הדמיית הפרויקט ברחוב הנורית 8 (צילום הדמיה: בריידמן אגמון אדריכלים)
הדמיית הפרויקט ברחוב הנורית 8 (צילום הדמיה: בריידמן אגמון אדריכלים)

24 יחידות דיור יהפכו ל-109: עוד מגדל יוקם בקרית מנחם

הוועדה המחוזית לתכנון אישרה תוכנית נוספת להתחדשות עירונית ברחוב הנורית. במסגרת התוכנית - מבנה שיכון עם 24 יחידות דיור ייהרס ובמקומו ייבנה מגדל בן 19 קומות. פרט ליחידות הדיור יוקצו מאות מ"ר עבור שטחי מסחר ומבני ציבור, ותוקם קרן תחזוקה

פורסם בתאריך: 21.12.23 08:01

אחרי קרית היובל – גם בקרית מנחם מתחילים להתרגל לשינוי הצפוי בקו הרקיע של השכונה. עוד ועוד תוכנית התחדשות עירונית מאושרות בוועדות התכנון השונות, כשהאחרונה שבהן היא תוכנית ברחוב הנורית 8.

במסגרת התוכנית, שאושרה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון, ייהרס מבנה שיכון בן 4 קומות, שבו 24 יחידות דיור. במקומו, על שטח של 1.4 דונם, יוקם מגדל בן 19 קומות עם 109 יחידות דיור. כמו כן יוקצו כ-350 מ"ר עבור שטחי מסחר וכ-1,000 מ"ר עבור מבני ציבור. עוד כוללת התוכנית – הקמת קרן תחזוקה ארוכת שנים, כדי לשמור ולשמר את המגדל. יצוין כי מבין כלל יחידות הדיור – כ-20 יחידות יוקצו לטובת דירות קטנות ששטחן עד 80 מ"ר.

בנוסף, התוכנית מציעה שיפור של המרחב הציבורי באמצעות הרחבת דרכים ופיתוח מעבר נגיש בין מפלס רחוב הנורית למפלס רחוב קוסטה ריקה.

 

 

זאת ועוד, כדי לענות על אחד מהחששות הגדולים ביותר של הדיירים – החליטה הוועדה על קידום מנגנון להקמת קרן תחזוקה עבור הדיירים, אשר יבטיח מקור מימון לתחזוקת המבנה ואת איכות המגורים לטווח הארוך.

התוכנית הוגשה על ידי "הבית בנורית" מקבוצת בית ירושלמי בע"מ, ונערכה על ידי בריידמן אגמון אדריכלים.

מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן: "התוכנית מציעה פרויקט התחדשות עירונית במקום מבנה ישן, תוך שיפור המרחב הציבורי. זאת, תוך עירוב שימושים ושדרוג רמת השירותים העירוניים, המסייעים בהפיכת הרקמה העירונית לפעילה, מגוונת ומעניינת".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיכל

    איך נונתים לכמה גברים רודפי בצע להרוס את העיר הכי חשובה בעולם!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר