המקרר מחניודה (צילום: דוד רובק)
המקרר מחניודה (צילום: דוד רובק)

השוק: מיזם 'המקרר מחניודה' להצלת עודפי מזון ותרומה לנזקקים יוצא לדרך

שלושה סטודנטים ירושלמים, תושבי נחלאות, אחראים עם המיזם. בשיחה עם "כל העיר" הם מספרים על הרעיון, על המטרות ועל התקווה לשיתוף פעולה מצד הסוחרים בשוק ומצד תושבי נחלאות והסביבה

פורסם בתאריך: 13.6.19 19:48

צמצום תופעת בזבוז המזון ואספקת אוכל בחינם לנזקקים. אלה הן שתי המטרות העיקריות שעומדות לנגד עיניהם של שלושה סטודנטים ירושלמים, תושבי נחלאות, שישיקו הערב, חמישי, את המיזם החברתי 'המקרר מחניודה'.

"למרות שאנו רואים סביבנו כל יום אנשים רעבים ללחם, שליש מכמות המזון שנמכרת בעולם המערבי הולכת לפח", מסבירים תמיר לרון, ענבל גריצוויג וקורן שייב, שלושת הסטודנטים שאחראים על היוזמה החברתית החדשה. "אנחנו מעוניינים למנוע את השלכת המזון האדירה הזאת, ועל הדרך לאפשר לכולם ליהנות מאותו המזון בטרם הוא התקלקל".



המקרר החברתי מושק, כאמור, הערב, בכניסה לבית הקפה 'POWER COFFEE WORKS' ברחוב אגריפס 111. "המקרר נועד לשרת שתי מטרות עיקריות", מוסיפים גריצוויג, לרון ושייב, "הראשונה היא צמצום תופעת בזבוז המזון, והשנייה היא לספק אוכל בחינם לאלו שאין להם. חשוב לציין שהמקרר אינו מיועד רק לאלו שאין להם. – יש לנו רצון לבסס קהילה סביבו. אנו נשמח שתושבי ירושלים כולם, ושכונת נחלאות הנפלאה בפרט, נפתח קהילה סביב המקרר. כך, כל מי שיש לו עודף יוכל לשים במקרר, ומנגד מי שאין לו, בין אם מדובר בסטודנטית, איש מבוגר או משפחה, יכולים לבוא ולקחת. כולם מוזמנים לקחת בו חלק".



"בצורה הזאת, אנשים שידם אינה משגת לא יצטרכו לפשפש בפחים", הם מדגישים, "ובנוסף, מתוקף כך שכולם לוקחים חלק במקרר, המחיר החברתי של 'לקבץ אוכל ברחוב' צונח פלאים – ומאפשר לנו לסייע למעוטי היכולת לשמור על גאווה בקהילה".


המקרר מחניודה (צילום: דוד רובק)

המקרר מחניודה (צילום: דוד רובק)


האם רתמתם את בעלי העסקים והסוחרים בשוק למהלך?
לרון: "אנחנו עוד בתהליכים אבל בגדול אנשים מאוד זורמים עם המיזם, כולל בעלי הקפה שאצלו אנחנו פותחים את המקרר. אנחנו נשמח שאחרי אירוע ההשקה, האנשים שיגיעו יעזרו לנו להפיץ את הבשורה ולרתום עוד בעלי עסקים וסוחרים לטובת המיזם".


המקרר מחניודה (צילום: דוד רובק)

המקרר מחניודה (צילום: דוד רובק)


"אין סיבה שכמות האוכל שנזרקת מדי יום לפח תיזרק כי מדובר באוכל טוב", מוסיף לרון. "זה פשוט קורה בגלל שהסחורה קצת פחות טובה ומחר מגיעה סחורה חדשה וטריה. אותו דבר עם לחם, שכבר אין מה לעשות בו בסוף היום אבל בהחלט אפשר להשתמש בו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר