חברי סיעת התעוררות - בראשם עופר ברקוביץ, בטקס החילוף, השבוע במועצת עיריית ירושלים (צילום: שלומי הלר)
חברי סיעת התעוררות - בראשם עופר ברקוביץ, בטקס החילוף, השבוע במועצת עיריית ירושלים (צילום: שלומי הלר)

חגית משה ל"כל העיר": "חברי התעוררות חייבים להתבגר; נראה שהם לא עיכלו את ההפסד"

לצד המו"מ הקואליציוני - במועצת העירייה מבקרים את אופן התמודדותם של חברי התעוררות, בראשם עופר ברקוביץ, עם תוצאות הבחירות. למשל, לטקס החילוף השבוע, שבו נכנס ליאון לתפקידו כראש העיר, חברי התעוררות שנכחו בטקס העדיפו שלא להתייחס

פורסם בתאריך: 6.12.18 18:36

כמעט ארבעה שבועות עברו מאז שהוכרעו הבחירות לראשות העיר ירושלים, אולם נראה כי בהתעוררות, בראשות עופר ברקוביץ, מתקשים להתגבר על ההפסד הכואב. "חברי התעוררות חייבים להתבגר", כך אומרת בשיחה עם "כל העיר" יו"ר סיעת הבית היהודי בירושלים חגית משה, שעתידה להתמנות על ידי ליאון לסגנית ראש עיר. "נראה שהם עוד לא עיכלו את ההפסד. גם אני וגם החרדים מעודדים את משה להכניס אותם לקואליציה. אני בטוחה שכל מי שהצביע התעוררות, רוצה שהם יהיו חלק מהעשייה העירונית. די, נגמרו הבחירות, אין יותר קמפיינים. הם עשו קמפיין מצוין, אבל צריך להתקדם הלאה – יש ראש עיר חדש, וצריך להיות חלק מהעשייה הזו. אם הם לא ייכנסו מסיבות מסוימות, זה יראה שהם ילדותיים, זה יהיה פספוס ואני מקווה שהם יתעשתו".

משה, כזכור, כמעט ותמכה בברקוביץ בסיבוב השני. בסוף, לאחר שיחות שערכה עם שני הצדדים, היא עמדה מאחורי ליאון במרוץ לראשות העיר. בין השאר צפויה משה לקבל את תיק החינוך ולהתמנות, כאמור לסגנית ראש עיר. "צריך לתת לליאון צ'אנס", מוסיפה משה, "שיצליח ושיהיה הכי טוב שאפשר לכולם. הם חייבים להיות שותפים לעשייה. אין מקום להתחפרות".




חגית משה, יו"ר הבית היהודי בירושלים (צילום: יח"צ)

חגית משה, יו"ר הבית היהודי בירושלים (צילום: יח"צ)


כידוע, ברקוביץ הפסיד במערכת הבחירות לראשות העיר 2018, בפער של פחות מ-4,000 קולות בלבד. בין השאר השיחה הראשונה בין ברקוביץ לליאון התקיימה רק שלושה ימים לאחר תוצאות הבחירות – ברקוביץ התקשר לליאון ביום שישי, מספר שעות לפני כניסת שבת, ובירך אותו.

כמו כן, במהלך טקס החילוף שנערך ביום שלישי השבוע, נכחו שבעת חברי מועצת העירייה הנבחרים מסיעת התעוררות – עינב בר-כהן, אלעד מלכא, ימית יואלי-אלה, דן אילוז, עליזה ארנס, יובב צור ובראשם ברקוביץ. אולם, בניגוד לחברי מועצה אחרים, כולל כאלה שתמכו בברקוביץ, כמו יוסי חביליו, שבחרו אף לאחל באופן ממלכתי הצלחה לליאון ולירושלים, בהתעוררות העדיפו שלא להתייחס לפניית "כל העיר" בנוגע לטקס החילוף.


אולם מועצת עיריית ירושלים, הבוקר - עומדים לזכר הנשים שנרצחו מתחילת השנה (צילום: שלומי כהן)

טקס החילוף, אולם מועצת עיריית ירושלים, השבוע (צילום: שלומי כהן)


חביליו, יו"ר סיעת מצילים את ירושלים, חברו לגוש של ברקוביץ מציין: "כחבר מועצה ויו"ר סיעת מצילים ירושלים אני מאחל הצלחה למשה ליאון בתפקידו הקשה. התרשמתי מדבריו שהוא רוצה לאחד בין כל תושבי העיר, ולהקטין את המחלוקות. זו אכן משימה ראשונה במעלה. אני מקווה שליאון ישמור על ירושלים פתוחה ופלורליסטית לכולם, אני אעמוד על המשמר בנושא זה כמו בנושא השמירה על המינהל התקין, ונושאים נוספים. רק בשבוע שעבר התבשרנו שירושלים ירדה לאשכול 2 במדד הסוציו-אקונומי של הלמ"ס, וגם כאן צפויה לו עבודה קשה, אני מקווה להיות שותף מרכזי בעשייה".


יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


חברת המועצה לורה ורטון מסיעת מרצ, שבקדנציה הקודמת של ברקת היתה חברת אופוזיציה, אומרת ל"כל העיר": "אני בעד לתת למשה ליאון צ'אנס. אני לא אשפוט את התעוררות, אני לא יודעת מה הם מתכוונים לעשות, ואני לא יודעת אם חברי התעוררות בעצמם יודעים מה הם הולכים לעשות. אני רק מקווה שהם יודעים מה הם עושים".


לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)


ורטון מוסיפה כי "הטקס היה יפה ומכובד, וניכר היה שגם ראש העיר היוצא וגם הנכנס התרגשו מאוד. ברקת דיבר על הזכות הגדולה שזכה לשמש כראש העיר של עיר הבירה, וליאון דיבר על התפקיד כשאיפת חייו. דבר שמבשר טובות לעיר בעיניי – הוא לא רואה בה מקפצה. לשמחתי, אך לא להפתעתי, ליאון הדגיש את מחויבותו לכל תושבי העיר – במערב ובמזרח, צעירים ומבוגרים, גברים ונשים וכל המגוון שיש בירושלים. אציין גם, ששמחתי מאוד שבתום הטקס ראש העיר החדש נשא דברים והבטיח הבטחות גם לעצרת למען נשים שהתקיים בכיכר. כולי תקווה שראש העיר יעמוד על הבטחותיו ויטפל במגוון הבעיות הממתינות לטיפול. אני, כמובן, אעשה כל שביכולתי לסייע".

ורטון מתייחסת להליך הרכבת הקואליציה של ליאון, ומדגישה: "אני מאוד מקווה שגם הקואליציה תהיה מגוונת. בכל מקרה אני מקווה שהקואוליציה אכן תדע לדאוג לכל האוכלוסיה. יש קבוצות שכידוע סובלות מתת ייצוג חמור, ואני מקווה מאוד שהנהלת העיר החדשה תבין שגם עליה חלה החובה לקחת אחריות".


ראש העיר משה ליאון, השבוע בלשכת ראש העיר (צילום: שלומי כהן)

ראש העיר משה ליאון, השבוע בלשכת ראש העיר (צילום: שלומי כהן)


לצד זאת, המשא ומתן הקואליציוני בין ליאון לבין ברקוביץ על כניסה לקואליציה נמשך. ביום רביעי בבוקר, כך נודע ל"כל העיר", השניים נפגשו לארוחת בוקר, אך לא נרשמה פריצת דרך משמעותית.

לגבי המשא ומתן – בהתעוררות מפנים את החץ לכיוון של ליאון. השבוע ידעו לספר בהתעוררות כי הלחץ על כניסה לקואליציה צריך להיות מופנה לליאון. בהתעוררות מעוניינים להיכנס לקואליציה המתגבשת, אך מבחינתם מספר הסגנים צריך להיות תואם למפתח הקואוליציוני, לפיו התעוררות מגיעה לליאון כגוש אחד של תשעה מנדטים (שבעה התעוררות יחד עם יוסי חביליו ויהודה בן יוסף). בהתעוררות לא יקבלו הצעה נמוכה ממינוי שני סגנים, כאשר השאיפה היא מבחינתם לקבל שני סגנים וחצי. כמו כן, בהתעוררות מצפים לקבל תיקים משמעותיים – ביניהם, תיק הפיתוח הכלכלי וחלק מסוים מתוך תיק התכנון והבנייה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שרה מירושלים

    לעופר וחבריו מגיע תפקידים מכובדים כסיעה הכי גדולה. אם משה ליאון זורק להם פירורים שלא יצפה שיצטרפו לקואליציה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר