כנס מטפלים (צילום: עיריית מעלה אדומים)

היכל התרבות במעלה אדומים: הכנס המקצועי למטפלים בהורים וילדים

זו השנה השמינית שבה מתקיים הכנס המקצועי הארצי במעלה אדומים. אל הכנס, שעסק בנושא 'הורות בצל ילדות כואבת', השתתפו עשרות מטפלים

פורסם בתאריך: 25.7.19 09:26

הכנס המקצועי הארצי למטפלים בהורים וילדים התקיים במעלה אדומים זו השנה השמינית ברציפות. את הכנס, שנערך בהיכל התרבות בעיר, מוביל אגף הרווחה והשירותים החברתיים בעירייה, בראשות עפרה בן ישעיה, כשהשנה הוא נערך תחת הכותרת ‘הורות בצל ילדות כואבת’.

עשרות אנשי מקצוע העוסקים בתחומי הטיפול הגיעו לכנס, שאותו הנחתה מנהלת המרכזים רונית בן גיגי. בין האורחים בכנס היו גם בכירי עיריית מעלה אדומים בראשות ראש העיר בני כשריאל, שנשא דברי ברכה.

המשתתפים בכנס נהנו מהרצאה של דוד בנאי, פסיכולוג קליני ומרצה בכיר, שעסקה בנושא “על התשוקה לתת את מה שלא קיבלנו ולקבל את מה שלא יכולנו לתת – דברים על מקורותיה של אומללות ההורים”.

בין אשכולות ומושבים מקצועיים שונים זכו המשתתפים ליהנות מאתנחתא מוסיקלית, ולאחר מכן שמעו את הרצאתן של ד”ר מיכל קומם, עו”ס מכללת ספיר, ותמי ליטבק ברעם, רכזת צוות מתבגרים ועו”ס פסיכותרפיסטית, שעסקה בנושא “אני לא יכולה להיות האמא שאני לא יכולה להיות” ודיברה על נערות שהתמודדו עם מצבי מצוקה בחייהן ומפלסות את דרכן לאימהות.

כמו כן נערכה התקיימה הרצאה בנושא “החלום ושברו”, הצגה של קבוצה טיפולית לאימהות באמצעות אמנות וצילום ודיון על המרחב שבין אהבה לאכזבה, שניתנו על ידי צוות מתבגרים ועוד.

פרט להרצאות השתתפו אנשי המקצועי בפאנלים וסדנאות שונות, בהן סדנת “פוטוג’ינוגרם – התבוננות בהורות של הוריי ושלי באמצעות דימוי ויזואלי”, יצירת עץ משפחה, כדי להבין את ההורות שקיבלנו ושאנו מעניקים.

מנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים עפרה בן ישעיה: “בשנת 2000, כשהקמנו את המרכז הראשון להורים וילדים במעלה אדומים ובנינו את חזון עבודת המרכז, אמרתי שהמרכז ישמש גם מרכז ידע. היום אנו שמחים לארח אתכם בכנס השמיני, לשתף ולחלוק אתכם את הידע שנצבר בעבודת המרכזים ולממש הלכה למעשה אמירה זו. כידוע, העבודה היומיומית בשירותי הרווחה הינה מורכבת, אחראית, עוסקת לעיתים במצבי סיכון קיצוניים, לעיתים זוכה לביקורת בוטה מבלי יכולת להתגונן בשל  החיסיון וכללי האתיקה המקצועית, ויחד עם זאת, בתחומים שמניתי בפניכם ניתן לראות את העושר, העומק וההיקפים של השירותים אותם מפתחים העובדים בשירותים החברתיים במקצועיות ובמסירות ומתוך אמונה עמוקה ביעוד המקצועי שלהם".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר