בני כשריאל, בנימין נתניהו (צילומים: עיריית מעלה אדומים, אמיל סלמן)
בני כשריאל, בנימין נתניהו (צילומים: עיריית מעלה אדומים, אמיל סלמן)

מעלה אדומים: מתחדשת הקריאה להחלת ריבונות ישראלית על העיר

על רקע הצהרת מזכיר המדינה האמריקאי כי ההתנחלויות לא מהוות הפרה של החוק הבינלאומי, ראש העיר בני כשריאל שוב קורא להחיל ריבונות מיידית על מעלה אדומים

פורסם בתאריך: 21.11.19 14:01

ראש העיר בני כשריאל מחדש את קריאתו החד משמעית להחיל ריבונות ישראלית מיידית על מעלה אדומים. את הדברים אומר כשריאל על רקע הודעתו הדרמטית של מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, שהכריז כי ארצות הברית משנה את מדיניותה ארוכת השנים, והיא לא מגדירה עוד את ההתיישבות היהודיות ביהודה ושומרון כמפרה של החוק הבינלאומי.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לדברי פומפאו, "אחרי למידה של כל הצדדים בסכסוך, ארצות הברית הופכת את ההחלטה שאומרת שההתנחלויות נוגדות את החוק הבינלאומי; זאת בעיה מורכבת שיכולה להיפתר רק בשיחות בין ישראל ולפלסטינים. הממשל האמריקני מעודד את ישראל והפלסטינים לפתור את הבעיה ולמצוא פתרון שיקדם את הביטחון והשלום בין הצדדים".

להכרזה הזו היו מברכים רבים בישראל, ביניהם, כאמור, גם ראש העיר מעלה אדומים בני כשריאל, שמדגיש השבוע כי "עם ישראל חייב בהכרת הטוב לנשיא האמריקאי האמיץ, דונלד טראמפ  על עמידתו העקבית לצד מדינת ישראל. ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון היא ערש הולדתנו, חלק בלתי נפרד מארצנו ומהווה את חגורת הביטחון של מדינת ישראל".


(צילום: באדיבות עיריית מעלה אדומים)

(צילום: באדיבות עיריית מעלה אדומים)


עוד מוסיף כשריאל: "אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לא להסתפק בהכרזות אלו וליישמן במעשה פרקטי מידי. אני קורא לממשלת ישראל לפעול לחקיקת חוק להחלת הריבונות הישראלית על מעלה אדומים ועל יו"ש בכלל לאלתר. כעת יש תוקף לבנייה מסיבית של שכונת מבשרת אדומים –E1  המחברת את מעלה אדומים לירושלים ולהסרת מחסום א-זעיים ממקומו".

לדברי כשריאל, "כזכור, לאחר שראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל קבע כי ירושלים רבתי נמצאת מחוץ למשא ומתן, החל תכנון של שכונת מבשרת אדומים – E1 בכדי לחבר את מעלה אדומים לירושלים ברצף של בנייה. מאז ועד היום, כל ממשלות ישראל הבטיחו כי הריבונות תחול על מעלה אדומים ואף תמכו בעיר אך דבר לא קרה בפועל. הגיע העת להחיל את הריבונות על מעלה אדומים. זהו צורך הומאני, זהו צורך ביטחוני וזוהי חובה היסטורית. מעלה אדומים נמצאת בלב הקונצנזוס".

עצרת תמיכה בהחלת ריבונות על מעלה אדומים באוקטובר 2016 (צילום: באדיבות עיריית מעלה אדומים)

עצרת תמיכה בהחלת ריבונות על מעלה אדומים באוקטובר 2016 (צילום: באדיבות עיריית מעלה אדומים)

יש לציין כי הדרישה להחלת ריבונות על מעלה אדומים אינה חדשה. כזכור, בסוף שנת 2016 תחילת 2017 התנהל קמפיין שלם בנושא. לטובת העניין גויסו חברי כנסת ושרים רבים, אשר חתמו על כתב ריבונות למעלה אדומים. בנוסף, התקיים מסע רב משתתפים ממעלה אדומים לגן הוורדים בכנסת עם הדרישה להחיל ריבונות על מעלה אדומים. בכנסת ישראל, יש לציין, קיימת תמיכה גורפת לנושא אך בפועל שום דבר לא השתנה. כעת, כך מקווים בעיריית מעלה אדומים, שינוי המדיניות האמריקאית, כפי שעלה מדברי מזכיר המדינה פומפיאו, יובילו להסדרת הנושא ולהחלת ריבונות על העיר.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר