קרית היובל, גשר מלחה, רחוב גולומב (צילום: שלומי כהן)
(צילום: שלומי כהן)

הבנייה בעיר: כ-23 אלף יחידות דיור בדרך להתחדשות עירונית בירושלים

מנתוני מינהלת ההתחדשות העירונית מדובר בעלייה של למעלה מ-40 אחוזים בהשוואה לנתונים מסוף שנת 2018; כ-23,000 יחידות הדיור בדרך לבנייה בשכונות קרית היובל, עיר גנים, קרית מנחם, קטמונים וגילה

פורסם בתאריך: 3.9.19 08:12

כ-23,000 יחידות דיור בירושלים בדרך להתחדשות עירונית בירושלים. לפי נתוני מינהלת ההתחדשות העירונית – מדובר בעלייה של למעלה מ-40 אחוזים בהשוואה לנתונים מסוף שנת 2018. מדובר ביחידות דיור שנמצאות החל מהשלב המקדמי ועד תוכניות שקיבלו היתר בנייה בעיר.

עוד עולה מהנתונים כי במסלול רשויות, השלב בו העירייה אחראית על התכנון והיזם נבחר אחרי שיש תכניות מאושרות, ישנן כ-9,000 יחידות דיור, מדובר בעלייה של 20 אחוזים בהשוואה לסוף שנת 2018. במסלול יזמים, השלב שהיזם מקדם את התוכנית, כ-14 אלף יחידות דיור. עלייה של 59 אחוזים בהשוואה ל-2018. נכון להיום, ישנן בעיר כ-5,000 יחידות דיור מאושרות, מתוכן כ-300 יחידות דיור כבר בבנייה היום. מתחילת 2019 אושרו בירושלים 1,240 יחידות דיור. מדובר בעלייה של 56 אחוזים משנה שעברה. מתחילת השנה הוכרזו על ידי ועדות התכנון במרחב העיר 12 מתחמים לפינוי בינוי בהם כ- 5,000 יחידות דיור.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


השכונות הירושלמיות שבעיקר עוברות הליך של התחדשות עירונית הן קרית היובל, עיר גנים, קרית מנחם, קטמונים וגילה. בשנים הקרובות תעבור שכונת קרית היובל מהפך – לאחרונה קיבלו 5 בניינים בקרית היובל היתרי בנייה לפרויקט התחדשות עירונית ברחוב הציונות בשכונת יובל בירושלים. בפרויקט "יובל" – 70 יחידות דיור חדשות מתווספות ל-80 יחידות הדיור הקיימות. בסך הכל הפרויקט יכלול 150 יחידות דיור על פני 5 בניינים בני 7 קומות. מה המחירים? בשלב הפריסייל לדוגמא דירת 3 חדרים עם מרפסת בשטח של כ-12 מ"ר נמכרה החל מ-1.64 מיליון שקלים; דירת 4 חדרים בשטח של 112 מ"ר עם מרפסת – החל משני מיליון שקלים; ודירת 5 חדרים בשטח של 135 מ"ר בקומות גבוהות עם מרפסת – החל מ-2.493 מיליון שקלים.


הדמיית פרויקט "היובל" בקרית יובל בירושלים של חברת צברים (הדמיה: Viewpoint)

הדמיית פרויקט "היובל" בקרית יובל (הדמיה: Viewpoint)


פרויקט בולט נוסף בשכונה הוא 'שדרות היובל', אותו מובילות החברות קדמת היובל וקרסו נדל"ן, שכולל 3 מתחמי מגורים חדשים ובהם 450 יחידות דיור חדשות ברחוב טהון. פרויקט אחר שיצא לדרך הוא "הדסה הקטנה" – מדובר במיזם "דירה להשכיר" לדיור בר השגה בירושלים, שבו אמורים להיבנות כ-450 יחידות דיור בארבעה מגדלים בני 18 קומות.

"רוב הבנייה בירושלים היא במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית", ציין רוני צברי – הבעלים של חברת צברים שמקימה את פרויקט "יובל" בציונות, "ירושלים היא עיר עם לויאליות מאוד גבוהה, ולכן קיים ביקוש גדול על ידי משפחות שגרות בעיר ומנצלות הזדמנות להשתדרג בדירה חדשה. חייבים להמשיך לקדם פרויקטים מסוג התחדשות עירונית בירושלים. עתודות הקרקע באזור הולכות ואוזלות ויציאתם לשיווק של פרויקטי התחדשות עירונית בירושלים תגדיל את היצע הדירות בעיר, תשאיר את התושבים ותוריד את מחירי הנדל"ן".

בתוך כך, הנתונים על ההתחדשות העירונית בירושלים יוצגו בכנס "ישראל מתחדשת" – שיתמקד בנושאי התחדשות עירונית ונדל"ן, וייערך בירושלים ביום שני הקרוב, 9.9.19, במלון רמדה ביוזמת אתר "מגדילים" בהשתתפות עיריית ירושלים, מרכז השלטון המקומי, ארגוני הקבלנים ולשכת שמאי המקרקעין. בכנס יש לציין ישתתפו שרים, חברי כנסת, נבחרי ציבור וגורמים בכירים בענף הנדל"ן וההתחדשות העירונית. מארגני הכנס עוד מציינים כי לפי נתוני מינהלת ההתחדשות העירונית בירושלים ישנן 4,961 יחידות דיור מאושרות ומתוכן 308 יחידות דיור בבנייה כיום. בנוסף, מתחילת 2019 אושרו 1240 יחידות דיור – מדובר בגידול של 56 אחוזים לעומת שנת 2018.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. בן דוד

    רק פינוי בינוי בכל הארץ. לא להרוס שדות וטבע. רק פינוי בינוי. לשמור על הטבע המועט בארץ הקטנה הזאת.

  2. רולי

    מה עוזר המחיר יקר מאודד לצעירים בקיצור זה דירות לעשירים או חוצינקים שמשקעים דירות בארץ תכלס לחילוני אין מה לחפש היום בירושלים עדיף יותר ללכת למרכז או לשרון וכדומה יותר זול וגם יותר קל למצוא עבודה

  3. אב

    אן להאמין לכתבה הכול ספין של יזמי הבנייה.כתושב קרית יובל אני אומר כבר שנים שיזמים הולכים ובאים.דיברו איתנו לא פעם אחת על פינוי בינוי יש בעייה גם שבאחת הפעמים יזם הרס ביניין בשכונתנו פשט רגל וכול ה25 דיריים מתוכם ילדים זקנים וביכלל בעלי בתים נישארו ללא קורת גג ועים הוצאות קשות של שכירות.אף אחד ממשרדי הממשלה לא עזר בנ"ל

  4. גוני

    בעוד עשרים שנה לא ישארו אזרחים שפויים בעיר מלבד חרדים וערבים. החרדים משתלטים על כל.מחלקת אדמה אפשרית וקופים את דרכי חייהם על השאר כמובן מכספי הציבור נציגים בעירייה מאשרת כל בקשת בנייה והמועצה שיושבת כאילו בהתנדבות עובדת בשביל בעלי אינטרסים חרדים. בשביל מה כל ההוצאות של הרכבת הגשר וכו אם כל הרגשת.החיות.עלולה להעילם אם הממשלה ויתרה על העיר מזמן

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר