(הדמיה של התוכנית ברחוב פנמה: בריידמן אגמון אדריכלים)
(הדמיה של התוכנית ברחוב פנמה: בריידמן אגמון אדריכלים)

מתחדשת ועולה לגובה: עוד שתי תוכניות פינוי-בינוי אושרו בירושלים

התוכניות כוללות עשרות יחידות דיור ושטחים עבור מבני ציבור ומסחר בקרית מנחם ובניה יעקב. "מדובר בתוכניות המייעלות את השימוש בתשתיות העירוניות הקיימות, תורמות להנגשה השכונות לציר הרכבת הקלה, להגדלת עירוב השימושים ברקמה העירונית, ולהחייאת הרחובות"

פורסם בתאריך: 15.10.22 19:59

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי, החליטה לקדם שתי תוכניות להתחדשות עירונית בשכונות קרית מנחם ונווה יעקב.

בשכונת קרית מנחם, החליטה הוועדה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית ברחוב פנמה (2-6) הכוללת 238 יחידות דיור שייבנו בשני מגדלים בני 30 קומות שישולבו בקומת מסחר. מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית 60 יוקצו עבור דירות קטנות. מדובר במתחם הסמוך לקו האדום של הרכבת הקלה אשר צפויה לפעול בשנת 2023.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה שיפור של המרחב הציבורי, תוך הקצאת שטח לטובת מוסדות ציבור, מרחיבה את זכות הדרך ברחובות הסמוכים ומבטלת כביש לטובת שטח ציבורי פתוח בהיקף של כ-1.3 דונם עבור כלל תושבי השכונה.

כיום מצויים במתחם 48 יחידות דיור בשני מבני מגורים בני 3 קומות שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

יצוין כי התכנית הוגשה על ידי יהודה רחמים חברה לבניין בע"מ ונערכה על ידי בריידמן-אגמון-וויסבאום אדריכלים בע"מ.

בתוך כך, החליטה הוועדה על הגבלת הוצאת היתרי בניה במתחם בשדרות נווה יעקב 46-52 בשכונת נווה יעקב, זאת לשם מתן עדיפות לקידום תוכנית להתחדשות בראייה כוללת. מדובר במתחם בשטח של 40 דונם הכולל ארבעה מבני שיכון וותיקים ובהם 128 יחידות דיור, וכן חלק מפארק פיטרי, בצמידות לקו האדום של הרכבת הקלה ובסמוך למרכז מסחרי וקהילתי.

הוועדה ציינה כי היא רואה חשיבות רבה בקידום תוכנית להתחדשות עירונית בראייה כוללנית במתחם המצוי בסמוך לתוואי רכבת קלה. בהתאם לכך הוועדה קבעה כי תפורסם הודעה על הכנת תוכנית להתחדשות עירונית מתחמית באמצעות הריסת המבנים הקיימים והקמת תשעה מבנים בגובה של עד 12 קומות ובהיקף של כ-450 יחידות דיור, תוך שדרוג משמעותי של המרחב הציבורי.

יצויו כי התוכנית מקודמת על ידי משרד הבינוי והשיכון ונערכה על ידי פלד-קימלמן אדריכלים ומתכנני ערים.

יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים שירה תלמי באבאי, ציינה כי "התוכניות מהוות מימוש הלכה למעשה של חזון ההתחדשות העירונית של הוועדה המחוזית בדבר ציפוף הרקמה הבנויה בפרט בסמיכות לצירי הרכבת הקלה, וזאת על מנת לשפר את איכות החיים העירונית בירושלים ולענות על הביקושים ליחידות דיור בעיר תוך הימנעות מבניה בשטחים פתוחים ככל הניתן. מדובר בתוכניות המייעלות את השימוש בתשתיות העירוניות הקיימות, תורמות להנגשה השכונות לציר הרכבת הקלה, להגדלת עירוב השימושים ברקמה העירונית, ולהחייאת הרחובות".

 


רוצים גם לסגור עסקה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר