מתחם בליליוס ירושלים בכניסה לעיר (הדמיה: משרד יסקי מור סיון אדריכלים בשיתוף ביטמן בן צור אדריכלים)
מתחם בליליוס - בכניסה לעיר (הדמיה: משרד יסקי מור סיון אדריכלים בשיתוף ביטמן בן צור אדריכלים)

המגדלים החדשים בכניסה לעיר: אושרו דירות להשכרה ארוכת טווח

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים החליטה להפקיד את תוכנית "מתחם בליליוס", שכוללת הקמת שני מגדלים - באחד מהם ייבנו 260 דירות, חלקן יוקצו עבור דיור להשכרה ארוכת טווח; המגדל הנוסף ישמש לתעסוקה

פורסם בתאריך: 8.1.20 11:13

שני מגדלים יוקמו סמוך למתחם הכניסה לעיר – אחד מהם ישמש למגורים. 260 דירות יייבנו במגדל, חלקן יוקצו עבור השכרה ארוכת טווח. המגדל השני ישמש לתעסוקה.

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, הפקידה ביום שני, 6.1.20, את התוכנית – "מתחם בליליוס". הפרויקט כולל, כאמור, שני מגדלים – מגדל למגורים בן 34 קומות ובו 260 יחידות דיור, חלק מיחידות הדיור יוקצו עבור דיור השכרה ארוכת טווח; ומגדל נוסף בן 30 קומות עבור תעסוקה בהיקף של כ-70,000 מ"ר וכן מבני ציבור. שטח התוכנית יתפרס על כ-5.7 דונם, והיא תמוקם במתחם הרחובות יפו ושדרות שז"ר ובצמוד לתחנת הרכבת הקלה תחנת "הטורים".

במסגרת הדיונים על התוכנית בוועדה המחוזית הציע חבר הוועדה וחבר מועצת עיריית ירושלים עופר ברקוביץ (התעוררות) להוסיף את מרכיב הדיור להשכרה – ההצעה התקבלה והוכנסה לתוכנית. "מדובר בתוכנית חשובה לעתיד שער הכניסה לעיר, מתחם בליליוס, המתחם הראשון שייבנה ויביא לעיר תעסוקה משמעותית", מוסר ברקוביץ. "אני שמח שהצלחתי לקדם בתוך פרויקט המגורים מרכיב משמעותי של דיור בר השגה ודירות להשכרה, כדי לאפשר גם לירושלמים צעירים להשתקע בעיר. אמשיך להילחם על פתרונות דיור שישאירו צעירים ומשפחות בירושלים. אני מברך את הוועדה המחוזית, מתכננת המחוז ויו"ר הועדה על קידום התוכנית החשובה ועל הדיוקים שבוצעו בה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)


בוועדה המחוזית מוסיפים ומוסרים כי "התוכנית מהווה מימוש הלכה למעשה של מדיניות הוועדה המחוזית לבינוי לאורך צירי הרכבת הקלה, שמטרתה עידוד בניה אינטנסיבית ומעורבת שימושים לאורך צירים אלה תוך יישום עקרונות בינוי ותמהיל שימושים מגוון. זאת על מנת ליצור רחובות עירוניים פעילים ומגוונים לאורך היממה, תוך עידוד השימוש בתחבורה ציבורית והפחתת השימוש ברכב הפרטי. הוועדה החליטה על ביטול של מבנה משולב למגורים ומסחר שהוצע בחזית רחוב יפו, וזאת על מנת ליצור כיכר משמעותית כלפי הרחוב לנוכח הגידול המשמעותי של עוצמות הפיתוח בתכנית ובתכניות הסמוכות לה, והצורך במרחבים ציבוריים פתוחים ומזמינים. בנוסף החליטה הוועדה על הגדלת שטח התכנית כך שיכלול ביצוע גשר מעל לשדרות שז"ר המהווה חיבור חשוב בין רחוב יפו, תחנת הרכבת הקלה דרך תחום התכנית ועד למתחם בתי המשפט העתידי ושכונת משכנות האומה".

ראש העיר משה ליאון בירך על התוכנית: "בנייה לגובה על ציר הרכבת הקלה הינה יישום המדיניות העירונית החדשה אותה אני מוביל מיום כניסתי לתפקיד. 260 יחידות הדיור יתווספו לשוק הדיור ויצמצמו את המחסור הרב הקיים בירושלים".


שירה תלמי-באבאי, מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון (צילום: יח"צ)

שירה תלמי-באבאי, מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון (צילום: יח"צ)


מתכננת מחוז ירושלים שירה תלמי-באבאי הדגישה כי "מדובר בתוכנית אשר מבטאת באופן מיטבי את מימוש מדיניות הרכבת הקלה. התכנית במיקום אסטרטגי על ציר יפו-שז"ר, בין שטח הקריה המחוזית לשטח שערי צדק. התכנית אשר מוסיפה מגדל משרדים ומגדל מגורים, מבטיחה שלביות הביצוע את בנייתו של מבנה המשרדים. כמו כן, התכנית מבטיחה חיבור מיטבי של מתחם הפרקליטות ובתי המשפט לכיוון רח יפו, תוך יצירת כיכר עירונית לרווחת הציבור על רחוב יפו".

התכנית הינה ביוזמת קבוצת בליליוס, דרורי נדל"ן, אקה נדל"ן ואשטרום, ונערכה ע"י מתכנן משרד יסקי מור סיון אדריכלים בשיתוף ביטמן בן צור אדריכלים.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר