גן יסמין (צילום: עיריית מעלה אדומים)
גן יסמין (צילום: עיריית מעלה אדומים)

מעלה אדומים: המהפכה של גן יסמין בשכונת צמח השדה

הגן נבחר על ידי משרד החינוך להשתתף בתוכנית 'גן העתיד', במסגרתה מעוצבים מחדש מרחבי הלמידה בגני הילדים

פורסם בתאריך: 9.1.19 15:37

גן הילדים יסמין שבשכונת צמח השדה נבחר על ידי משרד החינוך להשתתף בתוכנית מיוחדת של משרד החינוך, במסגרתה הופכים גני הילדים המסורתיים את פניהם ועוברים שדרוג והתאמה לצרכי המאה ה-21.



על פי המודלים של הגנים המשתתפים בתוכנית, יהיו בגן אזורי פעילות עיונית המצוידים בספרי עיון ועזרי מחקר כגון מיקרוסקופ וטלסקופ, מרחבי למידה טבעיים המאפשרים מגע ישיר עם הטבע, אזור 'סלוני' למפגשי שיח אישיים ועוד.

כאמור, מדובר בתוכנית גדולה של משרד החינוך ששמה לה כמטרה לקדם פדגוגיה חדשנית אשר מפתחת את המיומנויות של ילדי הגנים. התוכנית תוקצה בסך של 30 מיליון שקלים בשנה הקרובה והיא תכלול בסך הכל כ-1,000 גני ילדים בישראל בתוכנית לחמש שנים. כל אחד מהגנים המשתתפים בתוכנית יזכה לתקציב בגובה של כ-150 אלף שקלים לצורכי עיצוב.

שר החינוך נפתלי בנט: ״ילדי הגן הם דור העתיד שלנו. בארבע השנים האחרונות קיבלתי החלטה אסטרטגית לשים דגש מרכזי על חיזוק ילדי הגיל הרך – הגדלנו את התקציב באופן משמעותי, הוספנו סייעת שניה ביותר מ-5,110 גני ילדים, הקמנו את המועצה הלאומית לגיל הרך וכעת אנחנו הולכים קדימה צעד נוסף עם יוזמת 'גן העתיד'. במסגרת התכנית, נעצב מחדש את מרחבי הלמידה והחוויה בגנים, כך שישלבו פינות חשיבה וקריאה, לצד משחק ולמידה, ויתאימו לצרכים ההתפתחותיים של ילדי המאה ה-21".

ראש העיר בני כשריאל: "יוזמת גן העתיד מבורכת וחשובה במטרה לעצב את חווית הלמידה, באמצעות עיצוב מחודש של מרחבי הלמידה בתוך המוסדות הקיימים בהתאם לאסטרטגיות ופרקטיקות הוראה חדשניות וייחודיות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר