משתתפי תוכנית תב"ל ביחד עם בכירי עיריית מעלה אדומים (צילום: עיריית מעלה אדומים)
משתתפי תוכנית תב"ל ביחד עם בכירי עיריית מעלה אדומים (צילום: עיריית מעלה אדומים)

מעלה אדומים: תוכנית תב"ל מסכמת שנה ראשונה

'תלמידים בונים לויין' הוא שמה של תוכנית תלת שנתית שפועלת ב-8 ערים בארץ בלבד. במסגרת התוכנית נלמד נושא החלל והתלמידים אף בונים ומתכנתים לווין

פורסם בתאריך: 17.7.19 22:55

השבוע התקיים בבניין העירייה אירוע סיכום השנה הראשונה של התוכנית היוקרתית תב"ל (תלמידים בונים לווין).

התוכנית, מטעם משרד המדע וסוכנות החלל הישראלית, פועלת ב-8 רשויות מקומיות בלבד בשיתוף עם העיריות השונות ובליווי של מרכז המדעים בהרצליה. במהלכה לומדים התלמידים על כל נושא החלל, ואף בונים לווין ומשגרים אותו לחלל.

"בשנה הראשונה התלמידים למדו ועברו שני סקרים, סקר חומרה בו הסבר על כל הרכיבים וסקר תוכנה", מספרים בעירייה מעלה אדומים. "בסקר הפגינו הילדים ידע רב במגוון נושאים הקשורים לחלל ולמתודולוגיות התכנות. בשנה הבאה, שתהיה השנה השנייה, התכנון הוא להרכיב את הלוויין לכתוב את התוכנה שתפעיל אותו ואף לשגרו. בשנה השלישית והאחרונה, התלמידים יעקבו אחרי הלוויין בחלל , ויכתבו עבודת גמר בהיקף של 5 יחידות בגרות".

בתוכנית משתתפים למעלה מ-20 תלמידים בני העיר שלומדים בבתי הספר אורט דקל וילנאי, אורט תעופה וחלל ואמי"ת בנים. במהלך השנה התלמידים יוצאים לביקורים בתעשייה ובמקומות לימוד נוספים להעמקת הידע והחוויה.

"את התוכנית מלווים מהנדסים מהמרכז למדעים הרצליה, המהנדס המוביל שלנו הוא שגיא גולד", מוסיפים בעיריית מעלה אדומים. "במהלך הלימודים, התלמידים מקבלים ליווי צמוד מהמהנדס נעם פסטרנק תושב העיר מעלה אדומים. הלימודים מתקיימים פעם בשבוע ונדרשת העמקה בצורה של עבודת חקר בשעות נוספות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר