עינב בר כהן (צילום: שרון גבאי)
עינב בר כהן (צילום: שרון גבאי)

עינב בר כהן לראש העיר משה ליאון: "הנח בצד את השיקולים הפוליטיים ואשר את הוזלת מחירי השילוט לעסקים"

כשבוע לפני תחילת הדיונים על התקציב העירוני לשנת 2019, קוראת בר כהן, מספר 2 בסיעת התעוררות, לאשר את רפורמת השילוט: "ההצעה שלנו תקל על כל בעלי העסקים בעיר"

פורסם בתאריך: 21.1.19 13:03

בעוד כשבוע צפויה ועדת הכספים בעיריית ירושלים לקיים דיונים על התקציב העירוני לשנת 2019. רגע לפני קיום דיונים, מבקשות חברות המועצה עינב בר כהן וימית יואלי אלה מסיעת התעוררות, לאשר הוזלה במחירי אגרות השילוט לבעלי העסקים בירושלים.



ממכתב ששלחו בר כהן ויואלי אלה לראש העיר ליאון, עולה כי האחרון סירב להתחייב כי יפעל להוזלת מחירי השילוט לעסקים. במכתבן מציינות בר כהן ויואלי אלה כי "רפורמה זו, מטרתה הוזלה משמעותית של אגרות השילוט אותם משלמים כיום בעלי ובעלות העסקים בירושלים, ואשר קודמה במהלך הקדנציה הקודמת על ידי חברי סיעת "התעוררות", בשיתוף הדרג המקצועי בעירייה והקהילה העסקית העיר, ואף זכתה לתמיכה רחבה מצד חברי מועצת העיר מכלל הסיעות. לאור חשיבות הנושא להצלחת הכלכלה הירושלמית והעסקים שבה, ולאור העובדה שבזמן קידומה של הרפורמה, עוד במהלך הקדנציה הקודמת, הבעת תמיכה בה ואף התבטאת בנושא ציבורית, ולמרות שסירבת במהלך המו"מ עם חברי סיעת "התעוררות" להתחייב על הוזלת אגרות השילוט, אנחנו מקוות כי תעשה את הדבר הנכון לירושלים ותפעל לקידומה של הרפורמה להוזלת אגרות השילוט כבר בתקציב הקרוב".


ראש העיר משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)

ראש העיר משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)


עוד מוסיפות בר כהן ויואלי אלה במכתבן: "במקרה הזה אין זה עניין של קואליציה או אופוזיציה, אלא טובת העיר, ועל כן אנו קוראות לך להניח בצד את השיקולים הפוליטיים ולאשר את הרפורמה שתקל באופן משמעותי על העסקים בירושלים, תחזק את כלכלת העיר ותקדם את פיתוחה כבר החודש".


הצעת החוק להוזלת אגרת השילוט לעסקים עולה להצבעה במועצה


כזכור, בר כהן שימשה במרבית הקדנציה הקודמת בעירייה כמחזיקת תיק קידום עסקים. כפי שפורסם ב"כל העיר" בחודש אוגוסט 2017, היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, עו"ד אלי מלכה, שיגר מכתב חריף לבר כהן, שבו חשש לניגוד עניינים בפעילותה הציבורית וזאת בשל העובדה שבעלה אסף כהן היה בעל מספר עסקים מתחום המסעדנות בירושלים.

בר כהן דחתה בתוקף את אותן חששות וחשדות וטענה אז כי מדובר בניסיון להשתיקה ממניעים פוליטיים בשל התנגדותה לקו שאותו הנחה ראש העיר דאז ניר ברקת.

כיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)

כיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)

כך או כך, יש לציין כי את הרפורמה להוזלת אגרות השילוט לעסקים ניסתה בר כהן לקדם כבר בקדנציה הקודמת בעיריית ירושלים. עוד יש לציין כי נושא הוזלת אגרות השילוט לבעלי עסקים בירושלים תפס נתח לא מבוטל במצע הבחירות של ראש העיר ליאון.

בשיחה עם "כל העיר" מציינת בר כהן "ההצעה שלנו למעשה תקל על כל בעלי העסקים בעיר ותחסוך לכל אחד ואחת בין מאות לאלפי שקלים בשנה. צריך להקטין את אגרות השילוט כי מחירי הארנונה לבעלי העסקים בירושלים הם מהגבוהים בארץ".

תגובת העירייה תובא כשתתקבל.

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. זה לא יקרה

    מהסיבה הפשוטה,הקולאיציה הזו צריכה כסף,סביר להניח שהדרישות של החרדים בלתי נגמרות,וצריך מקורות מימון,
    מעבר לזה שברגע שהתעוררות מבקשים,אז ראש העיר והחרדים שמסביבו לבטח לא ירצו לזקוף לזכות התעוררות את מהלך ההוזלה.
    גם אם בכל זאת תהיה הוזלה,אז סביר להניח שההוזלה תהיה מינורית,או שימצאו אייך לכסות אותה מגביה אחרת שתושת על האזרחים.
    עזבו, שנים קשות צפויות לעבור על העיר עם הרכב קואליציה וראש עיר שנבחרו.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הורדת אגרת השילוט משפיעה בתחילה רק על קבוצה קטנה. בהמשך כנראה תעודד פתיחת עסקים ותחרותיות ותטיב עם שאר האוכלוסייה, אבל אז הציבור מתקשה לעשות את ההקשר ועל כן מבחינה פוליטית צעד כזה לא שווה הרבה.
    שעתיים חניה חינם לתושבים לעומת זאת, צעד פופוליסטי ומטופש, נראה בגלל הבורות שיש בנושא לציבור רחב כצעד נכון ועל כן אותו ראש עיר פופוליסט מקדם. לא משנה שגם בטווח המיידי וגם בטווח הרחוק כולנו נדפק מזה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חשוב לה מאוד!! לבעלה יש שדרה של עסקים בשוק זה ימלא לו תכיס קצת יותר! במקום שתחשוב על תושבים משכונות מצוקה ועוני

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר