קרית מנחם (צילום: Ranbar, מתוך ויקיפדיה)
קרית מנחם (צילום: Ranbar, מתוך ויקיפדיה)

כאילו היו חסרים שם מגדלים: עוד שני מתחמי פינוי-בינוי אושרו בשכונות הללו

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הכריזה על עוד 8 מתחמי התחדשות עירונית, בהם 2 בירושלים - בקרית היובל ובקרית מנחם. המשמעות - הטבות מס ליזם, הסדרים מקלים בנושא דייר סרבן ועוד. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 10.1.24 21:38

מתחמי התחדשות עירונית לא חסרים בירושלים, בטח שלא בקרית היובל ובקרית מנחם – שם יש תכנון להקמת עשרות מגדלים ואלפי יחידות דיור. לכך ניתן להוסיף כעת עוד 2 מתחמים שקיבלו אישור מהרשות להתחדשות עירונית – מתחם דהומיי 8 בקרית מנחם ומתחם קליינמן בקרית היובל.
בסך הכל הכריזה הרשות הממשלתית 8 מתחמי פינוי-בינוי ב'מסלול מיסוי', המיוד למתחמים בהם התכנון מבוצע על ידי יזם פרטי. בסך הכל יוקמו במסגרת המתחמים החדשים כ-3,000 יחידות דיור – 243 מהם בירושלים.

יודגש כי ההכרזה על מתחם כמתחם לפינוי-בינוי מקנה ליזם את הטבות המס הקבועות בחוק, שהינן חיוניות למימוש הפרויקט, וכן מחילה עליהם את ההסדרים הקבועים בחוק בנושא "דייר סרבן". ההכרזה מתבצעת בשלב מתקדם יחסית של הפרויקט, לאחר שהתכנית הופקדה להתנגדויות על ידי מוסד התכנון המוסמך לאשרה, ולאחר שהיזם השלים חתימה על הסכמי פינוי-בינוי עם בעלי דירה בפרויקט בהיקף של 67% לפחות, כך שמדובר במתחמים המצויים ברמת בשלות גבוהה לביצוע.

 

 

אלו הפרויקטים בירושלים:
מתחם דהומיי 8 – התוכנית ממוקמת בקרית מנחם, בין הרחובות דהומיי וקולומביה. במתחם קיימות כיום 32 יחידות דיור אשר יהרסו, ובמקומן ייבנו 143 יחידות דיור חדשות. היזם בפרויקט הוא יהודה רחמים חברה לבניין בע"מ.

מגדל נוסף יוקם, כאמור, בקרית היובל – ברחוב קליינמן 15-13 – שם יהרסו 26 יחידות דיור ובמקומן יוקמו 100 יחידות דיור חדשות בשני מבנים – מגדל בן 16 קומות ועוד בניין בן 8 קומות. היזם בפרויקט הוא אנג'ל אינווסט התחדשות עירונית בע"מ.

בקרית היובל, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", מתנגדים להעמסת תוכניות התחדשות עירונית על השכונה. גם לתוכנית בקליינמן יש מתנגדים רבים אשר טוענים כי התוכנית סותרת את תוכנית האב של קרית היובל, ומציינים שביחד עם כלל התוכניות תגדל הצפיפות ברחוב קליינמן בלמעלה מ-200 אחוז.

כך או כך, כעת, לאחר שהוגדרה התוכנית כמתחם פינוי-בינוי, סביר להניח שהדרך להסרת ההתנגדויות תהיה קלה יותר.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. גל

    המשיכו לכער את ירושלים עם בניינים מפלצתיים.
    העיקר שהיזם ירוויח וכל השאר לא חשוב

  2. נעמה

    כבר עכשיו אי אפשר לזוז בכבישים!
    רוצים להרוויח כסף? קודם יש להוסיף נתיבי תחבורה!!!!

  3. אזרח ותיק

    העירייה יוזמת בניית מגדלים תפלצתיים ,בסיגנון שנות
    החמישים ("שיכוני רכבת") ,שיהיו בכייה לדורות !
    ברור שיהיו עומסי תשתיות בלתי נסבלים ואז גם פקקי תנועה אדירים ,בעיות חנייה , קריסות ביוב . במגדלים הללו יהיו בעיות עם מעליות , תשלומי אחזקה רצחניים , נקיון חדרי מדרגות , סיכסוכי שכנים בגלל ילדים רבים
    מספור ועוד ועוד .התוצאה (כפי שיש כיום) : שכונת עוני וסלאמס מודרני בחסות העירייה ! ראו הוזהרתם
    !!!

  4. מתוסכל מהחיים

    קודם תביאו מקומות עבודה לכולם, לא סתם לפוצץ אוכלוסיה בלי לדעת מה הם יעשו פה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר