קלפי בחירות לכנסת ה-21 (צילום: אליהו הרשקוביץ)
קלפי בחירות לכנסת ה-21 (צילום: אליהו הרשקוביץ)

היום, שלישי, 9.4.19, הבחירות לכנסת: 410,615 בעלי זכות הצבעה בירושלים

היום, שלישי, יום הבחירות לכנסת ה-21. 666 קלפיות נפתחו ב-7:00 בבתי הספר ובמינהליים הקהילתיים ברחבי ירושלים, חלקן מונגשות לבעלי צרכים מיוחדים. הקלפיות יינעלו ב-22:00 בלילה

פורסם בתאריך: 9.4.19 07:34

היום, שלישי, 9.4.19, זהו הבחירות הארציות לכנסת ה-21 יוצאות לדרך. 410,615 בעלי זכות הצבעה בירושלים. כנהוג, כמו בכל מערכת בחירות ארצית מדובר ביום שבתון ארצי, על מנת שכל בעלי ובעלות זכות ההצבעה בעיר יוכלו לממש את זכותם האזרחית – להצביע ולהשפיע על עתיד מדינת ישראל.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

כמו במערכות הבחירות הקודמות, 666 קלפיות יתפרסו בבתי ספר ובמינהליים הקהילתיים ברחבי ירושלים, חלקן מונגשות לבעלי צרכים מיוחדים. תחילת ההצבעה בקלפיות כמקובל, החל משעה 7:00 בבוקר עד סיומה בשעה 22:00 בלילה. כל אחד מתושבי העיר אמור לקבל לתיבת הדואר שלו הודעת בוחר עם הפרטים של מספר הקלפי וכתובתה. במידה ולא קיבלתם הודעת בוחר, ניתן למצוא את מיקום ההצבעה ואת הזכאות לבחור, באתר האינטרנט של משרד הפנים, עם הקלדת פרטים אישיים. האתר ידידותי למשתמש ונגיש לשפות נוספות, כגון: רוסית וערבית.

יש להגיע עם הקלפי עם אחד מאמצעי הזיהוי:

תעודת זהות ישראלית (אין חובה להציג את הספח שלה).

דרכון ישראלי.

רישיון נהיגה ישראלי.

תעודה צבאית או תעודת שוטר.

שימו לב: אמצעי הזיהוי חייב להיות בתוקף.


קלפי בחירות לכנסת ה-21 (צילום: גיל כהן מגן)

קלפי בחירות לכנסת ה-21 (צילום: גיל כהן מגן)


הפעם תונגש ההצבעה לאנשים עם ליקויי ראייה. עירית ירושלים הצטרפה לערים נוספות ברחבי הארץ ביוזמה להנגשת הבחירות לאנשים עם ליקויי ראייה. מדובר ביוזמה לקיים הצבעות מונגשות, לעיוורים/לקויי ראיה כך שיוכלו להצביע ללא סיוע של מלווה ולקיים בחירות חשאיות באופן עצמאי. קלפי מונגשת תוצב ביום הבחירות במרש"ל (מרכז רב שירותים לעיוורים וליקויי ראיה), בניין שערי העיר בין השעות 8:00-20:00 . ההצבעה תתבצע באמצעות משקפי "אורקם" המקריאות את הכתוב בפתקים, הדרכה תינתן במקום.

כמה ירושלמים צפויים להצביע במערכת הבחירות הנוכחית? ובכן, בבחירות לכנסת ה-20 הצביעו כ-67 אחוזים מבעלי זכות ההצבעה בירושלים, ובבחירות לכנסת ה-19 הצביעו כ-65 אחוזי מבעלי זכות ההצבעה בירושלים.

ומה עושים ביום השבתון (אחרי הקלפי)? מדובר ביום חופש משפחתי נדיר באמצע שבוע, שאפשר לנצל אותו לבילוי אביבי. אחרי ההצבעה כמובן. אז מה בעצם אפשר לעשות אחרי שעוזבים את הקלפי? כל הפרטים כאן.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר