פרלמנט (צילום אילוסטרציה: javlindy / depositphotos.com)
(צילום אילוסטרציה: javlindy / depositphotos.com)

הפרלמנט של פסגת זאב: "השכונה מאוד פקוקה"

קיבצנו את רונן בן יאיר, אמה בונין, אילן ישעיהו ויהודה גבאי שיספרו לנו מה הם אוהבים בפסגת זאב ומהן הבעיות המרכזיות שממנה סובלת השכונה. הנה מה שהם חושבים על השכונה שבה הם גרים

פורסם בתאריך: 25.11.21 12:15

 

"מחירי הדירות וההשכרה גבוהים"

רונן בן יאיר, פעיל שכונתי, לשעבר חבר הנהלת המינהל הקהילתי
"אני מתגורר בפסגת זאב במשך שנים רבות ופעיל חברתי העושה רבות למען התושבים השכונה. פסגת זאב היא השכונה הגדולה בעיר והיא נמצאת בתנופת בנייה. כתוצאה מכך מחירי הדירות למכירה וגם הדירות להשכרה גבוהים מאוד, והביקוש עולה בין היתר בגלל הקרבה לרכבת הקלה והגישה הנוחה משם לשאר חלקי העיר.
"יש נקודות תורפה לשכונה, כמו למשל הפקקים הקשים בתוך השכונה ובכניסה וביציאה ממנה. נקודה נוספת שדורשת שיפור, היא שירותי הדואר. בשכונה יש רק סניף אחד על עשרות אלפי תושבים ולכן יש תורים ארוכים שלא מתקבלים על הדעת, והדבר פוגע באוכלוסיות כמו הגיל השלישי, מבוגרים ובעלי מוגבלויות. יש צורך גם בהקמת סניף של ביטוח לאומי בשכונה לאלה הצרכים במקום לנסוע רחוק אל מרכז העיר בוודאי בשכונה כה גדולה.

"מנגד, אפשר לציין לטובה את הקאנטרי החדש ואת היכל התרבות שנפתח לא מזמן, שמוסיפים הרבה לשכונה. אמשיך לפעול למען התושבים".


"השירות לתושב בהחלט טוב"

אמה בונין, מתווכת דירות ב"אנגלו סכסון ירושלים"
"אני עובדת שנים רבות באיזור ויש לי דירות למכירה והשכרה. השכונה מתפתחת מאוד ויש גם פרויקטים חדשים בכניסה לשכונה מאיזור פסגת זאב צפון וגם בפסגת זאב מרכז ואף באיזור המזרח יש מבנים חדשים, כך שיש התחדשות ותנופת בנייה בחלקים מהשכונה. יש ביקוש לשכונה ואני מרגישה את זה, כשגם עליית המחירים, שמורגשת בירושלים כולה, לא פסחה על פסגת זאב. כמו שיש יוקר מחיה באופן כללי, כך גם בנושא הדיור.

"אני בעצמי גרה בשכונה ומרוצה מאוד ולכן אני ממליצה לגור בה – יש רכבת קלה שהיא יתרון גדול ואין צורך באוטו, כך שהגישה נוחה למרכז העיר. הקניון הוא יתרון רציני יש בו הרבה חנויות ומוסיף הרבה לתושבים. הקאנטרי החדש עם חדר כושר משוכלל הוא בשורה טובה לתושבים. כמו כן, יש הרבה מאוד מכולות, סופרים ומרכזים מסחריים. יש מבנים ציבוריים רבים וגם השירות לתושב הוא בהחלט טוב. בעיית הפקקים מוכרת וידועה, אבל היא קיימת גם בשכונות אחרות, כך שמי שרוצה יכול להשתמש ברכבת הקלה שהיא פתרון נהדר".

"השכונה מאוד פקוקה"

אילן ישעיהו, בעלי חנות "בגד ליין"
"אני גר בשכונה ברחוב פלוגת הטנקים, ברחוב שלי יש מחסור במדרכה וזה מסכן את האנשים. יש מפגעים ברחוב שבו אני גר. יש מפגעים נוספים שיש צורך לתקן אותם והם דורשים התייחסות.

"השכונה היא מאוד פקוקה, כל מי שמגיע מהישובים מסביב לצפון העיר זה כמו מובלעת שהיא מעבר לירושלים ולמקומות אחרים וגורמים לפקקים אדירים הפוגעים באיכות החיים. התנועה היא כמו בתוך מרכז העיר ולא כמו בתוך שכונה. יש תחנת דלק אחת שהיא לא מספיקה לשכונה ענקית כמו פסגת זאב. גם ברמת הניקיון, אני לא מרגיש שהוא מספק. יש צומת ברחוב השישה עשר, שלא עשו שם כיכר ויש כתוצאה מכך הרבה תאונות. אני מודה שבהרבה דברים אני לא מרוצה ואני אף חושב לעזוב את פסגת זאב. אין תמורה בשכונה. השכונה לא שקטה, התנועה פה פשוט הורסת הכל. השכנה עמוסה וחייבת לקבל התייחסות אחרת, כי מספר התושבים גדול מספר השירותים קטן ויש עומסים אדירים בכל מקום".

מחפשים דירה בפסגת זאב? כנסו ללוח הדיגיטלי הראשון והגדול בירושלים

"יש צורך בעבודות פיתוח רבות"

יהודה גבאי, חבר לשעבר במינהל חתי הקהילתי פסגת זאב
"הפקקים הם סיוט. בבוקר ובערב, הצעירים כתוצאה מכך לא רוצים לבוא לכאן. השכונה מתחרדת בגלל זה, הצעירים לא רוצים לבוא לכאן והחרדים באים במקומם. אין לי בעיה עם החרדים, אבל יש צורך באיזון. אני גר באיזור של בני ביתך מהראשונים בשכונה, אבל הוא מוזנח והעירייה צריכה לתת את הדעת על הגנים הציבוריים המוזנחים או המדרכות המתפרקות. מאוד קשה לגור בשכונה. מרגיש לי שיש זלזול טוטאלי של העירייה. חברי מועצה הגיעו לסיור בזמנו, ראו והבינו את הבעיה, אבל לא באמת נתנו מענה.

"רוצים להוסיף כאן עוד 340 יחידות דיור, אבל אם לא יפתרו את בעיות הפקקים זה פשוט יתפוצץ בפנים. אנשים חסרי אונים. האוכלוסייה החזקה קמה והולכת. זה יפה מאוד מה שעשו כאן את התאטרון החדש או את הקאנטרי וגנים ציבוריים חדישים, זה אחרי מלחמות רבות שעשינו כאן, אבל אי אפשר להזניח את שאר האיזורים בפסגת זאב. יש צורך בעבודות פיתוח רבות ברחבי פסגת זאב. היא יכולה להיות שכונה באמת יפה, אבל היא דורשת טיפול כמו של עיר ולא של שכונה בגלל מספר התושבים. צריך להוסיף עוד שתי יציאות לרכבים מעבר לקיים, כדי להקל על העומס הנוראי שיש. לצערי אני לא מרגיש שיש עם מי לדבר. חייבים למצוא לזה פתרון".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר