אולם מועצת העירייה, העיר העתיקה (צילומים: טל הרדה, ישראל קרול, מתוך ויקיפדיה)
אולם מועצת העירייה, העיר העתיקה (צילומים: טל הרדה, ישראל קרול, מתוך ויקיפדיה)

שכחו את הערבים

הבחירות בירושלים הן המרתקות ביותר מבין כל ערי ישראל, אך נושא אחד נעדר מהשיח סביבן - מזרח ירושלים

פורסם בתאריך: 18.10.18 23:18

הבחירות בירושלים הן הכי מעניינות מבין כלל הערים בישראל. שלל המועמדים והעמדות שמציג כל אחד מהם מרתקים, אך יחד עם זה בולט נושא אחד חשוב מאוד שנעדר מהשיח והוא נושא מזרח העיר.

לא באופן אישי נראה ששכחו את ערביי מזרח ירושלים. הם לא מהווים שום פונקציה בבחירות הללו. אז נכון, הם בדרך כלל לא מצביעים, אבל היי – הם מתגוררים בירושלים, חיים בעיר ועובדים בה, ואולי הכי חשוב – הם ימשיכו לחיות בה גם אחרי הבחירות וצריך לדאוג גם להם ולטפל בבעיות שלהם.



אי אפשר לדבר על ירושלים מאוחדת ומנגד להזניח את הטיפול בערביי מזרח העיר. צריך לחבר את מאות האלפים שמתגוררים שם אל ירושלים.

הרי כל העיר מנוהלת ברמת השירותית על ידי ערביי מזרח ירושלים. אם מנתקים את מזרח העיר ממערב העיר – ירושלים תתרסק. כל השירותים ניתנים על ידי ערביי מזרח העיר וצריך לתת על הנושא שלהם את הדעת.

משה שלונסקי (צילום: עופר וקנין)

משה שלונסקי (צילום: עופר וקנין)

ראש העיר שייבחר, יהיה מי שיהיה, יצטרך להידרש לנושא הזה כמעט מהיום הראשון, וחבל מאוד שאף אחד לא מציג את התוכנית שלו. הם פה, הם בתוך ירושלים, הם כוח העבודה של העיר וצריך לחשוב איך מחברים אותם אל העיר.

נושא אקוטי נוסף שדורש טיפול הוא ההגירה השלילית. התחושה היא שהעיר ננטשת על ידי האוכלוסייה היצרנית שהיתה בה בעבר וזה לא בגלל ניר ברקת. מדובר על תהליך דמוגרפי שהחל בימי טדי קולק ז"ל והתעצם בתקופתם של אהוד אולמרט ושל ברקת, וכעת צריך לעצור אותו.

מדובר על תהליך שמתרחש כבר שנים ארוכות והופך את העיר. השרים וחברי הכנסת מדברים גבוהה-גבוהה על ירושלים וחשיבותה, אבל הם לא מתגוררים בה. הם בורחים ממנה בסוף יום העבודה. לכולם כמעט יש משרדים בתל אביב. אז בואו ותנו דוגמה אישית ותעברו להתגורר בבירה.

משה שלונסקי, עיתונאי ומרצה ומנהל במכללה האקדמית עמק יזרעאל, החוג לתקשורת, מתגורר במבשרת ציון

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. זיוה הוד

    לא שכחו….ברגע שחביליו במועצה הוא הבטיח לדרוג לזכויותיהם של מזרח ירושלים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר