נרות שבת (צילום: Gilabrand)
(צילום: Gilabrand)

זמני כניסת ויציאת השבת בירושלים ופרשת השבוע

שעות כניסת ויציאת השבת, ופרשת השבוע: ואתחנן

פורסם בתאריך: 22.7.21 11:11

עדכון אחרון: 22.7.21 11:44

כניסת השבת: 19:07

צאת השבת: 20:17


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


פרשת ואתחנן

לאחר תשעה באב מגיעים אנחנו לשבת בה קוראים בהפטרה "נחמו נחמו עמי". שמתחברת לנו עם הסיפור על רבי עקיבא וחכמים שהלכו וראו שועל היוצא מקודש הקודשים וכאשר כולם בכו – רבי עקיבא צחק. רבי עקיבא ראה בראיית העומק שלו שכמו שנבואות החורבן התקיימו כך תתקיימנה גם נבואות הגאולה.

רבי עקיבא גדל כרועה צאן בתקופה בה חכמים זלזלו ואף שנאו עמי ארצות. חכמים בדור ההוא לא ראו מעבר למבט שטחי, לא העריכו אף אחד שאינו תלמיד חכם. רחל, בתו של כלבא שבועא הבחינה ברבי עקיבא שהוא מעולה וצנוע. היא לא ראתה בו סתם רועה צאן.

רחל האמינה שרבי עקיבא יכול ללמוד ולגדול ולהיות זה שינהיג תורה אחרת. תורה שיחד עם ידע למדני מקיף, יש לו את המעלה של "ואהבת לרעך כמוך". המדרש מספר על שנותיו הראשונות כתלמיד: "כל אותן השנים עשה רבי עקיבא אצל רבי אליעזר ולא היה יודע בו. כשהשיב את תשובתו הראשונה, אמר רבי יהושע לרבי אליעזר הלא זה העם אשר מאסת בו".


יהודה פרוידיגר (צילום: פרטי)

יהודה פרוידיגר (צילום: פרטי)


 

רבי עקיבא מנסה לגדל תלמידים שיהיו אחרים אולם לא מצליח וכולם, עשרים וארבעה אלף, מתו בפרק אחד מפני שלא נהגו כבוד זה לזה. הם המשיכו לזלזל אחד בשני כל אחד החשיב את עצמו כלמדן הגדול ביותר ולא ראה מעלת חברו, לא ראה מעבר לראייה השטחית ולכן זלזל.

רבי עקיבא הולך לדרום ושם מוצא חמשה תלמידים שגדלו במקום מנותק מהאווירה הכללית שהייתה אז. עליהם נאמר "והם העמידו תורה" רק תורה שרואה לא רק את הגדלות בתורה אלא גם את האדם מלבד ידיעותיו בתורה, רק היא תורה אמיתית. רק רבי עקיבא שידע לראות לעומק מלמד אותנו לראות את המעבר לנראה בראייה שטחית לראות את המעלה שבכל אדם ולראות מתוך החורבן את הגאולה.


הכותב הינו יהודה פרוידיגר, סמנכ"ל קריית חינוך שעלבים וישיבת ההסדר, חבר מועצת עיריית ירושלים מחזיק תיקי צמי"ד, גיל שלישי ותנועות נוער.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר