פרלמנט (צילום אילוסטרציה: Depositphotos_ikostudio)
(צילום אילוסטרציה: Depositphotos_ikostudio)

הפרלמנט של פת: "בעבר היתה לשכונה תדמית פחות טובה, אבל זה השתנה"

קיבצנו את איילה דנינו, יצחק חוג'ה, רויטל ברמי ואילן כליפא, כולם מתגוררים או עובדים בשכונת פת, כדי שהם יספרו לכם מה הם אוהבים בשכונה ומה הם ישמחו לשנות

פורסם בתאריך: 24.12.21 06:46

"הקהילתיות מאוד בולטת וזה פשוט מרשים יפיפייה"

איילה דנינו, מנהלת מתנ"ס "פאני קפלן"
"פת היא שכונה מאוד מיוחדת – יש בה את כל סוגי האוכלוסיות, ותיקים, חדשים, צעירים, דתיים, חילוניים, מסורתיים – וכלום חיים בהרמוניה. חיים בשלום ביחד. מה שבולט בשכונה זה הקהילתיות.

"בשכונה פועל בית הספר הדו לשוני. יש תושבים שפחות מתחברים לזה, ומצד שני יש כאלה שבאים להתגורר בשכונה בגללו, וזה חלק מהיופי שבמרקם השכונתי. זה לא משהו שנראה חריג. מקבלים אותם גם אלה שלא אוהבים את זה. בנוסף, יש גם את החנויות של הערבים בשכונה שגרים בינינו וכולם עוזרים אחד לשני ומכבדים איש את רעהו.

"אני מאוד אוהבת את המיזמים החברתיים שיש בפת, לדוגמא 'פלייסמייקינג'ה – שהופך איזור נטוש או לא מושקע למשהו אמנותי. יש גם את 'הפח המדבר' – מתקן לעידוד זריקת נייר של חטיף או הקרטיב. יש את 'בית העץ', שנבנה בשיתוף עם התושבים בגן אורליך. יש את מדרשת 'נשמת', שיש להם מעורבות קהילתית בשכונה בשיתוף עם התושבים. הקהילתיות כאן מאוד בולטת וזה פשוט מרשים יפיפייה".

עשה לכם חשק לעבור לגור בפת? בלוח הדיגיטלי של ירושלים תמצאו מגוון דירות?

"שכונה מטופחת עם קהילה טובה מאוד"

יצחק חוג'ה, תיווך "חי נדל"ן"
"הרבה כיפות סרוגות מקטמונים זלגו לשכונת פת, ולמעשה אפשר לומר שהם "גילו" את שכונת פת לטובה. אחת הסיבות היא שהדירות מאוד מרווחות, וגם המחיר שלהן לא יקר בכלל. החזיתות בשכונה משופצות לגמרי, כשלפני מספר שנים הן צופו באבן. פת זו שכונה מטופחת עם קהילה טובה מאוד, אוכלוסייה טובה של הציונות הדתית בעיקר. יש הרבה יזמים שגם מצליחים לעשות תמ"א 38 על מבנים ישנים, משביחים אותם ומוכרים.

"מבחינת מיקום – היא שכונת ביניים שקרובה להכל, מה שמהווה יתרון וגישה לכבישים מרכזיים שקרובים אליה. היא שכונה מאוד מסורתית. יש שם התפתחות של גנים מטופחים, שירותי קהילה טובים, מרכז מסחרי פעיל מאוד ואני חושב שניתן לומר שזו שכונה טובה שנותנת מענה מצוין לתושבים".

"יש קשיים עם האוכלוסייה הערבית מבית צפאפא"

רויטל ברמי, תושבת השכונה
"אני מתגוררת בפת מזה 12 שנים ואני מאוד אוהבת את אותה. אוהבת את המרקם. מקבלים את כולם באהבה. מתנ"ס פאני קפלן דואג לכל שכבות הגילאים, הוא דואג לתעסוקה בשעות הפנאי ויש פעילויות רבות ומגוונות בשכונה.

"האנשים כאן נפלאים ותמיד יש עזרה הדדית והאחד הוא למען השני. מצד שני, תמיד יש מה לשפר – ומבחינתי זה בעיקר נושא הניקיון בחלק מהמקומות. בנוסף, בחלק מהמבנים אין עדיין אבן חיפוי וזה נראה מוזנח.

 

 

"אני לא יכולה להכחיש שמתחת לפני השטח יש קשיים עם האוכלוסייה הערבית מבית צפאפא והמתיחות קיימת. כל אחד חי את החיים שלו בצד שלו, אבל הם מלכלכים ומרעישים כשהם משתמשים במתקנים השכונתיים. יש רעש כבד שמגיע מהזיקוקים שלא פעם מפריע לשלוות השכונה ולא תמיד חיים איתם בשלום. לצערי, דואגים לבית הספר הדו לשוני, אבל לא בונים בית ספר מסורתי-דתי המתאים לצרכי האוכלוסייה. למרות זאת, אני אומרת את זה בצורה ברורה – אני לא מתכוונת לעזוב לעולם את השכונה שהיא נפלאה בעיני".

"בעבר היתה לשכונה תדמית פחות טובה, אבל זה השתנה"

אילן כליפא, חבר הנהלה במינהל הקהילתי "גוננים", נציג שכונת פת
"אני מתגורר בפת כבר 35 שנה. יש בשכונה מרקם מאוד מיוחד – אני קורא לו "מעורב ירושלמי", עם מיקס של תושבים מכלל המגזרים, וחשוב לנו לקיים אירועים שפתוחים לכולם. יש התחדשות בשכונה – כמו למשל תוכנית פינוי-בינוי ברחוב ברל לקר, שנמצא בתהליך בשנים האחרונות. נעשה גם שיקום שכונות, וגם מבחינת הגנים הציבוריים – חל שיפור עם הקמת גן 'נינג'ה', שהוא הראשון מסוגו בירושלים ונעשו בו חידושים.

"כפעיל במינהל הקהילתי, אנחנו משתדלים לעשות לגיל השלישי פעילויות רבות וגם פעילויות לבני הנוער בנושא תרבות וכן חוגים רבים לילדים. חשוב לנו מאוד שתהיה תעסוקה לכל שכבת גיל.

"בעבר היתה לשכונה תדמית פחות טובה, אבל זה השתנה – כיום יש לה תדמית נקיה יותר. השכונה מתפתחת והיא פונה גם לצעירים ולמשפחות רבות, שעוברות לשכונה, בין היתר כי קו הרכבת הקלה יעבור בסמוך לשכונה, מה שהופך את פת לפופולרית".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר