לך את זה ביותר אירוני?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר