צילומים מכנס רכזי השתלמות באדיבות דוברות משרד הבריאות
צילומים מכנס רכזי השתלמות באדיבות דוברות משרד הבריאות

אחי/אחותי: אז מה לומדים עכשיו?

מטרת מערכת ההכשרה בהשתלמויות אלה היא לתת מענה לאתגרים ההולכים ומשתנים של מערכת הבריאות כמו גם לתת מענה לתכנון עתידי של צורכי ההכשרה של בתי החולים, טיפות החלב ומרפאות הקהילה, כדי להתאימם לתמורות החלות והעתידות לחול במערכת הבריאות וללומדים בסביבה טכנולוגית ובאמצעים טכנולוגיים.

פורסם בתאריך: 15.5.18 13:08

מערכת הבריאות בישראל ובעולם מתמודדת עם אתגרים רבים, ובהם הזדקנות האוכלוסייה, תחלואה כרונית, טכנולוגיות הולכות ומתפתחות, מחסור בכוח אדם, אי שוויון, רצף טיפולי ועוד. הוראה במסגרת השתלמויות בתחומים שונים, המותאמים למתארי טיפול שונים, יכולה לסייע בהענקת ידע מקצועי עדכני ורלוונטי וביצירת שינוי תפיסתי וביצועי בקרב אנשי מקצוע ובכך להוות נדבך נוסף המסייע בפתרון האתגרים הללו. בנוסף, ההשתלמויות מאפשרות לאנשי המקצוע לתכנן מסלולי פיתוח מקצועי אישי. כיום קיימות כ-25 תכניות השתלמות מוכרות (קורסים על בסיסיים) לאחים ולאחיות אקדמאים בתחומים שונים, כגון: טיפול נמרץ, מיילדות, קידום בריאות, מניעת זיהומים ואחרים. ההשתלמויות מעניקות לאחים ולאחיות ידע מקצועי לצד עצמאות ויכולת קבלת החלטות טיפוליות נרחבות.

צילומים מכנס רכזי השתלמות באדיבות דוברות משרד הבריאות

צילומים מכנס רכזי השתלמות באדיבות דוברות משרד הבריאות

מטרת מערכת ההכשרה בהשתלמויות אלה היא לתת מענה לאתגרים ההולכים ומשתנים של מערכת הבריאות כמו גם לתת מענה לתכנון עתידי של צורכי ההכשרה של בתי החולים, טיפות החלב ומרפאות הקהילה, כדי להתאימם לתמורות החלות והעתידות לחול במערכת הבריאות וללומדים בסביבה טכנולוגית ובאמצעים טכנולוגיים. הלימודים בהשתלמויות מוכרות מעניקים ידע תיאורטי ללומדים לצד התנסות מעשית בשדה הקליני הרלוונטי (לפי תחום ההכשרה) ובסימולציות של מצבים קליניים מייצגים. הלימודים בהשתלמויות המוכרות מתקיימים בבתי הספר לאחים ולאחיות הממוקמים בפריסה ארצית נרחבת. תכניות הלימודים נקבעות על ידי מינהל הסיעוד במשרד הבריאות ועוברות עדכון אחת לשנה בעזרת אנשי מקצוע מובילים מהשדה הקליני.

אחים ואחיות בוגרי השתלמויות מוכרות נדרשים לתת טיפול מקצועי, איכותי ובטיחותי בגישת המטופל במרכז. במתארי טיפול, כגון טיפול נמרץ, חדרי לידה ואחרים, דרישת הסף לעבודה במחלקה היא סיום השתלמות מוכרת. במתארים אחרים ביצוע אחריות משמרת מותנה בסיום השתלמות מוכרת. משך הלימודים בהשתלמות מוכרת הוא כשנה ובסופה נדרשים המשתלמים לעמוד בהצלחה בבחינת רישוי ממשלתית הבודקת ידע תיאורטי וידע מעשי. בסוף שנת 2017, 43% מהאחים והאחיות האקדמאים במדינת ישראל היו בוגרי השתלמויות מוכרות.

 

ניהולן השוטף של ההשתלמויות המוכרות בבתי הספר לאחים ואחיות נעשה באמצעות רכזי השתלמות הנדרשים לעמוד בסטנדרטים מקצועיים אקדמיים וקליניים. רכזים אלה משלבים בין עבודתם בשדה הקליני לבין היותם רכזי השתלמויות. מינהל הסיעוד מאמין כי הכשרה ורישות הרכזים והלומדים ברשת עמיתים מקצועית יכולים לסייע לחוסנה של מערכת הבריאות ולהתמודדותה עם אתגרי ההווה והמחר.

הקורסים שלנו:

1. מיילדות
2. שבץ מוחי
3. חדר ניתוח
4. טיפול נמרץ פגים
5. טיפול נמרץ משולב
6. נפרולוגיה
7. רפואה מונעת
8. אונקולוגיה
9. טיפול בפצע
10. סוכרת
11. בריאות הנפש
12. רפואה דחופה
13. גריאטריה
14. CBT
15. ייעוץ שינה
16. ייעוץ פעילות גופנית
17. טיפול נמרץ ילדים
18. אי ספיקת לב
19. רפואה ראשונית
20. מניעת זיהומים
21. קורס הדרכה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר