זכריה באומל ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
זכריה באומל ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

הרב בני לאו, ידיד המשפחה של זכריה באומל: "סתימת גולל שמעורבת עם המון התרגשות"

לאחר 37 שנים הוחזרה גופתו של רב סמל זכריה באומל, מנעדרי קרב סולטאן יעקוב. הרב בני לאו מקטמון, מספר הערב ל"כל העיר": "אמו מרים המשיכה כל השנים לחפש אחר בנה"

פורסם בתאריך: 3.4.19 20:02

גופתו של רב סמל זכריה באומל מירושלים, מנעדרי קרב סולטאן יעקוב במלחמת לבנון הראשונה, אותרה והובאה לישראל. 37 שנים לאחר הקרב, לפי הודעת דובר צה"ל, הגופה, שנמצאה בפאתי דמשק, הוחזרה במסגרת פעילות מבצעית, בסיוע של מדינה זרה – לפי דיווחים זרים זו רוסיה. שני החיילים הנוספים שעדיין נחשבים נעדרים עד היום הם יהודה כץ וצבי פלדמן.

הערב, רביעי, מספר בשיחה עם "כל העיר" ידיד המשפחה, הרב בני לאו, רב בית הכנסת בשכונת קטמון, שבה מתגוררת מרים באומל, אימו של זכריה באומל, כי "אמו של זכריה, מרים, המשיכה כל השנים לחפש אחר בנה בלי לעצור לרגע. היינו עורכים כל שנה, בלילה שבין י"ט ל-כ' בניסן, ליל הקרב, תפילה לשחרור הנעדרים".



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

הרב בני לאו (צילום: אולבייה פיטוסי)

הרב בני לאו (צילום: אולבייה פיטוסי)


אביו של זכריה באומל, יונה באומל, נפטר לפני עשר שנים. "האבא יונה באומל, עד שהוא עצם את עיניו הוא הפך כל אבן כדי למצוא את בנו זכריה", מספר הרב לאו, "הוא נפרד מהעולם בתחושה שהוא לא עמד במשימה – אלו היו מילותיו האחרונות. המשמעות היא סתימת גולל, במובן הכי עמוק, שהם סירבו להכיר בהסתלקותו של זכריה עד שיש ודאות אמיתית שהוא נפטר. זו סתימת גולל שמעורבת עם המון התרגשות".


מרים באומל (צילום: אלון רון)

מרים באומל (צילום: אלון רון)


במסגרת המבצע להשבת גופתו, שקיבל את השם מבצע "זמר נוגה", הועברה גופתו של באומל ככל הנראה דרך רוסיה. על הגופה נמצא ציוד אישי באומל שהעיד על זהותו. הרב הצבאי הראשי קבע את מותו לאחר שזוהה, ההלוויה צפויה להיערך בימים הקרובים.

באומל לחם בקרב כשהיה בן 22, הוא היה קרוב לסיום שירותו הצבאי. עוד לפני כן, בקיץ 1982 עבד כמדריך נוער של הסוכנות היהודית והתקבל ללימודי פסיכולוגיה באוניברסיטה העברית. במהלך קרב סולטאן יעקוב, שנחשב לאחד הקשים במלחמת לבנון הראשונה, כוח שריון של צה"ל נקלע למארב של צבא סורי, 10 חיילים נהרגו, רבים נפצעו. עד היום לא ברור מה עלה בגורל החיילים שנעדרו. בעבר נשקל להכריז עליהם כחללים. אביו של באומל, יונה באומל ז"ל, האמין עד יומו האחרון ב-2009 כי בנו נותר בחיים.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר