צילום: באדיבות דוברות משרד הבריאות
(צילום: באדיבות דוברות משרד הבריאות)

הבטחת איכות ובטיחות בעבודתם של האחים והאחיות בירושלים – המתכון למקצועיות ומצוינות

שמירה על כשירות מקצועית והסדרת הנחיות מקצועיות מעצבים את ליבת העשייה של האחים והאחיות במדינת ישראל

פורסם בתאריך: 15.5.18 14:58

האחים והאחיות מחויבים לשמירה מתמדת על כשירות מקצועית גבוהה ביותר הכוללת ידע עדכני, מיומנויות טיפול מורכבות בסביבה עתירת טכנולוגיות, כישורי הדרכה, ייעוץ ויכולת לקבלת החלטות קליניות בזמן אמת המותאמות למצבו של המטופל.

עבודתם של האחים והאחיות במדינת ישראל מוסדרת באמצעות סטנדרטים והנחיות מקצועיות המגדירים את ליבת העשייה במתארי הטיפול השונים ומחייבים לאיכות ובטיחות הטיפול הניתן למטופלים מגיל ינקות ועד הזקנה על פני הרצף הטיפולי באשפוז, בקהילה ובביתו של המטופל.

במנהל הסיעוד בתחום ההנחיות המקצועיות פועלים לטיוב וקידום איכות ובטיחות הטיפול על ידי מספר תהליכי ליבה מרכזיים:

א. כתיבה ועדכון של סטנדרטים מקצועיים עדכניים בתחומים ניהוליים וקליניים המסדירים את ליבת העשייה של האחות בהתאמה למתארי פעילותה והכשרתה המקצועית. הסטנדרטים המקצועיים מהווים חלק משמעותי מתכניות הלימודים, ההכשרות המקצועיות ובחינות הרישוי לאחיות בדרגים השונים.

ב. הרחבת סמכויות – מענה מקצועי, איכותי ובטוח לצרכים המורכבים והמשתנים של המטופלים באשפוז ובקהילה והרחבת טווח פעילותה של האחות בהתאמה למדיניות מוסדרת ומתואמת עם הנהלת משרד הבריאות. זאת מתוך תפיסת מרכזיותו של המטופל והצורך שלו בקבלת שירות יעיל ומקצועי מהאחות. עם השנים מושם דגש על האצלה של סמכויות הממוקדות בקבלת החלטות קליניות בזמן אמת בעת ניהול הטיפול במטופל.

ג. מיצוי הפוטנציאל המקצועי והתפקודי של האחות – מיצוי של מלוא הפעולות, התפקידים והפרוצדורות שאחיות רשאיות לבצע באופן חוקי מהווה את אחד מיעדי הליבה ומיושם באמצעות סטנדרטים מקצועיים ומנגנוני בקרה והערכה בכל ארגוני הבריאות באשפוז ובקהילה.

ד. טיפות החלב במדינת ישראל – פיתוח תפישת הפעלה חדשנית לאחיות בטיפות חלב בישראל, כך שתהיה מותאמת בצורה המיטבית לצרכי המשפחות הצעירות. תהליכי הפיתוח נערכים בשיתוף עם שירותי בריאות הציבור וכוללים תהליכי היוועצות עם הציבור הרחב ומטפלים מכלל מקצועות הבריאות.

ה. בדיקה וטיפול בתלונות ואירועים המדווחים למשרד הבריאות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר