מוסררתון (צילום: ששון תירם)
(צילום: ששון תירם)

אינטל במוסררה: אירוע טכנולוגי חדשני בשיתוף חברת ההייטק הגדולה ותושבי השכונה

חברת ההייטק אינטל בשיתוף מרכז צעירים ירושלים, קיימה בסוף השבוע אירוע טכנולוגי - "מוסררתון", במסגרתו החליטה החברה לפתח ממשק מציאות מדומה, המשקיף על מוסררה ממעוף הציפור, והולוגרמה של שמעון לוי מהפנתרים השחורים, שיספר בקולו על השכונה

פורסם בתאריך: 6.12.18 11:07

בסוף השבוע שעבר ערכה אינטל – חברת ההייטק הגדולה, בשיתוף מרכז צעירים ירושלים, אירוע טכנולוגי עם תושבי מוסררה. במסגרת האירוע – "מוסררתון", שנערך בבית קנדה, נבחרו שני פרויקטים שהחברה תקים. מטרת הפרויקט היא ליצור חוויית מקום טכנולוגית במרחב הציבורי. לאירוע הגיעו אנשי טכנולוגיה ומהנדסים, מאיירים, יוצרי סאונד ותושבי ותושבות מוסררה.



מתנדבי אינטל ירושלים חברו לצוות של מרכז צעירים ירושלים במטרה ליצור חיבור משמעותי בין הקהילות השונות בשכונת מוסררה, ובין הקבוצות הפועלות בה, באמצעות עשייה משותפת. הפרויקטים שיפותחו נבחרו באירוע במרכז צעירים ירושלים שבשכונה, שהפגיש אמנים, יוצרי פרינג', תלמידים וסטודנטים, קהילות חדשנות וטכנולוגיה ועוד, יחד עם עובדי אינטל, ל-24 שעות של מרתון טכנולוגי ליצירת חוויית מקום במרחב הציבורי – הפלייסמקיינג האקטון הראשון בישראל. האירוע התקיים במסגרת פרויקט "מחדשים ביחד" של אינטל, שפועל כבר במספר ערים ברחבי הארץ.

מוסררתון (צילום: ששון תירם)

(צילום: ששון תירם)

במכרכז לצעירים מציינים כי "בפלייסמייקתון, או בשמו המקומי 'המוסררתון', הוצעו שישה פרויקטים אפשריים. מלבד הזוכים עלו גם רעיונות לפסל מספר סיפורים שמגיב לתנועה ולרעש; גרפיטי וירטואלי; ממשק מציאות רבודה באחת מהנקודות הידועות בשכונה – בית החלונות, כאשר לכל חלון יש סיפור שונה וייחודי לספר; ומצלמת עומק בבית המבצעים של הפנתרים השחורים, שמאפשרת למשתמש להשתלב באווירה המחשמלת של פעם. התחרות היתה לא קלה וחבר השופטים המגוון שכלל את מנכ"ל אינטל ירושלים, שחף קיצלשטיין; פרופ' יאיר ברטל מהאוניברסיטה העברית; ידידיה בלונדר מבצלאל; אריאלה ברנשטיין, ראש סגל הקרן לירושלים; ואבי מויאל נציג התושבים ויושב ראש מנהל קהילתי מורשה, נאלצו להכריז על שני תוצרים זוכים במקום אחד".

מוסררתון (צילום: ששון תירם)

(צילום: ששון תירם)

בהמשך לכך, אינטל הכריזה השבוע כי היא תפתח מיצגים טכנולוגיים ייחודיים, שיוצבו במוסררה ויספרו את הסיפור של השכונה. בפרויקט יפותחו ממשק מציאות מדומה, המשקיף על מוסררה ממעוף הציפור, והולוגרמה של שמעון לוי מהפנתרים השחורים, שיספר בקולו על השכונה.

בתחום החדשנות זכו צוות "אוקולוס" עם משקפי ה-VR החדשניים שיספרו את הסיפור של מוסררה אז והיום, בממשק מציאות מדומה, המשקיף על מוסררה ממעוף הציפור. בתחום היישום זכו צוות "הולוגרמה" שיצרו הולגרמה אמיתית של שמעון לוי מהפנתרים השחורים, שיספר בקולו על השכונה.

מוסררתון (צילום: ששון תירם)

(צילום: ששון תירם)

אלדד וייל, מנכ"ל מרכז צעירים ירושלים ומינהל קהילתי מורשה: "המוסררתון הוא קפיצת מדרגה משמעותית עבור שכונת מוסררה ומרכז הצעירים, והפיכת המרחב כולו לכדי חוויה חדשנית ויצירתית. אני מודה לאינטל ולכל השותפים על המאמץ הייחודי הזה שעוד נשמע עליו בהמשך".

תגובות

8 תגובות
8 תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר