נרות שבת (צילום: Gilabrand)
(צילום: Gilabrand)

זמני כניסת ויציאת השבת בירושלים ופרשת השבוע

כ"ב באב תשע"ט, 23.8.2019: מתי נכנסת השבת בירושלים ומתי היא יוצאת? שבת, כ"ג באב, פרשת עקב

פורסם בתאריך: 9.7.19 14:14

עדכון אחרון: 20.8.19 08:51


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בירושלים?

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באייפון

 


כניסת השבת: 18:39

יציאת השבת: 19:51


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


פרשת עקב

הפרשה מתחילה בהכרזה ובהבטחה: 'וְהָיָה עֵקֶב תִּשְׁמְעוּן אֵת הַמִּשְׁפָּטִים הָאֵלֶּה וּשְׁמַרְתֶּם וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם וְשָׁמַר ה' אֱ-לֹהֶיךָ לְךָ אֶת הַבְּרִית וְאֶת הַחֶסֶד אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ'.

"פירושה של המילה עקב הוא יען, בגלל, כתוצאה. דהיינו", מסביר הרב דוד מנחם, רב קהילת 'היכל אוריאל' במבשרת ציון. "כתוצאה מכך שתשמעו את משפטי ה' תקבלו שכר. אך רש"י מזמן לנו פרשנות דרשנית על אתר, לפיה, המילה עקב מושאלת מהמילה עָקֵב והיא רומזת על מצוות שנעשות – או שנרמסות – כבדרך אגב מפני שבני אדם חושבים אותן לפחותות וחסרות ערך. אם המצוות קלות שאדם דש בעקביו תשמעון.


הרב דוד מנחם (צילום: שמוליק בלמס)

הרב דוד מנחם (צילום: שמוליק בלמס)


"המדרש מעמידנו על חשיבותן של מצוות אלו 'והיה עקב זה שאמר הכתוב לָמָּה אִירָא בִּימֵי רָע עֲו‍ֹן עֲקֵבַי יְסוּבֵּנִי (תהלים מט ו). יתברך שמו של הקדוש ברוך הוא שנתן תורה לישראל שיש בה 613 מצוות, ויש בהן קלות וחמורות. ומפני שיש בהן מצוות קלות שאין בני אדם משגיחין בהן אלא שמשליכין אותן תחת עקביהן, כלומר שהן קלות, לפיכך היה דוד מתיירא מיום הדין ואומר, ריבונו של עולם, איני מתיירא מן מצות החמורות שבתורה, שהן חמורות. ממה אני מתיירא? מן המצוות הקלות, שמא עברתי על אחת מהן, אם עשיתי אם לא עשיתי, מפני שהיתה קלה. ואתה אמרת, הוי זהיר במצווה קלה כבמצווה חמורה. לכך אמר, למה אירא בימי רע". המדרש מחלק את דברי דוד בתהילים לשאלה ותשובה: לָמָּה אִירָא בִּימֵי רָע? ממה אני ירא כל כך בימי הרעה? עֲו‍ֹן עֲקֵבַי יְסוּבֵּנִי".

"המצוות הקלות הן הפתח שמהן אפשר לבוא בשערי המצוות החמורות. דווקא המעשים הקטנים בונים ומפתחים את המעשים הגדולים. נוכל למצוא רמז לזה משתי המילים הראשונות של הפרשה "וְהָיָה עֵקֶב". המילה וְהָיָה בנויה מאותיות השם הגדול והקדוש הוי"ה (רבנו בחיי), והיא מלמדת על המעשים הגדולים, והמילה עֵקֶב מלמדת על המעשים הקטנים שאדם דש בעקביו ואינו נותן להם חשיבות מיוחדת בהוויה היומיומית שלו כפי שבארנו. "והיה" הגדול עובר דרך ה"עקב" הקטן. המעשים הגדולים נמדדים ונערכים על פי הזוהר והזהירות שהאדם מכניס במעשים הקטנים".



רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בירושלים?

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באייפון

 



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר