להקת שלוה (צילום מסך)
להקת שלוה (צילום מסך)

על רקע השבת: להקת שלוה הירושלמית פרשה מ"הכוכב הבא", לא תתמודד על ייצוג ישראל באירוויזיון

באופן רשמי: להקת שלוה הכריזה כי היא פורשת מתחרות "הכוכב הבא", ולא תתמודד על ייצוג ישראל באירוויזיון, וזא בצל החשש כי הלהקה תחלל שבת בחזרה הגנרלית, שחלק מחבריה דתיים ושומרי מסורת

פורסם בתאריך: 5.2.19 19:50

רשמית: להקת שלוה הכריזה כי היא פורשת מתחרות "הכוכב הבא לאירוויזיון", ולא תתמודד על ייצוג ישראל בתחרות השירים האירופאית, וזאת בשל החשש כי הלהקה תחלל שבת בחזרה הגנרלית.

להקת שלוה נחשבה לפייבוריטית ובעלת הסיכויים הגבוהים לזכות בכרטיס לאירוויזיון, שייערך בחודש מאי בגני התערוכה בתל אביב.





יש לציין כי במהלך התוכנית הציפו חברי הלהקה את חששותיהם מחילול שבת, ואף דיברו על כך שיפרשו במידה ויתבקשו לעשות זאת. בהפקת התוכנית ניסו לעזור לחברי להקת שלוה, ואף שרת התרבות והספורט שיגרה בקשה למפיקי התחרות באירופה.

בין השאר כתבה השרה רגב כי "המשמעות של הצמדות איגוד השידור האירופי לכללים הקשיחים היא פגיעה בשוויון ההזדמנויות של מתחרות ומתחרים פוטנציאליים, שבשל אמונתם הדתית, נמענת מהם האפשרות לייצג על במת האירוויזיון – לא רק את מדינת ישראל אלא גם את העקרון המקודש, לטעמי, לאיגוד השידור האירופי: מתן שוויון ללא הבדלי דת, מגדר, גזע והשקפה דתית".

כאמור, על אף הפניות למפיקי התחרות – לא נמצא פיתרון.

להקת שלוה הוקמה במסגרת עמותת שלוה שפועלת בבית וגן לטובת ילדים עם צרכים מיוחדים. הלהקה מורכבת משמונה חברים – שי, מנהל הלהקה; טל, מנגן בכלי הקשה ומתמודד עם תסמונת דאון; יוסף – נגן תופים וזמר – מתמודד עם תסמונת וויליאמס; יאיר – כלי הקשה – מתמודד עם תסמונת דאון; גיא – נגן קלידים – מתמודד עם עיוורון; הזמרת דינה – מתמודדת עם עיוורון; הזמרת והסולנית ענאל – שמתמודדת עם עיוורון; ונפתלי, כלי הקשה – שמתמודד עם PDD.



תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר