דוד מזרחי ומוחמד חמדיה, במרתון ירושלים בשנה שעברה (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)
דוד מזרחי ומוחמד חמדיה, במרתון ירושלים בשנה שעברה (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

מרתון ירושלים, לכלל האזרחים: החיבור היהודי-ערבי בין רץ המרתונים לבין הרץ העיוור

האחריות לזרוע תקווה ואור: מוחמד חמדיה מירושלים, עיוור מגיל 12, ירוץ ביום שישי הקרוב, 15.3.19, את מרתון ירושלים המאתגר. אותו ילווה לאורך המסלול רץ המרתונים דוד מזרחי. שניהם יוצאים במסר למדינת ישראל: "אפשר דרך הנתינה, דרך הביחד יד ביד לעבור כל משבר ולרוץ למרחקים ארוכים"

פורסם בתאריך: 11.3.19 16:39

על רקע הסערה הפוליטית סביב דבריה של מגישת הטלוויזיה רותם סלע, התגובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ותגובת הנגד של השחקנית גל גדות – במרתון ירושלים 2019, שייערך ביום שישי הקרוב, יממשו בשטח, על המסלול, הידברות ודו קיום אמיתי.



דוד מזרחי, עורך דין במקצועו ורץ מרתונים, ירוץ במרתון ירושלים הקרוב יחד עם מוחמד חמדיה, עיוור מגיל 12, תושב ירושלים. שניהם יוצאים במסר לאומי חד משמעי: "מוכיחים שאפשר ביחד יד ביד, לצלוח כל משבר ולרוץ מרחקים ארוכים".

חמדיה ירוץ רץ עם מזרחי כבר ארבע שנים ומתאמן לקראת מרתון ירושלים. מזרחי, בן 41, בעלי משרד עורכי דין בתחום האזרחי, אב לארבעה, מתנדב בעמותת קשר עין בעזרה לבעלי מוגבלויות. הוא מלווה את חמדיה, רווק, בן 29, בעל תואר שני בחינוך, מורה לילדים בבית ספר לתלמידים עיוורים ולתלמידים ללא מוגבלות.



החיבור של מזרחי ומחמוד נוצר בעמותת אתגרים לבעלי מוגבלויות בחיפה. "רצנו במרתון במבול מטורף", מספר מזרחי, "רצנו בשלוליות ענקיות, ממש בתוך אגם. ארבע וחצי שעות לקח לנו לסיים והיה קשה מאוד. השתתפתי באיירון מן באוסטריה ב-2017 ובישראמן באילת ב-2017, וכאן היה לי קשה יותר, אבל הסיפוק היה אדיר. זה היה מרתון ראשון שלנו של 42 ק"מ יחד בגשם, קשורים יד ביד, מדברים על החיים ועל הדרך. מחמוד ישן אצלי בבית, ואני אוסף אותו מביתו בכפר, ילדיי מלווים אותו למקומות בבית שלנו כשהוא אצלנו והוא מלמד אותם על עולם העיוורים, איך הוא חי, מתנייד וכו'. השבוע הוא ישן אצלי כשאנחנו מתאמנים לקראת הריצה במרתון ווינר ירושלים".


דוד מזרחי ומוחמד חמדיה, במרתון ירושלים בשנה שעברה (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

דוד מזרחי ומוחמד חמדיה, במרתון ירושלים בשנה שעברה (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)


"אני מאמין שצריך לשים את הכל בצד ולהיות בן אדם", מדגיש מזרחי, "אני העיניים שלו. אני מדמיין לו נופים ומכוניות כי אנחנו כל כך הרבה זמן יחד, קשורים אחד לשני ואני מדבר איתו על הכל. הוא חלק מגופי. הוא גם עוזר לי ותומך בי, לכולנו יש רגעי משבר אז הוא תומך בי ואומר לי 'דוד, לא נורא, נשאר עוד קצת, קדימה, בוא נמשיך'. לא פשוט לרוץ מרתון, זה קשה מאוד. השנה במרתון ווינר ירושלים, זה יהיה המרתון החמישי שלי ואיתו זה יהיה הרביעי בירושלים".


יריד הספורט - מרתון ירושלים (צילום: מיכל פתאל)

יריד הספורט – מרתון ירושלים (צילום: מיכל פתאל)


מרתון ירושלים ייערך ביום שישי הקרוב, 15.3.19. במסגרת אירועי המרתון יתקיים במרכז הקונגרסים בבנייני האומה יריד ספורט גדול, בימים שלישי עד חמישי, 14.3-12.3.  במתחם תוצג התערוכה win yourself – תערוכת השראה מיוחדת למען העמותות המשתתפות במרתון ולמען הרוח האנושית – בתערוכה הייחודית, יוצגו 17 פריטים של מובילי דעה, סלבס ואנשי עסקים אותם לבשו כאשר שברו שיא אישי בריצה. הכניסה חופשית.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר