במימונה של יוסי אזולאי (צילום: שרון רביבו)
במימונה של יוסי אזולאי (צילום: שרון רביבו)

תרבחו ותסעדו: חגיגות מימונה ברחבי ירושלים

חגיגות מימונה התקיימו באתרי הבילוי ברחבי העיר. חברת מועצת העירייה ימית יואלי-אלה: "המימונה משלבת ומחברת בין עדות ומגזרים שונים, מסמלת את החיבור, השותפות והדלת הפתוחה לכולם". חג שמח

פורסם בתאריך: 27.4.19 18:06

עדכון אחרון: 27.4.19 22:33

תרבחו ותסעדו: לאחר המצות וה'על האש' בשבעת ימי החג, יש כאלה שיגידו שבאמת הרבה זמן אכלנו – אז הגיע הזמן לחגוג את המימונה המסורתית, עם שלל מופלטות ומתוקים מרוקאים. הערב, מוצ"ש, 27.4, יתקיימו ברחבי ירושלים חגיגות פרטיות של חג המימונה, כאשר לא צפויות להיערך חגיגות עירוניות.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

קרית היובל. בין המקומות שיחגגו הערב, בשעה 21:00, בירושלים את המימונה, הינו פאב המפלצת בשכונת קרית היובל, המקיים זו השנה הרביעית את חגיגות ליל המימונה המסורתיות של הקואופרטיב. חברי פאב המפלצת מזמינים את הציבור הירושלמי לחגוג את המימונה כמיטב המסורת. "תהיה חפלה מרוקאית מרימה", מציינים בפאב, "נחזור לשתות את הבירות האהובות שלנו, וכמובן נפנק את כולם במופלטות מעשה ידינו להתפאר. אנו רוצים שתבואו לחגוג איתנו את סיום חג החירות, תביאו שמחת חיים, תיאבון בריא והרבה הרבה מצב רוח טוב לכבוד פתיחת הברזים המחודשת. נשמח אם תבואו עם הילדים, האחים, האחיות והסבתות. גם אם אינכם תושבי השכונה, אנו נקבל אתכם בזרועות פתוחות ובמחולות, כי בפאב שלנו יש מקום לכולם". מוסיפים חברי הפאב. פאב המפלצת, רחוב צ'ילה 8. ניתן לחנות ברחוב צ'ילה וברחובות הסמוכים. ישנה כניסה מונגשת.


פאב המפלצת בקרית היובל (צילום: קואופרטיב המפלצת)

פאב המפלצת בקרית היובל (צילום: קואופרטיב המפלצת)


בית הכרם. הערב, מוצ"ש, 27.4, בשעה 20:00, מקיים הבר-קפה השיתופי בבית הכרם חגיגת מימונה. בתוכנית: מופלטות, שתייה קלה וכיבוד, רחבת ריקודים ודרבוקות. עלות הכניסה למי שאינו חבר אגודה – 15 שקלים; לחברי אגודה הכניסה ללא תשלום. בר-קפה בית הכרם, בית הוועד, החלוץ 33.


הבר-קפה השיתופי בבית הכרם (צילום: פרטי)

הבר-קפה השיתופי בבית הכרם (צילום: פרטי)


מתחם התחנה. הערב, ב-21:30, ב"טרמינל – קפה, תרבות ואירועים" במתחם התחנה, יתקיימו חגיגות מימונה עד השעה 3:00 לפנות בוקר. בתוכנית: מופלטות, מתוקים ומסיבה לצלילי חיים אוליאל, להקת שפתיים ועוד זמרים ולהיטים מרוקאים אותנטיים ומקפיצים. יתקלט: די.ג'יי סולי נואמה. הכניסה חופשית.

נחלאות. מחר, יום ראשון, 28.4, מקיים מינהל קהילתי לב העיר (רחוב אהל משה 42, נחלאות) חגיגת מימונה לכל המשפחה. בשעה 16:15תתקיים סדנת תיפוף ומופע מוזיקלי; ב-17:00 יופיע הפייטן חי קורקוס עם נגן העוד ארמן סבח, על כלי ההקשה – הלל אמסלאם. במינהל מבטיחים שיהיו מופלטות ותלבושות כיד המלך. הכניסה חופשית.

ראש העיר משה ליאון ביקר הערב במינהל הקהילתי בקטמונים – משם הוא ימשיך למימונה המרכזית אצל הרב עמר, רבה הראשי של ירושלים. לאחר מכן יבקר משפחות ירושלמיות נוספות בחג. "חגיגות המימונה הן שמחה כפולה", מציין ליאון, "מיד לאחר חג הפסח, הוא חג החירות. הן מסמלות את הקשר לאדמה, לפרנסה ובעיקר את אהבת החינם בין אדם לחברו. אני מאחל לכל החוגגים, לכל תושבי ירושלים ואזרחי המדינה – תרבחו ותסעדו".

ראש העיר משה ליאון בחגיגות המימונה בקטמונים (צילום: דוברות העירייה)

ראש העיר משה ליאון בחגיגות המימונה בקטמונים (צילום: דוברות העירייה)



שירים לערב המימונה



לפי המסורת של יהדות מרוקו ניתן למצוא כמה אפשרויות באשר למקור החג ושמו. ראשית היא כי השם נובע מהמילה הערבית "מָיְמוּן" שפירושה מזל והצלחה, והחוגגים מאמינים כי יום זה הוא יום סגולה לפרנסה ולזיווג. לחלופין נטען כי החג הוא על שמו של אביו של הרמב"ם, רבי מימון, שנפטר ביום זה. ומקור נוסף הוא הכינוי "מימונה" שהוענק לכיכר הלחם הראשונה שנאפתה לאחר חג הפסח.



בין החוגגים הירושלמים נמנים גם דן אילוז וימית יואלי-אלה, חברי מועצת עיריית ירושלים מסיעת התעוררות. הערב  שניהם מספרים כי יחגגו עם משפחותיהם. "כל אחד חוגג עם משפחתו ועם הקהילה שלו בצורה המסורתית", מספר אילוז ל"כל העיר". "אני חוגג כל שנה את המימונה עם ההורים והחברים, כמו שעשו במשך כל הדורות".


דן אילוז (צילום: פרטי)


אילוז, שעלה לארץ מקנדה לפני 10 שנים, מוסיף ומספר כי "בחו"ל לא נהגנו להתלבש בתלבושות, אך אימצנו את זה בארץ. המימונה מסמלת מבחינתי אחדות והכנסת אורחים – היא מתאימה לאווירה הירושלמית. אני מאחל לכל קוראי "כל העיר" חג שמח, וכמו בכל שנה 'תרבחו ותסעדו'".


ימית יואלי-אלה (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

ימית יואלי-אלה (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


גם יואלי-אלה מדגישה כי "המימונה מסמלת את הכנסת האורחים ואת האירוח אחד אצל השני, על מנת לברך ולהתברך. גם היום אנו רואים כי חג המימונה משלב ומחבר בין עדות ומגזרים שונים, מסמל את החיבור, השותפות והדלת הפתוחה לכולם. אצלנו בבית נהוג לחגוג את המימונה לפי כללי המסורת – שולחן מלא בעוגיות על כל סוגיו מספאן, שבקיה, עוגיות שקדים, קוקוס, מרציפן, הז׳אבן המסורתי, המרוז'יה וכמובן המופלטה, יחד עם התלבושות המסורתיות והמוזיקה האותנטית. הבית פתוח לכולם ללא הזמנה, והחגיגות נמשכות עד אור הבוקר. מגיעים מאות בני משפחה, חברים, מכרים ותושבי השכונה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר