הדמיית מרכז הספורט בקרית יערים (צילום הדמיה: בית ירושלמי)
הדמיית מרכז הספורט בקרית יערים (צילום הדמיה: בית ירושלמי)

מרכז ספורט, מסחר ותעסוקה ביישוב החרדי הסמוך לירושלים

לראשונה – תוכנית עירוב שימושים גדולה ולא פשוטה בקרית יערים צפויה לקבל את אישור ועדות התכנון. במסגרת הפרויקט יוקמו גם כ-120 יחידות דיור, בית ספר, גני ילדים, בתי כנסת ופארק רחב ידיים

פורסם בתאריך: 6.12.23 08:51

שלוש שנות עבודת תכנון ופיתוח התנקזו השבוע אל הישורת האחרונה בוועדה המחוזית בירושלים, שדנה בהתנגדויות לתוכנית עירוב שימושים בקרית יערים. מדובר, כידוע, בישוב חרדי קטן בעל אוכלוסיה של כ- 6,500 תושבים בסמוך לירושלים.

התוכנית לא אופיינית במגזר החרדי בשל עירוב השימושים והכללת ספורט, מסחר ותעסוקה ביחד עם מגורים ומבני ציבור.

במסגרת הפרויקט, שצפוי לקבל את אישור הוועדה המחוזית, ייהנו תושבי קרית יערים ממרכז ספורט בנוי בשטח של כ-2,000 מ"ר, שישולב עם כ-3,000 מ"ר מסחר ותעסוקה. בנוסף, הפרויקט מייצר מענה משמעותי לצרכי ציבור של היישוב עם הקמת בית ספר, פארק ענק, מעונות יום, גני ילדים, בתי כנסת וגם תוספת של 119 יחידות דיור.

 

 

במסגרת התוכנית, ובהסכמה, תפקיע המועצה המקומית 5 דונמים מתוך 7 דונמים הנמצאים בבעלות פרטית של קבוצת בית ירושלמי – שם יוקמו מבני הציבור והספורט. בשטח שיישאר בבעלות בית ירושלמי ייבנו כאמור בנייני מגורים.

"התוכנית תאפשר לקרית יערים עצמאות מבחינת תעסוקה ומסחר והיא כבר לא תהיה תלויה בירושלים ובשאר היישובים הסמוכים, דבר שיעלה משמעותית את רמת ואיכות החיים", מציין יחיאל סגל, הבעלים והמנכ"ל של קבוצת בית ירושלמי. "מדובר בציון דרך חשוב עבור המועצה המקומית בפרט והמגזר החרדי בכלל. אנו מעריכים כי התוכנית תשפיע לטובה על המצב הסוציו אקונומי של התושבים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא כתבתם שכל תושבי הישוב, הצפוף מאוד, מתנגד לתכנית!
    זו נראית כתבה מתוזמנת!_

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר