חגי הרמן (מימין) עם חלק מעובדי 'ויזיוניקס' (צילום: ויזיוניקס)
חגי הרמן (מימין) עם חלק מעובדי 'ויזיוניקס' (צילום: ויזיוניקס)

דעה | החזית של התעשייה: להבטיח את החוסן הלאומי

חגי הרמן מנכ"ל חברת 'ויזיוניקס' וחבר הנהלת התאחדות התעשיינים במרחב ירושלים מספר על האתגרים שאיתם מתמודדת התעשייה הישראלית, ועל חשיבות המשך הפעילות בזמן מלחמת 'חרבות ברזל' | טור דעה

פורסם בתאריך: 23.10.23 10:48

אנחנו עוברים ימים מאתגרים בחזית ובעורף, וגם לנו כתעשיינים יש תפקיד מרכזי במאבק על עתיד המדינה. זהו חלקנו במלחמה באויב, שכל מטרתו להשמידנו ולפגוע בשגרת חיינו. היכולת להמשיך לפעול ולייצר, תבטיח את הרוח הישראלית והחוסן הלאומי.

לאחר הזעזוע הראשוני מהדיווחים והמראות קורעי הלב, הבנו, בחברת ויזיוניקס ובתעשייה בכלל, שיש לפעול במהירות ובנחישות להבטחת המשכיות הפעילות העסקית-תעשייתית.

מיד בצאת השבת-חג, קיימנו פגישת הנהלה טלפונית והחלטנו על מדיניות העבודה. שלחנו סרטון וידאו לכלל העובדים בארץ על מנת לחזק את רוחם ורוח בני משפחותיהם, וכן להסביר שפעילות החברה נמשכת עם האפשרות לעבודה מהבית במשרות משרדיות, ונוכחות במפעל היכן שנחוץ. התחלנו בריכוז רשימות של עובדים שהם או בני זוגם גויסו. למחרת בבקר התחלנו בפתיחת כל הממ"דים והנחיה לכל עובד מה הוא עושה במקרה של אזעקה. כבר ביום הראשון היה תרגול "חי". גילינו שנוכחות פיזית של מנהלים נוסכת בטחון וחשובה מאוד לעובדים ולמנהלים כאחד.

בשלב הזה גויסו למילואים כ-15 אחוז מכלל העובדים, אך בימים הראשונים עדיין היו עובדים שחששו להגיע וכן כאלו שלא מצאו פתרון לילדים, בהיעדר מסגרות לימודיות. על מנת להבטיח ייצור ויצוא של מקסימום מכשירים – מיקדנו את כל החברה בכך, ואף ביקשנו מעובדי מחקר ופיתוח להצטרף 'לשירות מילואים' בקו הייצור. עצרנו פעילויות שאינן דחופות ואת כל המשאבים הפנינו לשם. ביומיים הראשונים עדיין היתה אי ודאות לגבי הטסה של חומר לארץ וממנה, אך מהר מאוד התברר שאפשר להטיס (אם כי חברות שילוח מסוימות ניצלו את המצב להעלאת משמעותית במחירי ההובלה).

 

 

קיבלנו מכל העולם מאות שיחות טלפון והודעות של תמיכה וחיזוק מלקוחות, ספקים וקולגות, אף כאלו שלא היו בקשר ב-20 השנה האחרונות. זה מאוד מחזק ומחמם את הלב. מנגד, ישנם לקוחות ובעלי עניין שחוששים מאסקלציה של המצב, ולכן הכנו תוכנית המשכיות עסקית בדגש על מערכות המידע ויכולות הייצור.

האווירה והמורל גבוהים, אין ספק שההגעה לעבודה והשמירה על שגרה שומרים על מצב הרוח והמורל של כולנו, למרות החדשות שבוקעות כל מספר דקות והדאגה לבני המשפחה והחברים שנמצאים בחזית ובעורף. העובדה שאנחנו ממוקמים בירושלים בירת ישראל אף מוסיפה לתחושת האחריות. אנחנו שומרים על קשר רציף עם התאחדות התעשיינים (מרחב ירושלים) גם לעדכונים וגם לשיתופי פעולה אפשריים.

אנחנו נערכים לקראת הימים הבאים עלינו, אך בטוחים שהמטרה קדושה ואם כל אחד מאתנו יתן את חלקו במקום שיכול, עם ישראל יצא מהאירוע הזה מחוזק וכשידינו על העליונה.

ביחד ננצח.

  • הכותב הוא מנכ"ל חברת ויזיוניקס – חברה בינלאומית בשוק רפואת העיניים אשר מפתחת, מייצרת ומשווקת מוצרים טכנולוגיים מולטי-דיסיפלינריים לתחום רפואת העיניים. מפעל החברה ממוקם בירושלים ומעסיק כ-170 עובדים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר