נהוראי אבגי (צילום: ישראל כהן)
נהוראי אבגי (צילום: ישראל כהן)

"עד שמחירי הקרקע לא יסובסדו על ידי המדינה – מחירי הדירות, מכירה והשכרה, ימשיכו לטפס"

השכונות המועדפות, ההזדמנויות הגדולות של ירושלים והאם יש בועת נדל"ן? בית פתוח עם המתווך נהוראי אבגי ממשרד 'רימקס הבית שלי'

פורסם בתאריך: 3.7.22 17:14

1 רזומה? נולדתי וגדלתי בירושלים, נשוי למיטל ואב לארבעה ילדים מקסימים, לתחום התיווך הגעתי לגמרי במקרה, אחרי שיחה "על הדרך" עם אייל שאולוף, הבעלים של משרד רימקס לגבי העבודה ויכולות ההכנסה במקצוע. אני כבר 9 שנים בתחום ובעזרת השם מצליח ומתקדם, ובשנים האחרונות נכנסתי למועדוני הזהב והפרמיום ברשת "רימקס" וגם הגעתי ל-TOP 10 של הרשת. עד היום עשיתי כ-250 עסקאות נדל"ן, כאשר רובם הגדול באזור המומחיות שלי.

2 מוטו? המוטו שלי הוא יושרה מקצועית, סובלנות, אמינות, והתמדה. לפי דעתי אם אתה רוצה להצליח בתחום את חייב את התכונות האלו.

3 כמה עובדים במשרד? אנחנו 15 אנשים במשרד: הבעלים אייל שאולוף, יוסי אילוז – מגייס ומאמן הסוכנים, עדן ראובני – מנהלת המשרד ועוד 12 סוכנים עצמאים. המשרד שלנו חברתי מאוד, יש עזרה הדדית בין הסוכנים, כל אחד תורם מהידע שלו לכלל המשרד וככה כל הסוכנים מקבלים ערך מוסף. גם מחוץ לשעות העבודה יש בילויים וחופשות משותפות כדי שכולם ירגישו כמו משפחה. המשרד שלנו טכנולוגי מאוד ומבוסס על הרבה שיתופי פעולה בין הסוכנים.

4 באילו שכונות אתה מתמקד? אני מתמחה בשכונות דרום מערב העיר – קרית היובל, גבעת משואה, בית וגן, רמת שרת ורמת דניה, כאשר לאחרונה סיימתי לשווק שם פרויקט יד ראשונה של 26 דירות.

5 באיזו שכונה הכי קשה למכור? באזורים שאני עובד בהם אין שכונות שקשה למכור בהן, הקושי יגיע רק כאשר הנכס מורכב, או עם עבירות בניה, או במצב ירוד, קומה גבוהה ללא מעלית וכדו'. יש גם היטלי השבחה שמוכרים שלא עבדו עם מתווך מקצועי לפעמים לא מודעים אליהם ויכולים להגיע למאות אלפי שקלים, וכבר ראינו מוכרים שביטלו חוזה או ששילמו סכומים כאלו ועשו עסקה שפגעה בהם כלכלית. ברמת העיקרון, הדירות הסטנדרטיות נמכרות די מהר במצב השוק היום.

6 שכונה מועדפת? קרית מנחם ועיר גנים – שבהן עיקר הפעילות שלי. כבר 9 שנים שאני מוכר הכי הרבה נכסים בקרית מנחם ועיר גנים. בשונה מרוב השכונות בירושלים, יש בשכונות האלו את כל סוגי הנכסים – מדירות בבנייני שיכון ועד בתים פרטיים עם שטח בניה וקרקע גדולים. בשכונות האלו, שרוב האנשים מתייחסים אליהן כשכונה אחת, יש מגוון הטרוגני הכי גדול שאני מכיר בכל שכונות ירושלים – חילונים דתיים וחרדים, עולים ותיקים וחדשים, סטודנטים שלומדים בעיקר בהדסה, הקיבוץ הדתי "ראשית" שנמצא בתוך ושכונה, ועוד גרעינים כאלו ואחרים. אלו שכונות עם אופי של פעם, כולם מכירים את כולם, אנשים לבביים ומסבירי פנים, ולכן התחברתי אליהן.

7 מה הן ההעדפות של הלקוח הירושלמי? הלקוח הירושלמי רוצה עסקה טובה. זו לא העדפה ספציפית, כי לכל לקוח יש את הבקשות שלו ואת סוג הנכס שהוא מחפש בתחום התקציב שלו, אבל הלקוח רוצה לדעת שביצע עסקה במחיר מתאים ובתנאים טובים ביחס למה שביקש, וגם בתקופה האחרונה ששוק הנדל"ן עלה בצורה חדה, הקונים מאמינים שביצעו עסקה טובה בראיה לאן השוק הולך.

8 מה עדיף – קרוב למרכז העיר או בשכונות המרוחקות? ההעדפות הן לפי הצורך והיכולת הכלכלית של אותו לקוח – יש כאלה שאוהבים את השכונה בה גדלו, ויש אחרים שרוצים שכונה עם נגישות לאזורים מרכזיים. בסופו של דבר, ברוב השכונות בירושלים הלקוחות יתחברו לאוכלוסייה דומה, חברתית וכלכלית.

9 דיור להשכרה לטווח ארוך – האם וכיצד זה ישפיע על שוק הנדל"ן? התוכנית הזו היא פלסטר על בעיה שצריכה ניתוח! התוכנית הזו הגיעה כי משפחות כבר לא עומדות במחירי הדיור, ובעל כורחן צריכות לשכור דירה. עד שמחירי הקרקע לא יסובסדו על ידי המדינה – מחירי הנדל"ן, מכירה והשכרה, ימשיכו לטפס.

10 למכור או לקנות דירה אפשר לבד – למה חשוב לשכור שירותי מתווך? הקולגות שלי בראיונות קודמים כתבו דברים מאוד נכונים, ונכתבו על זה כל כך הרבה מאמרים בעד ונגד. אבל אני חושב שהשאלה היא לא נכונה מהיסוד, כי הבעיה במקצוע שלנו היא שיש תחלופה כל כך גדולה של מתווכים, ומבחינה סטטיסטית 1 מכל 10 מתווכים נשאר בתחום אחרי שנת העבודה הראשונה, ככה שסוכנים לא מקצועיים ולא מספיק מנוסים נותנים שירות וידע לא מקצועי ופוגעים בשם של המקצוע. ברגע שיהיה חיוב לרמה מקצועית גבוהה יותר, עם דרישות להשתלמויות חובה ו/או חובה לעבור סטאז' לכל מתווך חדש, בדיוק כמו עו"ד, וכמו בהרבה מדינות בעולם, אז התשובה תהיה ברורה לכולם והשאלה הנכונה תהיה באיזה מתווך אני צריך לבחור.

11 מתחרים? בירושלים יש קולגות ויש המון שיתופי פעולה בין המתווכים. אנחנו מעבירים מידע מקצועי בין אחד לשני. בירושלים יש המון מתווכים איכותיים ומקצועיים ביחס למה שאני מכיר בשאר הארץ.

12 כסף? בעזרת השם עובדים יפה.

13 בילוי מועדף? מסעדה טובה עם אשתי, חופשה עם המשפחה, ערב עם החברים, לא צריך יותר מזה.

 

 

14 עסקה שלא תישכח? יש הרבה עסקאות שאי אפשר לשכוח, רובן שמחות חלקן עצובות ויש כמה מצחיקות. לדוגמא, עסקה שכמעט נפלה בגלל אחריות על "דוד שמש", או דירה שהייתי בקשר עם בעלת הבית במשך מספר שנים ובסוף לצערי היא נפטרה ומכרתי אותה ליורשים. יש עוד הרבה.

15 לקוח סלב? יש כמה, אבל אני אשמור על פרטיותם.

16 לקוח מיוחד במינו? לאורך השנים יש לקוחות שכבר הפכו לחברים קרובים והיחס השתנה מעניין עסקי לחברות אישית.

17 ההזדמנויות של ירושלים? התחדשות עירונית. כל הפרויקטים של תמ"א 38, פינוי בינוי, מקודמים ברוב השכונות הישנות, ופוטנציאל ההשבחה הוא גדול ביחס לעסקאות סטנדרטיות. היום רוב הדירות האלו נקנות על ידי משקיעים או משפחות שלא יכולות לקנות את הבית שרצו וקונים בגלל הראייה לעתיד.

18 בועה? אין דבר כזה בועה, כיום יש פער בבניה של כ-10 שנים וזה רק הולך ומחריף, וכמובן גם הביקושים גדלים ולכן המחירים עוד ימשיכו לעלות בשנים הקרובות.


מחפשים דירת גן בגבעת משואה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר