הדמיית מלון מצפה שלמה - כיכר היציאה מהמלון לכיוון רחוב יפו (מימין), יציאה מהמלון מכוון רחוב תורה מציון (צילומי הדמיה: פייגין אדריכלים)
הדמיית מלון מצפה שלמה - כיכר היציאה מהמלון לכיוון רחוב יפו (מימין), יציאה מהמלון מכוון רחוב תורה מציון (צילומי הדמיה: פייגין אדריכלים)

למרות התנגדות החרדים: אושרה הקמת מלון ענק בסמוך לרוממה

הוועדה המחוזית לתכנון אישרה לפני שעה קלה תוכנית להקמת מלון בגובה 30 קומות בסמוך למתחם שערי העיר, זאת למרות התנגדות ועד רבני רוממה וחברי המועצה החרדים התנגדו נחרצות

פורסם בתאריך: 25.5.20 17:30

מלון בן 30 קומות יוקם בסמוך למתחם שערי העיר בכניסה לשכונת רוממה, וזאת למרות התנגדות נחרצת של ועד רבני השכונה, של חברי מועצת העירייה החרדים ועל פי פרסומים באמצעי התקשורת החרדים – גם של חברי כנסת מטעם הסיעות החרדיות.

לפני שעה קלה החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, בראשות עו"ד עמיר שקד, להפקיד את תוכנית 'מלון מצפה שלמה' – מלון בן 30 קומות על ציר הרכבת הקלה בצומת הרחובות יפו-רוממה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מהוועדה המחוזית נמסר כי "התוכנית עוסקת במגרש בגודל 3.2 דונם הממוקם בפינת רחוב יפו ורחוב רוממה, בפאתי שכונת רוממה ההיסטורית, ובצמוד למתחם הכניסה לעיר בו עתיד לקום מרכז עסקים בבינוי בגובה של עד 40 קומות. התוכנית מציעה מבנה חדש למלון עסקים עירוני ברמה A, הכולל כ-400 חדרים ושטחי מסחר בחזית מסחרית ואולם כנסים. סך הכל מוצעים כ-30,000 מ"ר. בנוסף מוצע שטח לגינה ציבורית בגודל של כדונם דונם לרווחת תושבי שכונת רוממה וכיכר במפלס רחוב יפו".

כפי שמציינים בוועדה המחוזית, מדיניות הבינוי בתוואי הרכבת הקלה מתירה בניעה לגובה בהיקפים משמעותיים וגדולים מהעבר, והיא היתה בין הגורמים המרכזיים שהביאו להחלטה לאשר את התוכנית להפקדה, וזאת למרות התנגדות נחרצת של תושבי שכונת רוממה, ועד רבני השכונה, חברי מועצת העירייה מהסיעות החרדיות ואף חברי כנסת מטעם הסיעות החרדיות, אשר חוששים שבניית המלון תוביל לשינוי אופי הצביון השכונה.

המשנה לראש העיר חיים כהן (ש"ס), שהתנגד לתוכנית, מוסר ל"כל העיר": "בישיבה הקודמת תמכתי בגובה של 30 קומות למלון, בלבד בתנאי שיעשו את כל ההתאמות מול גורמים בעירייה. לצערי היזם החליט שוב להתעלם מחלק מההמלצות ומההערות. רק אזכיר שמהנדס העיר טען בעבר כי התוכנית חצופה".



כהן מדבר על דיונים שהתקיימו בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, שהתבקשה לאשר בינוי של 45 קומות למלון. התוכנית, כאמור, זכתה לביקורת נוקבת מצד מהנדס העיר דאז שלמה אשכול. לבסוף, הוחלט להפקיד את התוכנית עם 30 קומות, וכך היא אושרה.

מנגד, יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות), שתמך בתוכנית, אומר: "אני שמח שהוועדה המחוזית קיבלה החלטה מקצועית עניינית לאשר את המלון המוצע. מדובר בשטח צמוד למתחם הכניסה לעיר, שמסביבו כל תשתיות התחבורה הציבורית, רכבות ואוטובוסים, המאפשרות הגעת תיירים בצורה נוחה. עלינו להגדיל את שטחי התעסוקה והמלונאות בירושלים כדי לחזק את כלכלת העיר ולהגדיל את כמות מקומות העבודה. נמשיך לפעול לחזק את ירושלים".

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי- באבאי, מציינת כי "התוכנית מהוות מימוש הלכה למעשה של מדיניות הוועדה המחוזית לבינוי לאורך צירי הרכבת הקלה, שמטרתה עידוד בנייה אינטנסיבית ומעורבת שימושים לאורך צירים אלה תוך יישום עקרונות בינוי ותמהיל שימושים מגוון. זאת על מנת ליצור רחובות עירוניים פעילים ומגוונים תוך עידוד השימוש בתחבורה ציבורית והפחתת ההסתמכות על הרכב הפרטי. התוכנית תתרום להתחדשות מתחם הכניסה לעיר והיא מהווה סנונית ראשונה של ביצוע של יזמים פרטיים באזור הכניסה לעיר, באופן המשקף את מדיניות התכנון של הוועדה לאורך צירי הרכבת הקלה".

יצוין כי את התוכנית הגישה חברת מצפה שלמה, והיא נערכה על ידי משרד פייגין אדריכלים.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נראה שעופר ברקוביץ מנסה להשתלט על החרדים
    ולא כפי שהבטיח בבחירות

  2. ג'פרי

    כל פעם מחדש אני מבין למה אני שונא אנשים שמה שאכפת להם זה רק המגזר שלהם ונגד הקידמה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דוקא היזם של הפרויקט חרדי הדוק

  4. חרדית מרוממה

    אני חרדית מרוממה וחושבת שזה רעיון מצויין! למה לא?! בכל מקרה השטח שומם כבר שנים,אז במקום לבנות בניין מגורים שכל דירה תעלה 3 מיליון ומי שיהנה מזה זה הקבלן ותושבי חוץ עשירים שקונים דירות להשקעה,אז בונים מלון לתיירים שיכניסו כסף למסחר המקומי.מעולה.
    אם המתנגדים חוששים לצביון השכונה בכל מקרה רוב התיירים כנראה יכנסו מכוון רחוב יפו.אני בעד המלון הזה

  5. פלס

    חברים תפסיקו עם השנאה.
    ההתנגדות לא היתה על הבניה, אלא רק על בניה מודרנית של ירושלים עתיקת הימים. פשוט רצון לשמר את יופיה, מהותה, קדושתה של העיר ירושלים.
    אפשר להישתמש באבן ירושלים, ולעצבן את המדינה כן שיתן הרגשה שאנחנו בירושלים לא בניו יורק .
    אבל כמובן שהתיקשורת צריכה לזרוע שנאה בננו, להפריד במקום לאחד, להבין במקום לדחות ללא מחשבה.
    היום יז בתמוז; לפני 1952 שנים הופקעה ירושלים והחל החורבן.
    בגלל; שנאת חינם וחוסר אחדות העם, אנחנו עם אחד , ערבים זה לזה, ונושאים באחריות תורה ומצוות.
    כי אם אין לנו תורה ומצוות. איך אפשר שיש לנו בעלות על ארץ הקודש היא ארץ ישראל?
    תחשבו קצת, חברים קצת למידה על יהדות ומסורת,
    תקדם, ותאחד אותנו.
    צריך ליצור שלום בננו דבר ראשון, על מנת לעצור חורבן נוסף.
    צום קל,
    עם אהבה רבה לכל עם ישראל שיחיה
    תזכרו, אנחנו ערבים זה לזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר